Auteur Topic: Vragen omtrent verkorte officiersopleiding  (gelezen 2775 keer)

Valentijn88

• Net nieuw hier
  • *
Vragen omtrent verkorte officiersopleiding
« Reactie #4 Gepost op: 08/06/2014 | 12:21 uur »
Hallo allemaal,

Ik ben Valentijn en word in september 26 jr. Vanaf kleins af aan interesseerde politiewerk mij al enorm. Na voorlichtingen bijgewoond te hebben, ben ik er achter gekomen dat het politie zijn in burger mij te weinig avontuur en uitdaging bood, dus ben ik een HBO studie (communicatie) gaan doen. Na mijn hbo studie ben ik even een WO studie (communicatie- en informatiewetenschappen) gaan doen. Tijdens deze studie ben ik er achter gekomen dat ik graag wilde werken. Nu werk ik sinds een half jaar als recruiter bij een IT-bedrijf, waar ik IT- ers kwalificeer en plaats bij bedrijven.

Steeds als ik weer aan het werk ben vraag ik mezelf af: waar doe ik het voor en wat draag ik bij aan de samenleving? Bovendien mis ik het avontuur, de beweging en de spanning
Ik ging op zoek naar uitdagende politietaken en kwam uit bij de marechaussee. Omdat ik een HBO studie heb afgerond, vond ik het zonde om te starten aan een opleiding als wachtmeester, dus ben ik me in de verkorte officiersopleiding gaan verdiepen.

Ik krijg het nu niet meer uit mn hoofd en ben haast verzekerd om me aan te melden voor de keuring. Echter heb ik nog een paar vragen:

- Is er iets te zeggen hoe vaak per jaar je wordt uitgezonden na en tijdens de studie?
- Kun je aangeven dat je liever niet gestationeerd wil worden in het Caribisch gebied?
- Kun je tijdens de studie in Breda in het weekend naar huis?
- Krijg je net zo veel doorgroeimogelijkheden en kansen bij de verkorte officiersopleiding, als bij de lange versie?
- Wat is je salaris tijdens de studie?
- Als 26 jarige kun je je nog aanmelden, maar zijn er wel leeftijdsgenoten?
- Maak ik als 26 jarige niet minder kans dan een 22 of 23 jarige die net van de opleiding komt?

Thanks voor de antwoorden alvast.

Hallo Gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.