De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

mikemans

Wat moet iemand nu in vredesnaam met bepakking en een persoonlijk wapen op een schip? Het is een bureaubaan.

De lui die als vlootpersoneel met onze infanteriecomponenten (kmarns) meegaan krijgen een extra fysieke module die ze moeten doorstaan. Da's wel met bepakking, wapen en veldwerk etc.

SMI de Boer

Citaat van: mikemans op 01/08/2013 | 17:18 uur
Zeemacht vereist slechts de DCP:

20 push-ups
30 sit-ups
2400 meter in 12 minuten.
Zal overeenkomen met cluster 1.

Overigens, Als Matroos ODVB zul je geen ict taken hebben. Bij de Landmacht is de verbindingsdienst een technisch dienstvak, bij de KM is het een operationeel dienstvak.

Da's toch zeker wel met 40kg bepakking, ex wapen?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

mikemans

#239
Zeemacht vereist slechts de DCP:

20 push-ups
30 sit-ups
2400 meter in 12 minuten.

Zal overeenkomen met cluster 1.

Overigens, Als Matroos ODVB zul je geen ict taken hebben. Bij de Landmacht is de verbindingsdienst een technisch dienstvak, bij de KM is het een operationeel dienstvak.

Koning

Heeft iemand enig idee wat voor cluster dit is?

Hartelijk dank alvast!

WillekeR

Ik ben druk bezig met oriënteren voor defensie op KLu en KM gebied. Morgen heb ik een voorlichting bij KLu. Maar lees hier veel informatie wat mij enthousiaster maakt ;D

De functie MATRLDA spreekt mij enorm aan, nu ben ik zelf zeer sportief(jaren gevoetbald en gezwommen) en zit ik 3x in de week in de sportschool.
Nu lees ik veel dingen over de vooropkomst, zwemtest, looptest etc. maar nu heb ik ook gelezen dat de vooropkomst is afgeschaft klopt dat ?

Hoe gaat nu de procedure in z'n werking na dat je bent goedgekeurd na de sporttest en je aanstelling hebt?

maaike91

Citaat van: onderofficier op 23/04/2013 | 17:33 uur
In de folder staat: De conditie wordt getest op een hometrainer en dit is ook een maximale test.

Dus je moet maximaal gaan dus het zo lang mogelijk volhouden. Bij het neerzetten van een tijdslimiet is het dus geen maximale test meer want dan denken de meeste ik heb het ** minuten volgehouden dus ik kap. 
In het boekje staat hoe men opbouwt e.d. en ook hoelang je het bij de training moet volhouden. Het kan een richtlijn zijn..........





Helemaal super. Voor de volgende keer moet ik het wat beter lezen :-)

onderofficier

Citaat van: mdeleij op 23/04/2013 | 16:26 uur
Dank. In deze brochure staat dat je een conditie test op de fiets af moet leggen. Hierin staat niet hoe lang je het moet volhouden. Bij het hardlopen van de mariniers staat er wel duidelijk bij zoveel meter in zoveel min.

In de folder staat: De conditie wordt getest op een hometrainer en dit is ook een maximale test.

Dus je moet maximaal gaan dus het zo lang mogelijk volhouden. Bij het neerzetten van een tijdslimiet is het dus geen maximale test meer want dan denken de meeste ik heb het ** minuten volgehouden dus ik kap. 
In het boekje staat hoe men opbouwt e.d. en ook hoelang je het bij de training moet volhouden. Het kan een richtlijn zijn..........



Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

maaike91

Citaat van: onderofficier op 23/04/2013 | 15:47 uur
www.werkenbijdefensie.nl heel specifiek: http://werkenbijdefensie.nl/defensie-als-werkgever/toelatingseisen-en-keuring/marine.html

Fit naar de keuring

Voordat je aan de opleiding kunt beginnen, moet je eerst (goed)gekeurd worden. Die keuring vindt plaats bij het Dienstencentrum Werving & Selectie in Amsterdam (routebeschrijving). Om je goed voor te bereiden op de keuring hebben we een brochure* uitgebracht met uitleg over de keuring en diverse trainingsprogramma's om je goed voor te bereiden.

Defensie Conditie Proef

Daarnaast moet je je voorbereiden voor de Defensie Conditie Proef. Tijdens je geneeskundig onderzoek zul je namelijk een deel van deze proef moeten afleggen:
Vrouwen:
7 keer push-ups
14 keer sit-ups

Mannen
14 keer push-ups
21 keer sit-ups


*zie de link die Lex heeft gepost.  


Dank. In deze brochure staat dat je een conditie test op de fiets af moet leggen. Hierin staat niet hoe lang je het moet volhouden. Bij het hardlopen van de mariniers staat er wel duidelijk bij zoveel meter in zoveel min.

onderofficier

Citaat van: mdeleij op 23/04/2013 | 13:06 uur
Goedemiddag,

Ik heb gesolliciteerd bij de Marine Matroos Goederenbeheer.

Nou is mij niet helemaal duidelijk wat voor matroos geoderenbeheer de fysieke eisen zijn.

