Internationale pantservoertuigen APC IFV ontwikkelingen

Gestart door Harald, 17/07/2018 | 10:45 uur

Huzaar1

Citaat van: forum_gebruiker_9999 op 17/03/2021 | 21:38 uur
Coming soon: A smart combat vehicle
"It looks like a fighting vehicle. But it's a lot more than that.

Raytheon Technologies and American Rheinmetall Vehicles are developing an infantry fighting vehicle that can conduct close-combat operations, survive modern threats like anti-tank guided missiles and cyber attacks, and use artificial intelligence to help the crew make split-second decisions. If there's a crew at all, that is; it can also be operated remotely."

Bron: https://www.raytheonmissilesanddefense.com/news/feature/coming-soon-smart-combat-vehicle

Bradley heeft een groep van drie soldaten als crew. Commander, bestuurder en gunner.
Met de introductie van AI, zou de gunner functie dan deels worden overgenomen door de AI en dat de commander wat meer functies overneemt van de gunner? Of wordt de commander juist meer de gunner?

Daar is niks zinnigs over te zeggen wat een antwoord geeft op je vraag en waar iemand iets mee kan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

forum_gebruiker_9999

Coming soon: A smart combat vehicle
"It looks like a fighting vehicle. But it's a lot more than that.

Raytheon Technologies and American Rheinmetall Vehicles are developing an infantry fighting vehicle that can conduct close-combat operations, survive modern threats like anti-tank guided missiles and cyber attacks, and use artificial intelligence to help the crew make split-second decisions. If there's a crew at all, that is; it can also be operated remotely."

Bron: https://www.raytheonmissilesanddefense.com/news/feature/coming-soon-smart-combat-vehicle

Bradley heeft een groep van drie soldaten als crew. Commander, bestuurder en gunner.
Met de introductie van AI, zou de gunner functie dan deels worden overgenomen door de AI en dat de commander wat meer functies overneemt van de gunner? Of wordt de commander juist meer de gunner?


Harald

https://www.youtube.com/watch?v=Wn2k2qZ6Urg

LAND 400 Phase 3 Program will provide the Army with an advanced, cutting-edge Infantry Fighting Vehicle capability. Prototype test and evaluation vehicles have been delivered to Defence by the project's two shortlisted tenderers – Hanwha Defense Australia delivered three prototypes of its Redback Infantry Fighting Vehicle, and Rheinmetall Defence Australia delivered three prototypes of its Lynx Infantry Fighting Vehicle. Two prototype vehicles (one from each tenderer), will be displayed in Blamey Square, Defence Russell Offices, ACT, on Friday 12 March 2021.

StrataNL

Citaat van: Thomasen op 11/03/2021 | 21:14 uur
Smaken verschillen.
Maar lijkt me technisch een behoorlijke competitie voor de Fennek.
Valt eerder in categorie defenture Vector dan de Fennek.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 11/03/2021 | 21:14 uur
Smaken verschillen.
Maar lijkt me technisch een behoorlijke competitie voor de Fennek.

No, 2 totaal verschillende voertuigen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"


Zander

Citaat van: Thomasen op 11/03/2021 | 21:14 uur
Smaken verschillen.
Maar lijkt me technisch een behoorlijke competitie voor de Fennek.
Nee joh.
Dit voertuig moet je zeker niet vergelijken met de Fennek, een voertuig waarvan de ontwikkeling ruim 20 jaar geleden begon......
Daarnaast is de Fennek een taakspecifiek voertuig dit is een all round bakkie.
People are sheep

Mourning

Ja, ik vind het ook wel een tofbakkie om te zien, maar smaken verschillen...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

Ik vind het wel een cool ding, maar een naam als Le crabue was beter grweest. Ding lijkt ook op een krab van de voorkant.

Maar Goed,  vector en dit ding zijn 2 totaal verschillende voertuigen. En met een reden is de de vector open.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Harald op 11/03/2021 | 14:56 uur
Gedrocht .. ?    :hrmph:    ach, de voorkant smoelt wel.
Ik vind het meer en combi tussen onze Fennek en Vector. Het besturingsgadget van de Vector zit er ook in.

Ik zie dit nog wel een voertuig voor onze Zuiderburen in combinatie met hun Scorpion samenwerken met de Fransen.     

Naar mijn mening veel te veel een gepushed moderne look met schuifdeuren.

Harald

Citaat van: Parera op 11/03/2021 | 14:45 uur
Wat een gedrocht  :sick:

En overall geen bijzondere spec's, de Vector komt qua specs en prestaties heel erg in de buurt van dit voertuig. Natuurlijk is het grote verschil dat de Scarabee compleet gesloten is en de Vector een meer open ontwerp heeft.

Maar ook op het GRF 5.12 platform van Defenture kan een vergelijkbare cabine ontworpen worden. Ook de hyride aandrijving moet geen groot probleem zijn. Ik zie niks bijzonders hier.

Gedrocht .. ?    :hrmph:    ach, de voorkant smoelt wel.
Ik vind het meer en combi tussen onze Fennek en Vector. Het besturingsgadget van de Vector zit er ook in.

