Bevorderingen

Gestart door Tweekz, 14/10/2013 | 11:40 uur

OPS

Van Sld2 naar Sld 1 gebeurt mits de administratie goed bijgehouden is na 1 jaar. Je krijgt vanzelf dan een brief thuisgestuurd van HR, die lever je in bij je OPC en dan krijg je vanzelf je strepen. je bent dus op papier na het afronden van de amo ( 2 keer 5 dagen) Sld2, dus na een jaar wordt je Sld1

Platjes

Citaat van: Diesel op 15/10/2013 | 12:38 uur
Één jaar na Sld2 strepen krijg je Sld1 strepen.
Kleine toevoeging, een jaar na afronding van je initiële AMO van twee x 5 dagen, waarbij je gedurende dat jaar in actieve dienst bent geweest.
Bij het ene bataljon wordt je wel bevorderd van sld 3 naar sld2 bij de uitreiking van je baret/certificaat en bij de ander wordt je bevorderd van sld3 naar 2 bij je eigen peloton.
Non Dormit Qui Custodit

Diesel

Één jaar na Sld2 strepen krijg je Sld1 strepen.

Enforcer

Als je minder als 6 jaar uit dienst bent, zoals je zelf aangeeft, zou je door moeten kunnen gaan op het niveau waar je gestopt bent. UIteraard geldt dat wel per categorie/functie.

dudge

Citaat van: Tweekz op 14/10/2013 | 11:40 uur
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Natres, echter heb ik wel een vraag;

Hoe snel wordt je Sld1? Ik weet dat je gedurende de AMO Sld3 bent en dat je daarna Sld2 wordt. Verder weet ik dat er een 4-jarig opleidingstraject is en dat er in het eerste jaar al een AMO+ gevolgd dient te worden. Echter wanneer wordt je dan Sld1, is dat na de AMO+ of is dat echt pas na 4 jaar?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik al eens in dienst heb gezeten. Dit was echter 4 jaar geleden en er werd mij verteld dat ik dan ook niet mijn rang van Sld1 kon behouden en opnieuw de AMO moest doen. Als beroeps werd ik na 1 jaar al Sld1, voor reservist duurt dit neem ik aan langer?

Ik weet niet hoe dat tegenwoordig gaat, maar een paar jaar terug kreeg je gewoon na 1 jaar je sld1 strepen.

Tweekz

Ik ben zeer geïnteresseerd in de Natres, echter heb ik wel een vraag;

Hoe snel wordt je Sld1? Ik weet dat je gedurende de AMO Sld3 bent en dat je daarna Sld2 wordt. Verder weet ik dat er een 4-jarig opleidingstraject is en dat er in het eerste jaar al een AMO+ gevolgd dient te worden. Echter wanneer wordt je dan Sld1, is dat na de AMO+ of is dat echt pas na 4 jaar?

De reden dat ik dit vraag is omdat ik al eens in dienst heb gezeten. Dit was echter 4 jaar geleden en er werd mij verteld dat ik dan ook niet mijn rang van Sld1 kon behouden en opnieuw de AMO moest doen. Als beroeps werd ik na 1 jaar al Sld1, voor reservist duurt dit neem ik aan langer?