Wat is jouw ideale staatsvorm?

Gestart door Do1990, 08/11/2015 | 12:54 uur

Ace1

Citaat van: Micheltje op 15/01/2016 | 14:41 uur
Mijn ideale staatsvorm is Democratie.

Ik vind wel in mijn ogen dat als je in Nederland woont en een Nederlandse nationaliteit wilt dat je dan je oude MOET laten vervallen.
Woon je in Nederland en hebt geen Nederlandse nationaliteit en wilt deze ook niet dan heb je geen recht op stemmen.
Dubbele nationaliteiten zijn niet welkom je bent Nederlander of niet (en al helemaal niet in de politiek).

Ik heb Duitse kennissen en in Duitsland is het verboden om een dubbele nationaliteit te hebben, deze kennissen begrijpen ook niet waarom in Nederland het wel kan dat je een  dubbele nationaliteit  hebt.


JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/01/2016 | 15:02 uur
Het volksreferendum bij zowel elke beslissing werkt ook aanzienlijk verstikkend.
In zo'n soort referendum wezen de zwitsers ook de JAS-39 af :cute-smile:
Sommige dingen moet je nu eenmaal niet aan het volk overlaten
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 15/01/2016 | 14:10 uur
Doe mij het Zwitsers model maar.

Het volksreferendum bij zowel elke beslissing werkt ook aanzienlijk verstikkend.

Micheltje

Mijn ideale staatsvorm is Democratie.

Ik vind wel in mijn ogen dat als je in Nederland woont en een Nederlandse nationaliteit wilt dat je dan je oude MOET laten vervallen.
Woon je in Nederland en hebt geen Nederlandse nationaliteit en wilt deze ook niet dan heb je geen recht op stemmen.
Dubbele nationaliteiten zijn niet welkom je bent Nederlander of niet (en al helemaal niet in de politiek).

ARM-WAP

Citaat van: Enforcer op 15/01/2016 | 14:10 uur
Doe mij het Zwitsers model maar. Hoe je met gatenkaas, wat horloges en gezond boerenMilkaverstand een welvarend land kunt zijn. En vandaag ter illustratie:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25014047/__Bern_pakt_vluchtelingen_geld_af__.html
Geen wonder dat er veel naar Duitsland willen trekken.
Daar krijg je geld toegestopt.
Enkele dagen terug een foto van een brief gezien...
7 gezinsleden (ouders en 5 kinderen, aan de geboortedata te zien) krijgen mandelijks meer dan €3500

Hier is 'em:
https://twitter.com/frenkie4allll/status/687402053082157057

Enforcer

Doe mij het Zwitsers model maar. Hoe je met gatenkaas, wat horloges en gezond boerenMilkaverstand een welvarend land kunt zijn. En vandaag ter illustratie:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/25014047/__Bern_pakt_vluchtelingen_geld_af__.html

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 15/01/2016 | 13:54 uur
Dat is voor mij heel simpel ben pas in het gemeente archief geweest omdat ik wat meer over mijn achternaam wilde weten en in de regio en dat blijkt dat mijn familie al vanaf 1545 in Nederland woont.
Ah, maar zelfs dat is niet "sluitend"...
Wat als opeenvolgende generaties vaders steeds met een buitenlandse moeder getrouwd zijn?
Dan ben je op papier wel eeuwenlang autochtoon, in de realiteit ben je thuis door de allochtone mama opgevoed, meestal in haar taal en volgens haar culturele achtergrond...
Als kind van een in Duitsland gestationeerde vader zo veel met klasgenoten met een Duitse moeder school gelopen.
Allemaal "Belgisch" maar het duurde pakweg tot ze 9-10 jaar oud (en soms zelfs langer) waren voor ze hun Duitse accent kwijt waren.
Want voor de school werd thuis... Duits gesproken, radio geluistered en TV gekeken.
En dat is bij veel, zoniet al, die Turkse, Tunesische, Italiaanse enz Nederlndser en Belgen net zo...
Kijk maar naar de sateliet-TV antennes bij huizen en flatgebouwen.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 15/01/2016 | 10:42 uur
Probeer maar eens de grens te leggen en wat maakt voor jou een allochtoon ook echt een allochtoon?

