Reacties op "Hokjesman" over het KMARNS

Gestart door Flyguy, 15/02/2013 | 08:48 uur

bergd

Citaat van: onderofficier op 15/02/2013 | 16:10 uur
Er is wel één klein probleempje: de mensen moeten er wel naar gaan kijken........   Men kan allerlei docu's maken maar bereik je dan de mensen die weinig van defensie weten / anti-defensie zijn?   Gaan die er naar kijken?

Tuurlijk moeten mensen moeten er naar kijken, maar ik ben er van overtuigt dat heel heel wat Nederlanders defensie nog altijd interresant vinden. (kijk eens hoeveel mensen er op de opendagen af komen) Defensie zou toch best een leuk tv (serie)format kunnen bedenken die een redelijk inkijkje geeft. Je hoeft de mensen die anti-defensie zijn niet over te halen die zullen toch altijd tegen blijven maar het brede publiek dat is belangrijker. En zolang het nederlandse volk geen flauw benul heeft wat men bij defensie doet is er voor de PR-machine nog veel werk te doen.

Flyguy

De presentator legde mooi uit hoe de mariniers graag in de schaduw blijven en niet van de daken af gaan schreeuwen hoe goed ze wel niet zijn. Dat snappen burgers niet, die denken dan dat defensie alleen af en toe bezig is in het buitenland en voor de rest zien ze er weinig van.

onderofficier

Citaat van: bergd op 15/02/2013 | 13:27 uur
Zeer de moeite waard om te kijken. Helaas worden er te weinig van dit soort programma's gemaakt. Heel belangrijk om dit soort dingen te laten zien aangezien de burger nauwlijks weet wat defensie inhoud. En een bezuiniging dan makkelijk gemaakt is. Hopelijk laat de PR molen van defensie een keer een goede docu toe over onze Walrus-klasse zodat de kans op bezuiniging beperkt wordt.

Er is wel één klein probleempje: de mensen moeten er wel naar gaan kijken........   Men kan allerlei docu's maken maar bereik je dan de mensen die weinig van defensie weten / anti-defensie zijn?   Gaan die er naar kijken?  Ik kijk zelf nooit naar de hokjesman maar omdat ik iets met defensie heb ging ik kijken.  Natuurlijk zijn er volgers van de hokjesman en die hebben het nu ook gezien maar hoe kijken die naar z'n uitzending?
Ik kan er niet naar kijken zonder een defensie-bril op.

Ik ben het eigenlijk wel met je eens.  Persoonlijk zie ik meer iets in het invoegen van info bij bepaalde programma's zonder dat defensie een deel uit maakt van het amusement. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

bergd

Zeer de moeite waard om te kijken. Helaas worden er te weinig van dit soort programma's gemaakt. Heel belangrijk om dit soort dingen te laten zien aangezien de burger nauwlijks weet wat defensie inhoud. En een bezuiniging dan makkelijk gemaakt is. Hopelijk laat de PR molen van defensie een keer een goede docu toe over onze Walrus-klasse zodat de kans op bezuiniging beperkt wordt.

Flyguy

Heerlijk programma. Helemaal leuk dat ze ook defensie bezoeken.