Voor een vrouw vind ik alleen dat je 7 push-ups moet doen en 14 sit-ups. Het lijkt me niet dat dit alles is. Wat is de conditie test?

www.werkenbijdefensie.nl heel specifiek: http://werkenbijdefensie.nl/defensie-als-werkgever/toelatingseisen-en-keuring/marine.html

Fit naar de keuring

Voordat je aan de opleiding kunt beginnen, moet je eerst (goed)gekeurd worden. Die keuring vindt plaats bij het Dienstencentrum Werving & Selectie in Amsterdam (routebeschrijving). Om je goed voor te bereiden op de keuring hebben we een brochure* uitgebracht met uitleg over de keuring en diverse trainingsprogramma's om je goed voor te bereiden.

Defensie Conditie Proef

Daarnaast moet je je voorbereiden voor de Defensie Conditie Proef. Tijdens je geneeskundig onderzoek zul je namelijk een deel van deze proef moeten afleggen:
Vrouwen:
7 keer push-ups
14 keer sit-ups

Mannen
14 keer push-ups
21 keer sit-ups


*zie de link die Lex heeft gepost.  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: mdeleij op 23/04/2013 | 13:06 uur
Voor een vrouw vind ik alleen dat je 7 push-ups moet doen en 14 sit-ups. Het lijkt me niet dat dit alles is. Wat is de conditie test?
Misschien dat deze folder je op weg kan helpen.

maaike91

Goedemiddag,

Ik heb gesolliciteerd bij de Marine Matroos Goederenbeheer.

Nou is mij niet helemaal duidelijk wat voor matroos geoderenbeheer de fysieke eisen zijn.

Voor een vrouw vind ik alleen dat je 7 push-ups moet doen en 14 sit-ups. Het lijkt me niet dat dit alles is. Wat is de conditie test?

Groeten,
Maaike

guest1400

Citaat van: AJWonnink op 22/05/2012 | 18:41 uur
Beste,

Ik ben bezig met mijn conditie te trainen en kracht voor de testen bij de Marine,
Heeft iemand misschien tips?
Ik ben nu wel pas 2 weken bezig, en loop nu 1,5km in 12min (niet veel maargoed, ben ook gestopt met roken etc).

Alvast bedankt,


Met vriendelijke groet.

op het gebied van hardlopen kan ik je de volgende tip geven:
www.shat-airsoft.nl/bin/fitaandestart.pdf

dit is een boekje wat je meekrijgt voor je keuring. Er staat een trainingsschema in voor hardlopen waar ik (en anderen) veel positieve ervaringen mee hebben. hierin ga je in rustig tempo leren om een half uur non-stop te lopen. Hanteer hierbij een goede warming up van minimaal 10 minuten waarbij je o.a. knieheffen, hakken-billen, korte sprints, rekken en kruispassen kan doen. Zodra je het schema hebt voltooid kun je ervoor kiezen om het uit te bouwen naar meerdere kilometers en kun je je gaan focussen op snellere tijden op vaste afstanden neer te zetten.

qua kracht is het het beste om op eigen lichaamsgewicht te trainen en je te focussen op uithoudingsvermogen. Een training die ik kan aanraden is de TRX suspension trainer. Dit apparaat sluit perfect aan op je doelstellingen als militair, kost op marktplaats vaak maar rond de 75 á 80 euro (is dus goedkoper als een sportschool abbonement), kan bijna overal gebruikt worden en zijn qua intensiteit goed te doen. een sportschool pakken kan ook, kost wel wat meer maar je hebt wel meer opties. Durf vooral te vragen aan de aanwezige instructeurs om advies en vergeet er niet bij te vertellen dat je voor militaire dienst gaat. Deze mensen kunnen je dan vaak voorzien van goed advies. ook medesporters kunnen af en toe tips geven die vrij nuttig zijn. mocht je nog meer vragen hebben ik hoor ze graag.


AJWonnink

Beste,

Ik ben bezig met mijn conditie te trainen en kracht voor de testen bij de Marine,
Heeft iemand misschien tips?
Ik ben nu wel pas 2 weken bezig, en loop nu 1,5km in 12min (niet veel maargoed, ben ook gestopt met roken etc).

Alvast bedankt,


Met vriendelijke groet.

Marc66

Wat mij opvalt is dat de meeste zgn. aspirant militairen aangeven dat zij heel snel kunnen lopen, heel veel push ups kunnen doen en of dat goed is. Wat zij lijken te vergeten is dat er op de keuring ook, en misschien wel juist gekeken wordt naar de geestelijke toestand. Lichamelijk is altijd wel te regelen, geestelijke stabiliteit wordt moeilijker.


Hans87

Citaat van: Kapitein Rob op 26/04/2012 | 16:54 uur
Als je de link leest, kun je constateren dat de zwemproef een toelatingseis is die je af moet leggen bij een vooropkomst. Dan heb je zoals ik het lees het selectie- en keuringstraject al doorlopen.

Zowel bij de MAST als bij de vooropkomst is er een zwemproef. De eerste is onderdeel van het selectie- en keuringstraject.