Dat is voor mij heel simpel ben pas in het gemeente archief geweest omdat ik wat meer over mijn achternaam wilde weten en in de regio en dat blijkt dat mijn familie al vanaf 1545 in Nederland woont.

dudge

Citaat van: ARM-WAP op 15/01/2016 | 10:37 uur
Waar ik me wel al jaren over erger, is dat de Belgische overheid met twee maten en gewichten werkt(e).
Het was OK om Amerikaan-Belg, Canadees-Belg, Turk-Belg, Tunesier-Belg enz te zijn...
Maar Belg en een andere EU-nationaliteit kon dan weer niet. Waardoor mijn kinderen "enkel" Brit zijn...

Inderdaad. Zelfde in Nederland dus, en een vrij onbegrijpelijke policy.

Sparkplug

Citaat van: ARM-WAP op 15/01/2016 | 10:49 uur
Wettelijk gezien is het niet moeilijk: iemand met een NL paspoort is... een Nederlander. Punt.
Je kan daaraan geen voorwaarden meer vasthangen, want dan discrimineer je.

En zo is het.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

ARM-WAP

Citaat van: Sparkplug op 15/01/2016 | 10:42 uur
Probeer maar eens de grens te leggen en wat maakt voor jou een allochtoon ook echt een allochtoon?
Wettelijk gezien is het niet moeilijk: iemand met een NL paspoort is... een Nederlander. Punt.
Je kan daaraan geen voorwaarden meer vasthangen, want dan discrimineer je.

Sparkplug

Citaat van: Oorlogsvis op 15/01/2016 | 10:17 uur
Ik ben altijd voor democratie...maar ben niet voor stemrecht voor iedereen die een Nederlands paspoort heeft.

Allochtonen met een Nederlandspapoort zou ik pas na 15 jaar stemrecht geven.

Probeer maar eens de grens te leggen en wat maakt voor jou een allochtoon ook echt een allochtoon?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

ARM-WAP

#26
Ik woon in de UK en vind dat ik daar op zijn minst moet kunnen stemmen bij lokale verkiezingen.
Ik werk er en betaal mijn belastingen...
Ben nog steeds Belg en geen Brit en zal mss overwegen om ook Brit te worden indien dit land effectief de EU zou verlaten.
Ik zou dan ook een van die velen zijn met een dubbele nationaliteit.
Waar ik me wel al jaren over erger, is dat de Belgische overheid met twee maten en gewichten werkt(e).
Het was OK om Amerikaan-Belg, Canadees-Belg, Turk-Belg, Tunesier-Belg enz te zijn...
Maar Belg en een andere EU-nationaliteit kon dan weer niet. Waardoor mijn kinderen "enkel" Brit zijn...

Oorlogsvis

Ik ben altijd voor democratie...maar ben niet voor stemrecht voor iedereen die een Nederlands paspoort heeft.

Veel allochtonen hebben een Nederlands paspoort of zelfs een dubbele nationaliteit...de mensen met een dubbele nationaliteit moet je altijd uitsluiten van stemrecht en ook het vervullen van functies in de lokale en landelijke politiek.

Allochtonen met een Nederlandspapoort zou ik pas na 15 jaar stemrecht geven.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 09/11/2015 | 08:57 uur
Een einde aan de eenpersoons fracties en de one-issue partijen. Het zorgt voor onnodige versplintering.

Als ik het goed weet is men bezig met een idee of wetsvoorstel dat een kamerlid bij een conflict met zijn fractie niet meer verder kan als eenmansfractie maar zijn zetel dan terug moet geven aan de partij waar hij deel van uitmaakte, persoonlijk vindt ik dat een goede zaak.