Laat je horen, kom ook naar de landelijke actiedag!

Gestart door -Peter-, 05/05/2011 | 09:32 uur

Elzenga

#57
Citaat van: A.J. op 26/05/2011 | 15:49 uur
Citaat van: Elzenga op 26/05/2011 | 15:48 uur
Zo weer terug....ik heb het volgehouden ;D....Even alle indrukken verwerken nu. Minister Hillen was bij vlagen hilarisch (ironisch gezien dan)...en eindigde met een oneliner die ik nu even kwijt ben maar de zaak uitstekend samenvatte...op een wel heel cynische wijze. Ik vond het een oude man die in het verkeerde stuk acteerde..

Zei hij niet iets van: "Succces met jullie verdere loopbaan"
ja ....waarop velen tegelijk rond mij cynisch mompelden..."ja ergens anders!!"... die collectieve reactie was heel tekenend...

(aanvulling...lees net dat hij zei...''Veel succes met uw loopbaan, ik hoop dat dit bij de krijgsmacht zal zijn.''...waarop men dus mompelde in de trant van "maar waarschijnlijk elders"..)

A.J.

Citaat van: Elzenga op 26/05/2011 | 15:48 uur
Zo weer terug....ik heb het volgehouden ;D....Even alle indrukken verwerken nu. Minister Hillen was bij vlagen hilarisch (ironisch gezien dan)...en eindigde met een oneliner die ik nu even kwijt ben maar de zaak uitstekend samenvatte...op een wel heel cynische wijze. Ik vond het een oude man die in het verkeerde stuk acteerde..

Zei hij niet iets van: "Succces met jullie verdere loopbaan"

Tanker

Jaloers in welke zin ?

Een landmacht zonder tanden, een luchtmacht waar van de helft inzetbaar is en een marine zonder serieuze oorlogsbodems....

pffffffff  :dead:

De beste man is seniel aan het worden, dat is duidelijk....

Elzenga

Zo weer terug....ik heb het volgehouden ;D....Even alle indrukken verwerken nu. Minister Hillen was bij vlagen hilarisch (ironisch gezien dan)...en eindigde met een oneliner die ik nu even kwijt ben maar de zaak uitstekend samenvatte...op een wel heel cynische wijze. Ik vond het een oude man die in het verkeerde stuk acteerde..

Lex

Citaat van: Lex op 26/05/2011 | 15:41 uur
Hillen zei de enorme opkomst als een ondersteuning voor zijn beleid te zien. ,,Ik begrijp de roep om verzachting en we zullen ons best doen om een goede werkgever te blijven'', aldus de minister. Volgens hem zal de Nederlandse krijgsmacht kleiner moeten, maar ,,het zal er wel een zijn waar andere landen jaloers op zullen zijn.''
Hoe naief kan je zijn?

Lex

Hillen ziet hoge opkomst als ondersteuning

DEN HAAG - Onder luid boegeroep en gefluit heeft minister Hans Hillen (Defensie) donderdag ruim vijfduizend actievoerende militairen en defensiepersoneel toegesproken op het Malieveld in Den Haag.

Hillen zei de enorme opkomst als een ondersteuning voor zijn beleid te zien. ,,Ik begrijp de roep om verzachting en we zullen ons best doen om een goede werkgever te blijven'', aldus de minister. Volgens hem zal de Nederlandse krijgsmacht kleiner moeten, maar ,,het zal er wel een zijn waar andere landen jaloers op zullen zijn.''

De militairen waren het duidelijk niet met de woorden van de minister eens.

ANP,
Gepubliceerd op 26 mei 11, 15:27
Laatst bijgewerkt op 26 mei 11, 15:31

Mourning

Citaat van: Elzenga op 26/05/2011 | 01:54 uur
Nog even over nagedacht...en ik ga toch wel. Niet alleen woorden hier maar ook daden. Uit solidariteit. Ergens moet een beginpunt zijn. En genoeg is genoeg.

Tot straks!!

Juist! The more the merrier!
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

rom2007

Ik ga met een aantal collega's op eigen gelegenheid naar Den Haag. Ik hoop dat er veel militairen en burgers komen!

Elzenga

Nog even over nagedacht...en ik ga toch wel. Niet alleen woorden hier maar ook daden. Uit solidariteit. Ergens moet een beginpunt zijn. En genoeg is genoeg.

Tot straks!!

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 25/05/2011 | 23:51 uur
als ik de poster mag geloven..vooral de politiek wordt gevraagd of men vooral maar met de afvloeiingsregelingen een beetje coulant wil zijn....alsof de bezuinigingen zelf al geen item meer is!!...

Deze indruk heeft ook mij doen besluiten morgen de lange reis richting Den Haag niet te maken, ik had de manifestatie ook graag in een wat breder perspectief gezien.
Desalniettemin hoop ik ook dat het druk word, al zullen zelfs 10.000 militairen niet goed kunnen maken wat de defensietop bij de hoorzitting verkwanselt heeft.

Citaat van: Elzenga op 26/05/2011 | 00:17 uur
Daar zal de media mogelijk op loeren ja...maar vergeet even ook niet het veiligheidsaspect...zoveel militairen...naar ik aanneem ongewapend...bij elkaar is wel een heel verleidelijk doel voor terroristen...en daar zal rekening mee moeten worden gehouden...hoezeer...hoe wrang...een aanslag ook de nut en noodzaak van defensie zou onderschrijven...

Dat zou ook zeker een afweging geweest kunnen zijn, alleen vraag ik me dan af waarop het getal van 5000 paxen is gebaseerd.
Want als bovenstaande werkelijk mee is genomen heb je ook bij dit aantal een uitdaging.

KapiteinRob

Als je al terrorist militairen en/of hotemetoten wil raken, kun je beter een granaat op het ministerie op het Plein afvuren. Da's een win-win situatie....  :devil:

Elzenga

Citaat van: Nikehercules op 24/05/2011 | 18:02 uur
Citaat van: onderofficier op 24/05/2011 | 17:57 uur
de rest op eigen gelegenheid er heen.................    maar het gekke is dat op het malieveld wel eens meer dan 5000 man aanwezig zijn.
Ja maar nu betreft het militairen, een compleet andere slag volk.
Je weet wel, huiselijk geweld, drugs, verboden wapenbezit en vechtpartijen in buitenlandse kroegen....
Daar zal de media mogelijk op loeren ja...maar vergeet even ook niet het veiligheidsaspect...zoveel militairen...naar ik aanneem ongewapend...bij elkaar is wel een heel verleidelijk doel voor terroristen...en daar zal rekening mee moeten worden gehouden...hoezeer...hoe wrang...een aanslag ook de nut en noodzaak van defensie zou onderschrijven...

KapiteinRob

Ik ben wel benieuwd bij welke minimale hoeveelheid schepen je een maritieme defensiecomponent nog "marine" mag of durft te noemen.....

Elzenga


KapiteinRob