Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

Huzaar1

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2014 | 16:10 uur
Het heeft helemaal geen zin om het VVD-partijprogramma te lezen, want de praktijk laat zien dat men een links-liberale agenda volgt die te vaak haaks op de klassieke VVD-standpunten en principes staan. Voor wat die waard waren en zijn gebleken.

dit
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

KapiteinRob

Citaat van: Ros op 25/04/2014 | 15:36 uur
Ik zou toch beide partijprogramma's goed gaan lezen en dan pas reageren.

Het heeft helemaal geen zin om het VVD-partijprogramma te lezen, want de praktijk laat zien dat men een links-liberale agenda volgt die te vaak haaks op de klassieke VVD-standpunten en principes staan. Voor wat die waard waren en zijn gebleken.

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 25/04/2014 | 14:44 uur
Uiteraard vind ik dit ook, het is apart om te zien hoe de VVD de afgelopen jaren het campagne programma van de SP uitvoert.

Brave jongens die VVD'ers...... :heart:

Ik zou toch beide partijprogramma's goed gaan lezen en dan pas reageren.

Huzaar1

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2014 | 08:35 uur
In dat geval vind ik zijn pleidooi voor meer patrouilleschepen naief en onverstandig. Als je in onze steeds onrustiger wordende wereld (op z'n zachts gezegd) niet snapt dat v.w.b. maritieme gevechtskracht 6 fregatten absoluut onvoldoende zijn, kun je je als SGP aansluiten bij de flower power oogkleppenbrigade die ons land vanuit Den Haag bestuurt. Nou ja, bestuurt.......  >:(

Uiteraard vind ik dit ook, het is apart om te zien hoe de VVD de afgelopen jaren het campagne programma van de SP uitvoert.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

SPEER is echt een giga faalproject...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

MasterChief1971

Citaat van: jurrien visser op 25/04/2014 | 14:19 uur
We zochten toch nog een paar extra euro's voor defensie...

I spell Sierra Papa Echo Echo Romeo.... :dead:
"Whosoever commands the sea, commands the trade; whosoever commands the trade of the world commands the riches of the world, and consequently the world itself"- Sir Walter Raleigh

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: www.powned.tv Vandaag om 02:18
Falende ICT kost zes miljard


We zochten toch nog een paar extra euro's voor defensie...

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Falende ICT kost zes miljard

Jaarlijks raakt de Nederlandse overheid vier tot vijf miljard euro kwijt aan mislukte ICT-projecten.

Van alle ICT-projecten is 30% succesvol, meldt het ANP. Van de grote technologieprojecten mislukt 36% zodanig dat de systemen nooit gebruikt kunnen worden. Van 57% van de projecten wordt het budget overschreden of is het systeem te laat klaar. Van technologieprojecten met een budget van meer dan 7,5 miljoen euro slaagt zelfs maar 7%. Dit meldt Hans Mulder van de ICT-commissie van de Tweede Kamer vandaag.

Projecten mislukken volgens Mulder vooral vanwege gebrekkige communicatie. Daarnaast stelt hij dat de projecten ingewikkeld zijn en de leveranciers dit onderschatten.

Toch ziet Mulder verbetering, aangezien de Rekenkamer er tien jaar geleden van uitging dat de mislukte projecten de overheid zes miljard ging kosten.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/04/falende_ict_kost_zes_miljard_a.html

A.J.

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2014 | 10:49 uur
Lach- en ergerniswekkend, deze volkomen ongeloofwaardige uitspraak van de VVD-fractievoorzitter. Zie praktijk van de afgelopen 2 decennia.

Dat, en vorig jaar zei hij het ook al...

http://nos.nl/artikel/493580-vvd-wil-meer-geld-voor-defensie.html

Mourning

Citaat van: Thomasen op 25/04/2014 | 11:00 uur
Ik heb het hem maar even gevraagd:


Haha, ik wist helemaal niet dat jij dat was... volg je al weet ik hoelang... 1+1...  :big-smile:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

bergd

Het zijn een stelletje trieste figuren bij elkaar.. Bah

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 25/04/2014 | 08:00 uur
V.d Staaij is zelf oud tank commandant, hij heeft sinds dat hij bij de SGP zit al een hart voor defensie, met jou uitspraak laat je zien dat je niets begrijpt en weet van de SGP en het programma van die partij. Ze zoeken geen stemvee, defensie krijgt simpelweg veel aandacht bij die partij omdat hij het belang van een goede krijgsmacht goed begrijpt, en je hoeft echt niet bang te zijn dat hij niet weet wat patrouille schepen zijn.

De reacties van onze maritieme forumleden spreken voor zich, waar het de oproep van de SGP om meer patrouille schepen betreft. Defensie krijgt meer aandacht van de SGP en CU dan van andere partijen, kan en zal ik niet ontkennen. De conceptbegroting 2015 is in de maak, we zullen zien hoe hoog Defensie in het vaandel staat als de extra centen tegenvallen.

andré herc

Het is toch niet te geloven wat een uitspraak van Halbe Zijlstra dan kan hij nog beter zijn mond houden  en zijn  Partijgenoot Mark gelijk actie  te laten ondernemen en die het lef heeft om met onmiddellijk ingang het Defensie budget flink te verhogen :silent:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Mourning

... en de bezuiniging van Rutte II welke slechts door tussenkomst van de kleine Christelijke partijen werd beperkt. Of de bezuinigingen van de Balkenende kabinetten in welke de VVD ook vrijwel allemaal zat en waarin eveneens non-stop werd bezuinigd op Defensie, zelfs na 11 september 2001...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

Citaat van: Kapitein Rob op 25/04/2014 | 10:49 uur
Lach- en ergerniswekkend, deze volkomen ongeloofwaardige uitspraak van de VVD-fractievoorzitter. Zie praktijk van de afgelopen 2 decennia.

Ik heb het hem maar even gevraagd:

CitaatThomas Nieuwenhuizen ‏@Thom762 now

@HalbeZijlstra Hoe zit de VVD de bezuiniging van €1Miljard van Rutte I in het licht van de huidige uitspraken? http://www.telegraaf.nl/binnenland/22550453/__Zijlstra__uitgaven_defensie_verhogen__.html ...