Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Kevon

Maar in het uitgelekte NATO rapport staat het nog wel dat ze in incirlick liggen....

https://www.ad.nl/binnenland/navo-verklapt-geheim-nederland-heeft-kernwapens-op-volkel~ab455512/?referrer=https://www.google.nl/


Citaat van: Umbert op 18/07/2019 | 15:46 uur
Meen dat ergens op het net opgevangen te hebben na de blokkade van de Turken van Incirlick AB na de couppoging een aantal jaar geleden.
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Umbert

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 15:31 uur
Oke, dat wist ik niet. Ik wist wel dat Roemenië F-16's en Patriots had gekocht maar niet dat die dingen ook weg waren uit Turkije. Op zich is het logisch want in Roemenië staat ook het AEGIS Ashore systeem van de Amerikanen.

Meen dat ergens op het net opgevangen te hebben na de blokkade van de Turken van Incirlick AB na de couppoging een aantal jaar geleden.

Parera

Citaat van: Umbert op 18/07/2019 | 15:00 uur
Die zijn volgens de geruchtenmolen allang weg en overgebracht naar Roemenie, vandaar ook de plotselinge aankoopwoede f16 en patriot, zal wel met enige korting zijn. Als daar ook nog eens USAF eenheden naartoe gaan weet je genoeg. En bij de Grieken is ook een mogelijkheid er zijn volgens mij al voorzieningen daar in het land.

Oke, dat wist ik niet. Ik wist wel dat Roemenië F-16's en Patriots had gekocht maar niet dat die dingen ook weg waren uit Turkije. Op zich is het logisch want in Roemenië staat ook het AEGIS Ashore systeem van de Amerikanen.

Eventueel zijn er nog wel meer landen bereid om die dingen op te nemen (ik sluit Polen ook niet uit).

En inderdaad de Grieken zijn als laatste uit die deal gestapt (2001) voor het delen van de kernwapens, de faciliteiten moeten misschien een likje verf krijgen maar alles is waarschijnlijk nog aanwezig.

Misschien kunnen Roemenië, Griekenland en Polen de 60 stuks mooi samen verdelen met ieder 20 stuks.

Citaat van: Kevon op 18/07/2019 | 14:53 uur
"Turkije dringt er bij de Verenigde Staten op aan om de beslissing om het land uit te sluiten van het F-35-programma ongedaan te maken. Volgens Ankara is de beslissing van Washington 'oneerlijk'. Dat meldt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag."

hahahahaha, oneerlijk!!!!

''Zij zijn groot en ik is klein, en da's niet eerlijk, o nee''  ;D

Umbert

#557
Citaat van: Kevon op 18/07/2019 | 14:53 uur
"Turkije dringt er bij de Verenigde Staten op aan om de beslissing om het land uit te sluiten van het F-35-programma ongedaan te maken. Volgens Ankara is de beslissing van Washington 'oneerlijk'. Dat meldt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag."

hahahahaha, oneerlijk!!!!

Ze zullen het wel oneerlijk vinden dat ze zelf voor de kosten opdraaien en nu geen NAVO korting meer krijgen want met alleen een paar SU toestellen ben je er niet want wie gaat de opleiding doen en met welke kisten., en volgens mij zijn die dingen veel groter als een F16 en passen ze niet meer in hun HAS (extra kosten), Money makes the big man small, vooral als je te weinig hebt.
En ze zullen ook wel geen LINK16 meer hebben, dus beetje blind vliegen bij oefeningen waar ze nog welkom zijn.

Huzaar1

 ;D ik ga hier een biertje op drinken straks. 'Oneerlijk'  ;D
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

walter leever

Citaat van: Kevon op 18/07/2019 | 14:53 uur
"Turkije dringt er bij de Verenigde Staten op aan om de beslissing om het land uit te sluiten van het F-35-programma ongedaan te maken. Volgens Ankara is de beslissing van Washington 'oneerlijk'. Dat meldt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag."

hahahahaha, oneerlijk!!!!

Tsja,dat krijg je ervan Erdo,als je een te grote broek aantrekt.(denkt dat je kunt doen wat je wilt en je niet houden aan de regeltjes van het Bongenootschap,dat door Turkije zelf ondertekend is,dus je kende de speelregels) :dead:

Umbert

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 13:59 uur
Als ik de Amerikanen was zou ik wel ASAP die B-61's weghalen uit het land. :silent:

Die zijn volgens de geruchtenmolen allang weg en overgebracht naar Roemenie, vandaar ook de plotselinge aankoopwoede f16 en patriot, zal wel met enige korting zijn. Als daar ook nog eens USAF eenheden naartoe gaan weet je genoeg. En bij de Grieken is ook een mogelijkheid er zijn volgens mij al voorzieningen daar in het land.

Kevon

"Turkije dringt er bij de Verenigde Staten op aan om de beslissing om het land uit te sluiten van het F-35-programma ongedaan te maken. Volgens Ankara is de beslissing van Washington 'oneerlijk'. Dat meldt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken donderdag."

hahahahaha, oneerlijk!!!!
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Parera

Citaat van: Sparkplug op 18/07/2019 | 14:10 uur
Dat heb ik ergens eerder gelezen, maar daar heb ik mijn twijfels over.

Klopt, dit is puur wat de openbare bronnen melden (wikipedia). De Russen schijnen voor de 76 bestelde Su-57's slechts 2,6 miljard Dollar te betalen wat neerkomt op 35 miljoen USD per toestel.
Dus als een export variant dan rond de 50 miljoen kost  :hrmph: Volgens mij betalen de export orders dus de lage prijs van Rusland zelf.

Ook schijnt R&D niet mee geteld te zijn in de kostprijs van de toestellen.

