Opvolger C-130 Hercules

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 08/02/2019 | 22:42 uur

andré herc

Citaat van: andré herc op 06/05/2019 | 21:38 uur
Ook nog een paar foto's door mij gemaakt op FAIRFORD 2018 van de andere mogelijke opvolger die we in Nederland nog niet gezien hebben de Braziliaan KC-390 ik vond hem wat betreft grote en ontwerp tegen vallen!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Ook nog een paar foto's door mij gemaakt op FAIRFORD 2018 van de andere mogelijke opvolger die we in Nederland nog niet gezien hebben de Braziliaan KC-390 ik vond hem wat betreft grote en ontwerp tegen vallen!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

@Stoonbranch, lees post #75 eens goed door en graag een reactie daarop.

Parera

Citaat van: andré herc op 04/05/2019 | 14:59 uur
Een paar door mij zelf gemaakte foto's van mogelijke opvolger FAIRFORD 2018 ik vond persoonlijk de Japanse C-2 ook een goede en mooie kist net een kleine C-17 samen met een paar C-130J's vind ik dat de beste oplossing maar dat is mijn mening!

Leuk toestel ja maar NATO approved? Mag het vliegen in ons luchtruim?

Dit kan natuurlijk allemaal aangepast worden maar kost wel veel extra.

andré herc

C-2 Japanse Luchtmacht foto A.POUW
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

andré herc

Een paar door mij zelf gemaakte foto's van mogelijke opvolger FAIRFORD 2018 ik vond persoonlijk de Japanse C-2 ook een goede en mooie kist net een kleine C-17 samen met een paar C-130J's vind ik dat de beste oplossing maar dat is mijn mening!

Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 28/04/2019 | 08:03 uur
Jullie eigen schuld.

Dat is waar natuurlijk, maar het heeft het vertrouwen en de samenwerking niet goed gedaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 28/04/2019 | 12:27 uur
Die kritiek is dan wel van andere aard, NL had kritiek op de aanbestedingsprocedure, niet het budget. Ik heb niet het idee dat de BE marine het erg vindt dat Damen de preferred supplier is voor vMFF.

Dat 1 miljard te weinig is voor twee multifunctionele fregatten weten de Belgen ook wel.

Mee eens. Ben overigens wel benieuwd hoe BE het verschil gaat bijpassen...


StrataNL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 28/04/2019 | 11:59 uur
Wij gaan gelijksoortige  Belgische kritiek krijgen als zal blijken dat onze zuiderburen enkele honderden miljoenen tekort komen voor 2 nieuwe M fregatten, waarvoor zij ruim €1 miljard hebben gebudgetteerd.
Die kritiek is dan wel van andere aard, NL had kritiek op de aanbestedingsprocedure, niet het budget. Ik heb niet het idee dat de BE marine het erg vindt dat Damen de preferred supplier is voor vMFF.

Dat 1 miljard te weinig is voor twee multifunctionele fregatten weten de Belgen ook wel.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrataNL op 28/04/2019 | 11:55 uur
Ik zie de relatie met #75 niet, maar Stoonbrace heeft gewoon gelijk, dat zijn we zelf medeverantwoordelijk voor.

Wij gaan gelijksoortige  Belgische kritiek krijgen als zal blijken dat onze zuiderburen enkele honderden miljoenen tekort komen voor 2 nieuwe M fregatten, waarvoor zij ruim €1 miljard hebben gebudgetteerd.

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 28/04/2019 | 08:56 uur
@Stoonbranch, lees post #75 eens goed door en graag een reactie daarop.
Ik zie de relatie met #75 niet, maar Stoonbrace heeft gewoon gelijk, dat zijn we zelf medeverantwoordelijk voor.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Stoonbrace

Citaat van: Huzaar1 op 27/04/2019 | 21:23 uur
Zoals die franse mijnenjagers zeker

Jullie eigen schuld.

Huzaar1

Citaat van: Stoonbrace op 26/04/2019 | 13:10 uur
Ja, neem gewoon over, dan. Zoals gezegd: BeNeSam in de lucht.

Zoals die franse mijnenjagers zeker
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#84
Citaat van: andré herc op 27/04/2019 | 11:51 uur
Alle types passeren  de revu van wat ik hoor maar ik weet er ook het fijne niet van ik weet wel dat de A-400m niet de favoriet is kan je wel na gaan al de Duitsers en de Fransen versneld de J versie besteld hebben en bij de Fransen de eerste al afgeleverd is en de H versie gewoon nog een update krijgen kan Nederland ook doen met de toen nog  twee nieuw gekocht en C-130H30 versie !

Nee dat de A400M geen voorkeur heeft bij de KLU is duidelijk. Toch jammer want daar kunnen ze heel mooi samenwerken met de Belgen, F-35's / helikopters / MRTT's doen we al samen daar kan transport ook nog wel bij.

Als ze dan geen A400M willen dan moeten we maar gaan voor minimaal 4 / maximaal 6 nieuwe C-130J-30's. 2x C-130J-SOF binnen een nieuw op te richten fixed wing SOF squadron. :angel:
De twee ''oudere'' C-130H-30's kunnen we misschien nog verkopen en zo onze eigen vloot standarizeren naar 1 type C-130, de SOF versie is een aangepaste standaard J variant.

Dikke kisten hoor die C-130J-SOF, bijtanken via A330MRTT Hose and Drogue en vervolgens zelf SOF heli's kunnen voorzien van brandstof.
https://lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/aero/documents/C-130J/MG180389_C-130Brochure_NewPurchase_Final_Web.pdf

andré herc

Citaat van: Parera op 27/04/2019 | 10:09 uur
Heb jij een inzicht in welke types nu bekeken worden? En welk ''extra'' aantal denkt de KLU aan? uitbreiden tot 6 stuks?

- C-130J
- A-400M ?
- ?

Als dit natuurlijk naar buiten kan/mag.
Alle types passeren  de revu van wat ik hoor maar ik weet er ook het fijne niet van ik weet wel dat de A-400m niet de favoriet is kan je wel na gaan al de Duitsers en de Fransen versneld de J versie besteld hebben en bij de Fransen de eerste al afgeleverd is en de H versie gewoon nog een update krijgen kan Nederland ook doen met de toen nog  twee nieuw gekocht en C-130H30 versie !
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.