Ik zie dit nog wel een voertuig voor onze Zuiderburen in combinatie met hun Scorpion samenwerking met de Fransen.     

Parera

Wat een gedrocht  :sick:

En overall geen bijzondere spec's, de Vector komt qua specs en prestaties heel erg in de buurt van dit voertuig. Natuurlijk is het grote verschil dat de Scarabee compleet gesloten is en de Vector een meer open ontwerp heeft.

Maar ook op het GRF 5.12 platform van Defenture kan een vergelijkbare cabine ontworpen worden. Ook de hyride aandrijving moet geen groot probleem zijn. Ik zie niks bijzonders hier.

Harald

France's Arquus unveils Scarabée, a hybrid armored vehicle that moves like crab    ( maar even hier geplaatst in dit topic )

French manufacturer Arquus said its Scarabée armored vehicle has left the development stage and is ready for the global market.

At a March 10 press conference, CEO Emmanuel Levacher described the ride as "no longer just a pretty prototype, but the world's first truly hybrid armored vehicle."

Arquus, formerly known as Renault Trucks Defense, supplies 90 percent of the French Army's wheeled vehicles and is one of the three partners, together with Nexter and Thales, developing the Griffon and Jaguar armored vehicles that are the cornerstone of the French Army's Scorpion modernization program.

.../...

The rear wheels of the Scarabée provide independent steering so that it can not only make very tight U-turns (11m, or 36 feet) but, as the rear axle can be kept parallel to the front one in a turn, it can move simultaneously forward and sideways like a crab.

..../...

https://www.defensenews.com/global/europe/2021/03/11/frances-arquus-unveils-scarabee-a-hybrid-armored-vehicle-that-moves-like-crab/



The Scarabee   (extra info)

Unveiled to selected visitors during Eurosatory 2018, the vehicle was well hidden in the back of the Arquus stand, not much is still known about the Scarabee. However the TechnoDays allowed not only to see it for the first time moving on the ground, but also to discuss with the engineers who developed it and grabbing some more info.

In 2019 the Scarabee entered a second phase of its development, Arquus engineers now aiming at evaluating its performances and behaviour both on paved roads as well as cross country, such as its capacity of overcoming various types of obstacle. The Scarabee was developed using company funding, the work having been carried out in nine months by a dedicated team of six engineers and technicians. Although the programme started from a blank sheet, Arquus engineers looked at the company past programmes such as Panhard armoured cars, VBL and VB2L light vehicles, the Crab concept vehicle, exploiting lessons learned and trying to put together all the relevant features into the Scarabee design, the first drawings having appeared in September 2017 while in June 2018 the prototype vehicle was exhibited at Eurosatory.

The stealth aspect has been the key issue since the beginning, Arquus having analysed customer's mission cases and developed them in a so-called "agile" method; this started from assumptions, which were then validated leading to prototyping, this iteration circuit having allowed developing the vehicle in such a short time.

As said, the stealth aspect has been one of the design main features, the vehicle being only 1.90 meters high when suspensions are in the low position, ensuring 400 mm ground clearance, which becomes 500 mm in the high position for cross-country operations. The internal layout sees the driver at the front centre, with two seats scaled back right and left, a fourth rear seat on the centreline being reserved to a host, the basic combat crew being of three soldiers. Protection levels have not been unveiled, however a double floor is installed to decouple passengers as much as possible from under-belly blast events, while modular ballistic protection can be added, exploiting part of the available payload.

Personnel access the Scarabee via two sliding doors; these also include a small part of the roof while a step opens before the door slides backwards, all this in order to facilitate access. The step is hinged in the lower point and rotates outwards, while in travel order it closes over the lower part of the door, something that should also have beneficial effects in terms of blast protection. "The geometry of the step comes from that of the TGV, the French high speed train," an engineer tells EDR On-Line, as he took the idea while waiting for the train in a station. The door architecture allows a soldier to travel standing out of the vehicle while this is moving at low speed. With a GVW of 8 tonnes, the Scarabee has a payload of 2 tonnes, 60% more than the VB2L, the long chassis version of the VBL light armoured vehicle in service with the French Army and other nations. The vehicles maintains some growth potential, as it is fitted with 7-tonnes axels.

.../...

https://www.edrmagazine.eu/the-scarabee-crawls-forward



Harald

Elbit Systems / Elbit Systems & Rafael Live fire demonstration

Live fire demonstration of Rafael's SPIKE LR2 5th Generation ATGM from Elbit Systems' MT30 Manned Turret.

https://www.youtube.com/watch?v=ho3WdbNewQ8&feature=emb_logo

Kornet43

Citaat van: Huzaar1 op 20/02/2021 | 01:26 uur
Ik snapte er al niks meer van want ajax vervangt toch al die warriors?
Nee, Ajax is het verkenningsvoertuig voor de cavalerie en vervangt de CVRT. De Warrior krijgt een nieuwe toren van Lockheed Martin met 40MM kanon, hetzelfde kanon als op de Ajax met de beruchte aanpassingen die nog steeds niet werken! Hadden ze maar het ontwerp van Thales met rust gelaten, hadden ze nu een werkend kanon zoals de Fransen. Maar de Britten willen altijd het wiel opnieuw uitvinden.