Defensiebrede Vervanging Operationele Wielvoertuigen

Gestart door ridivek, 05/09/2013 | 23:06 uur

Parera

Citaat
De eerste (les)vrachtauto @ScaniaGroup afgeleverd bij @landmacht. Vanaf november '18 start aflevering serie met 71 voertuigen met dubbele bediening, 65 10-tons vrachtwagens met containerframe en 6 trailer-trekkers. Start aflevering serie eind '18 wordt feestje!

Via: https://twitter.com/ariejandewaard



Parera

Video van 1 van de kandidaten voor het vervangen van de MB's blijkbaar ook kans hebber voor de Fransen.
Het is mijn persoonlijke nummer 2 keuze na een aangepaste versie van de VECTOR.



Diesel

In de Armex van begin van het jaar stond nog wat nieuws over de Scania's;

Er zullen aantal versies komen,
50 kN, 50 kN Navy, 100 kN en 150 kN

De 50 kN Navy zal voor Korps Mariniers zijn en aangepast zijn zodat deze door 1,5 mtr water kan, wendbaarder en met bandendrukinstallatie
De normale 50 kN uitvoering is alleen als LO (low operation vehicle)
100 kN versie komt als LO en HO uitvoering, waarbij het verschil is dat alleen bij de HO de cabine gewisseld kan worden voor een gepantserde versie.
De HO uitvoering zal een 8x8 basis hebben ivm gewicht. Ga er dus eigenlijk vanuit dat de LO versie een 6x6 zal zijn.
Lesvoertuig zal ook een 6x6 zijn om zo minder slijtage te hebben.

150 kN uitvoering zijn losse trekkers met koppelschotel.

50kN uitvoering kan één 10 ft container meenemen, de 100 kN uitvoering twee, of eenmaal 20ft container.

Andere details zijn dat er achter de stoelen een wapenrek en radiorek komt, dus geen bed of bank. En dat het voertuig aan beide zijde een brandstoftank zal krijgen.


Zander

People are sheep

Huzaar1

Citaat van: Parera op 11/06/2018 | 14:31 uur
Het is een DM kenteken, DMO?
Waarschijnlijk zal het de nieuwe 4 tonner zijn. Volgens mij zijn er niet meer orders bij Scania voor Nederland.
Opvallende keuze voor reflectoren, maak je hem eerst groen om niet op te vallen ga je er reflectoren op plakken :glare:

Ehh..?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: StrataNL op 11/06/2018 | 16:29 uur
Niet alleen in Nederland hoor. Die reflectoren worden in het veld afgeplakt.

Precies, groene alle jezus tape eroverheen en klaar.

A.J.

Citaat van: Parera op 11/06/2018 | 14:31 uur
Opvallende keuze voor reflectoren, maak je hem eerst groen om niet op te vallen ga je er reflectoren op plakken :glare:

Voortaan maar wat beter opletten dan, ze zaten zelfs al op de YA4440 en de laro...

StrataNL

Citaat van: Parera op 11/06/2018 | 14:49 uur
Zou kunnen dat het een les/test voertuig is.
Ja? Vreemde keuze maar goed in Nederland is natuurlijk alles geregeld dus ook die vage reflectoren op een leger voertuig. Zet er dan een zwaai licht op dat er af kan en op als je moet opvallen.
Niet alleen in Nederland hoor. Die reflectoren worden in het veld afgeplakt.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Citaat van: StrataNL op 11/06/2018 | 14:46 uur
OCTRIJ begrijp ik, lesvoertuigen?

CV90 en Boxer hebben ook reflectoren hoor, is verplicht.
Zou kunnen dat het een les/test voertuig is.
Ja? Vreemde keuze maar goed in Nederland is natuurlijk alles geregeld dus ook die vage reflectoren op een leger voertuig. Zet er dan een zwaai licht op dat er af kan en op als je moet opvallen.

StrataNL

Citaat van: Parera op 11/06/2018 | 14:31 uur
Het is een DM kenteken, DMO?
Waarschijnlijk zal het de nieuwe 4 tonner zijn. Volgens mij zijn er niet meer orders bij Scania voor Nederland.
Opvallende keuze voor reflectoren, maak je hem eerst groen om niet op te vallen ga je er reflectoren op plakken :glare:
OCTRIJ begrijp ik, lesvoertuigen?

CV90 en Boxer hebben ook reflectoren hoor, is verplicht.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Parera

Het is een DM kenteken, DMO?
Waarschijnlijk zal het de nieuwe 4 tonner zijn. Volgens mij zijn er niet meer orders bij Scania voor Nederland.
Opvallende keuze voor reflectoren, maak je hem eerst groen om niet op te vallen ga je er reflectoren op plakken :glare:


StrataNL

Zien we hier de opvolger van de viertonner? Foto's van facebook.







-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

StrataNL

Centigon gaat de gepantserde cabines voor de nieuwe Scania vrachtwagens leveren, zal er ongeveer zo uit gaan zien:

Info hier: https://www.centigon.com/vehicle/scania/exchangeable-cabin/40-n-a


-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Kevon

Of VDL nog aandelen heeft weet ik niet maar het was maar een paar luttele procenten

Citaat van: Ace1 op 09/03/2018 | 17:02 uur
Is Defenture nog steeds een dochter van VDL?
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Ace1

Citaat van: ridivek op 01/03/2018 | 21:56 uur
Defenture zelf presenteert drie partners; TIG (Trust International Group, verkoop UAE), SAVOX communicatie en Rheinmetall MAN Military Vehicles Netherlands BV.
Ik gok dat de laatste de massa productie gaat doen indien ze de DVOW 12kN air-mobile winnen.
:confused: compensatie orders by in licentie bouw in Frankrijk, het moet niet gekker worden.
Defenture youtube al gespot?

Voor de gewone 12kN vindt ik de Hawkai erg onpraktisch. Groot voertuig met weinig inhoud. Ik ben ook totaal geen fan van de Buskmaster. (groot onderhoud in Australie  :silent:)

Is Defenture nog steeds een dochter van VDL?