Citaat van: Sparkplug op 18/07/2019 | 14:10 uur
Ze hebben al een aantal CH-47F ontvangen en ik heb tot nu toe nergens kunnen lezen dat de restlevering wordt opgeschort als de S-400 wordt geleverd.

De sancties moeten nog worden afgekondigd dus we gaan zien wat die gaan brengen. De afsluiting van F-16 parts is in elk geval al geen goed teken voor de Turken.

Citaat van: Sparkplug op 18/07/2019 | 14:10 uur
Dan zal Athene wel moeten instemmen met een eventuele Griekse kerntaak.
Ja, maar de Grieken zijn wel te porren voor een mooie deal. Griekse kernwapen taak in ruil voor een mooie korting op de aankoop van F-35's en ander Amerikaans oorlogsmateriaal.

Huzaar1

#551
Citaat van: Stoonbrace op 18/07/2019 | 13:15 uur
"Russia offering Turkey SU-35's instead of F-35 is like opening your pressies on Christmas morning expecting an iPhone and finding your mum has just wrapped up a dog shit huawei.

Fixed ;) is wat pakkendere vergelijking zo.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 13:59 uur
De Su-57 is volgens de berichten goedkoper dan de Su-35.
Su-57 : 50 miljoen USD
Su-35 : 83 a 85 miljoen USD

Dat heb ik ergens eerder gelezen, maar daar heb ik mijn twijfels over.

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 13:59 uur
Is dat laatste zeker? De Amerikanen gaan LM al verbieden onderdelen te leveren voor de F-16's aan Turkije.  Dus naast het niet krijgen van de F-35, het weg halen van de industrie uit F-35 project worden ook de Turkse F-16's aan banden gelegd.

Ze hebben al een aantal CH-47F ontvangen en ik heb tot nu toe nergens kunnen lezen dat de restlevering wordt opgeschort als de S-400 wordt geleverd.

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 13:59 uur
Als ik de Amerikanen was zou ik wel ASAP die B-61's weghalen uit het land. :silent: Breng ze maar tijdelijk onder bij andere NAVO partners en bouw lekker in Athene een nieuwe opslag.

Dan zal Athene wel moeten instemmen met een eventuele Griekse kerntaak.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 18/07/2019 | 13:42 uur
Weet niet of Ankara en de Turkse luchtmacht v.w.b. de Su-57 op dezelfde lijn zitten. Wel een dure opvolger voor de Turkse F-4E  ;D

De Su-57 is volgens de berichten goedkoper dan de Su-35.
Su-57 : 50 miljoen USD
Su-35 : 83 a 85 miljoen USD

Citaat van: Sparkplug op 18/07/2019 | 13:42 uur
Dat zal mogelijk van de NAVO oefening afhangen. Turkije krijgt bijvoorbeeld nog steeds hun bestelde CH-47F Chinook geleverd.
Is dat laatste zeker? De Amerikanen gaan LM al verbieden onderdelen te leveren voor de F-16's aan Turkije.  Dus naast het niet krijgen van de F-35, het weg halen van de industrie uit F-35 project worden ook de Turkse F-16's aan banden gelegd.

Het is nog maar de vraag wat de vervolg stappen gaan zijn. Dit zal deels afhangen van de reactie die Ankara gaat geven op het besluit van de VS.

Citaat van: Ros op 18/07/2019 | 13:45 uur
Nu het 'formeel' is dat Turkije de F-35 niet krijgt is het aan Erdogan om de volgende zet te doen. Wat zal het zijn ? Uit de NAVO stappen en de deur wagenwijd open zetten voor de Russen ?
Erdogan gaat schreeuwen, de Amerikanen (en NAVO) uitmaken voor ''overblijfselen van de Nazi's'' en wat hij nog meer op zijn standaard schreeuw lijst heeft staan. Of hij uit de NAVO stapt dat weet ik nog net zo niet.

Als ik de Amerikanen was zou ik wel ASAP die B-61's weghalen uit het land. :silent: Breng ze maar tijdelijk onder bij andere NAVO partners en bouw lekker in Athene een nieuwe opslag.

Kevon

Juist.... Dit wordt nog een raar verhaal hoor!

Citaat van: Ros op 18/07/2019 | 13:45 uur
Nu het 'formeel' is dat Turkije de F-35 niet krijgt is het aan Erdogan om de volgende zet te doen. Wat zal het zijn ? Uit de NAVO stappen en de deur wagenwijd open zetten voor de Russen ?
Wie in angst leeft, zal in angst sterven

Ros

Nu het 'formeel' is dat Turkije de F-35 niet krijgt is het aan Erdogan om de volgende zet te doen. Wat zal het zijn ? Uit de NAVO stappen en de deur wagenwijd open zetten voor de Russen ?

Sparkplug

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 13:26 uur
De grote grap is nog dat de Turken helemaal niet de Su-35 willen, ze hebben hun zinnen gezet op de Su-57 maar die bied Rusland niet aan op dit moment. Ik verwacht ook niet dat de Russen nieuwste vliegtuig en 1e 5th gen toestel gaan verkopen aan een NAVO land.

Weet niet of Ankara en de Turkse luchtmacht v.w.b. de Su-57 op dezelfde lijn zitten. Wel een dure opvolger voor de Turkse F-4E  ;D

Citaat van: Parera op 18/07/2019 | 13:26 uur
Ook bestaat de kans dat de Turken niet meer mogen deelnemen aan NAVO oefeningen voor luchtverdediging en misschien ook wel voor andere oefeningen.

Dat zal mogelijk van de NAVO oefening afhangen. Turkije krijgt bijvoorbeeld nog steeds hun bestelde CH-47F Chinook geleverd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.