Toekomst visie Nederlandse krijgsmacht!!! (Micheltje)

Gestart door Micheltje, 10/12/2015 | 16:39 uur

JdL

Ik heb begrepen dat je voor 1 LCF 2 M fregatten kan bouwen en onderhouden dus dat aantal zou ik op 4 houden ten gunste van wat mij betreft subs
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#6
Ik zou de Kovetten links laten liggen en hiervoor een aantal extra MPF'2 aanschaffen, een serie van 12. Het aantal LCF2 zou ik houden op 4 aangevuld met 6 onderzeeboten.

Bewapening dient zeker aangepast te worden, als CIWS is 1 systeem onvoldoende en zou ik kijken naar een kanon en raket variant.

Voor de LCF2 zou ik iig geval opnemen SM3 en 6 en de Harpoon zou ik willen vervangen door NSM en/of LRASM.

Daarnaast: de SIGMA's zijn export modellen, daar krijg je de KM niet warm voor.

Ace1

Ik weet niet hoever jou kennis van de Sigma Korvetten en Fregatten is?
Maar een Sigma Korvet 8313 daar kan geen NH90 oplanden en het heeft geen hangaar
wil je voor een Sigma gaan dan heb je een 9814 nodig de eerste 2 cijfers staan voor de lengte en de laatste 2 cijfers staan voor de breedte.

Overigens is de afbeelding die jij gebruikt is een Sigma Korvet 9113 en geen Sigma Korvet 8313.

StrataNL

Citaat van: JdL op 10/12/2015 | 16:54 uur
Ik zou de M-vervanger niet met de goalkeeper uitrusten die worden te oud
Zelfde geldt voor de harpoon

Inderdaad, zoals in het Goalkeeper topic te lezen valt is het na 2030 einde Goalkeeper (in huidige vorm). Daarnaast hebben we daar niet genoeg systemen voor.

Harpoon vervangen door NSM of Rbs15mk4.

Hoeveel korvetten komen er? Kustwacht onderbrengen bij KM lijkt  mij ook een goede keuze. maar zitten wel wat problemen aan. immers civiel wordt militair etc. de cutters kunnen denk ik wel overgenomen worden?

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: JdL op 10/12/2015 | 16:54 uur
Ik zou de M-vervanger niet met de goalkeeper uitrusten die worden te oud
Zelfde geldt voor de harpoon

Mee eens

JdL

Ik zou de M-vervanger niet met de goalkeeper uitrusten die worden te oud
Zelfde geldt voor de harpoon
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Micheltje

Beste mensen,

Onlangs ben ikzelf ook begonnen met het schrijven en beschrijven van een blog over mijn idee van de toekomst.
Helaas staat deze dan ook nog in de kinderschoenen en is alles incompleet, afwijkend etc.
Om toch wat te willen delen met jullie en graag ideeën en andere vragen hoor geef ik jullie graag de inkijk.

Ps. Ik weet dat hij incompleet is en heel veel nog ontbreekt dus graag hiervoor jullie begrip.

http://www.defensieforum.nl/Forum/viewblog.html;u=15138;id=128


Met vriendelijke groet,