Spanning(en) rond Iran

Gestart door Lex, 14/02/2012 | 16:51 uur

Lex

Geachte leden,

Er staan hier een aantal postings, die niet te begrijpen/onleesbaar zijn door het feit dat het citeren niet op de correcte wijze gedaan wordt.
Kapt. Rob heeft daar onlangs ook op gewezen.
Vzke uw postings aan te passen.

Lex
Algeheel beheerder

IPA NG

#38
Citaat van: Tanker op 16/02/2012 | 20:38 uur
Je bent een antisemiet of moslim ?, of allebei kan natuurlijk ook........

Anti-zionist en anti-islamist.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Tanker

Citaat van: IPA NG op 16/02/2012 | 20:18 uur
Citaat van: dudge op 16/02/2012 | 20:07 uur
jij kan niet wachten tot je weer met popcorn op de bank een oorlog kan volgen?


Eigenlijk lijkt mij dat absoluut niet verstandig omdat Obama ons er ongetwijfeld bij betrekt en dat het funest zou zijn voor onze economie.

Maar ik blijf erbij, Barak is een grote schurk die ik het dubbel en dwars gun. En het is niet politiek correct maar zionisten zijn gewoon allemaal zonder uitzondering schurken van het ergste soort. En nee ik verdedig geen theocratische regimes.

Je bent een antisemiet of moslim ?, of allebei kan natuurlijk ook........

IPA NG

Citaat van: dudge op 16/02/2012 | 20:07 uur
jij kan niet wachten tot je weer met popcorn op de bank een oorlog kan volgen?


Eigenlijk lijkt mij dat absoluut niet verstandig omdat Obama ons er ongetwijfeld bij betrekt en dat het funest zou zijn voor onze economie.

Maar ik blijf erbij, Barak is een grote schurk die ik het dubbel en dwars gun. En het is niet politiek correct maar zionisten zijn gewoon allemaal zonder uitzondering schurken van het ergste soort. En nee ik verdedig geen theocratische regimes.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Mourning

#35
Citaat van: IPA NG op 16/02/2012 | 20:06 uur
Citaat van: Mourning op 16/02/2012 | 20:04 uur
Citaat van: IPA NG op 16/02/2012 | 19:59 uur
Citaat van: VandeWiel op 16/02/2012 | 15:19 uur
Report: Attempt on Barak's life foiled in Singapore

Jammer.

:confused: Dat het mislukte of dat ze het probeerden?

Dat het mislukte natuurlijk.

De wereld is beter af zonder van die mafkezen. (Wat natuurlijk ook geldt voor maffe ayatollahs.)

Ik zal mezelf modereren door niet te zeggen wat ik hiervan vindt  :lol: :lol: :lol:  ;)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

Pfff ik snap bepaalde lui echt niet.
Oorlog is no fun, al helemaal niet voor mijn portomonnee.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

IPA NG

#33
Citaat van: Mourning op 16/02/2012 | 20:04 uur
Jammer.

------

:confused: Dat het mislukte of dat ze het probeerden?

Dat het mislukte natuurlijk.

De wereld is beter af zonder van die mafkezen. (Wat natuurlijk ook geldt voor maffe ayatollahs.)
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Mourning

Citaat van: IPA NG op 16/02/2012 | 19:59 uur
Citaat van: VandeWiel op 16/02/2012 | 15:19 uur
Report: Attempt on Barak's life foiled in Singapore

Jammer.

:confused: Dat het mislukte of dat ze het probeerden?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

IPA NG

Citaat van: VandeWiel op 16/02/2012 | 15:19 uur
Report: Attempt on Barak's life foiled in Singapore

Jammer.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

Huzaar1

#30
Citaat van: Poleme op 16/02/2012 | 18:48 uur
Je hoeft je niet af te vragen of er wel of niet oorlog komt.  Die komt er, de enigste vraag die over blijft is wanneer.


Ja, dat vind ik dus echt een veel te oppervlakkige globale uitspraak. Wat bedoel je hiermee?
Dat de hutsi's en te tutsi's een keertje aan t knokken gaan?

Er zal ergens vast wel oorlog komen, maar ik durf je te vertellen dat dit echt niet de komende jaren met Iran gaat gebeuren.
Noem mij eens op wat Iran daaruit zou kunnen slepen behalve naast het totaal ten gronde brengen van haar economie ook nog eens het totaal neerhalen van het land en volk ?


Er liggen ik geloof nu 3 carriers incluis bakvulling in de Perz. Golf... Israel alleen al zou het moeten lukken Iran te vernietigen.
Ze zijn misschien enorm kortzichtig en redelijk benadeeld qua intelligentie in dat land, maar dom zijn ze echt niet.

Even realistisch blijven.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Je hoeft je niet af te vragen of er wel of niet oorlog komt.  Die komt er, de enigste vraag die over blijft is wanneer.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 16/02/2012 | 15:38 uur
Er komt geen oorlog, dat weet ik zeker.

Dit is allemaal een spelletje op hoog niveau.

Natuurlijk is het een spel op hoog niveau maar de stelling: er komt geen oorlog, die durf ik (nog) niet aan te gaan, we hebben immers ook een partij (Israel) die zich in haar existentie bedreigd voelt.

Huzaar1

Dit is allemaal grootpraat van vooral Iran.
het laatste wat Iran wilt is oorlog, haar economie gaat echt verschrikkelijk slecht. De groene "revolutie" gaf dit al genoeg aan 2 jaar geleden.
Was gisteren op BNR nog een heel praatprogramma over.

Iran wil de boycot die in juli dit jaar ingaat echt niet op haar dak krijgen, daarmee voert het nu de druk hoog op om uiteindelijk een deal te kunnen sluiten de olieboycot van juli niet door te laten gaan.

Een sterk Iran had op de aangekondigde boycot gereageerd door simpelweg de boycot zelf al meteen in te stellen.
Er komt geen oorlog, dat weet ik zeker.

Dit is allemaal een spelletje op hoog niveau.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: VandeWiel op 16/02/2012 | 15:19 uur
Auws, kun je voorstellen wat er gebeurt als het je lukt een minister van defensie om te leggen?! 

:omg:


Ik vraag me af of Israel wel zijn geduld kan bewaren tot het voorjaar...

Of hebben we sneller dan verwacht Breaking news op CNN?

VandeWiel

Auws, kun je voorstellen wat er gebeurt als het je lukt een minister van defensie om te leggen?! 

:omg:


Report: Attempt on Barak's life foiled in Singapore
Kuwait's Al-Jarida newspaper claims Israel was able to prevent assassination attempt on defense minister during his recent visit to Singapore


Kuwait's Al-Jarida newspaper reported Thursday that Israel was able to prevent an assassination attempt on Defense Minister Ehud Barak, during his visit to Singapore this week.

According to the report, the Mossad – collaborating with local authorities – was able to stop the assassins, who planned on targeting Barak during his visit to the Singapore Air Show.

The newspaper based its report on information from "high ranking Israeli defense officials."

Al-Jarida went on to quote the sources as saying that prior to Barak's visit, the Israeli intelligence agency contacts Singapore authorities and gave them "highly classified information suggesting a cell comprising of Iranian and Hezbollah operatives were planning to assassinate the Israeli defense minister."

A covert operation based on the information resulted in the arrest of three suspects.

The paper added that the cell had "very accurate information" about Barak's itinerary and planned to have him under surveillance during his stay in Singapore. The assassination was to take place in Barak's hotel.

According to the report, the Mossad is taking an active part in the suspect's interrogation.


http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4190665,00.html