De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

el-snottebel

Citaat van: levopa op 29/11/2020 | 21:22 uur
Heb je je sollicitatiedossier ook al goedgekeurd staan in je online account? Als ik daar even vanuit ga dan wacht je dus eigenlijk al ruim 3 maanden op je PO uitnodiging, damn! Zelf wacht ik ook op die uitnodiging maar ik heb alles pas compleet sinds een paar weken. Ik had gehoopt ergens in jan. of feb. voor het PO op te kunnen - maar dat is dan veel te optimistisch wellicht.


Hi!
Geen idee of er verschil zit in "goedgekeurd" of "compleet" Er staan nu namelijk "Je sollicitatiedossier is compleet"
Dus ik hoop niet dat die eerst nog goedgekeurd moet worden  :big-smile:
Ik wacht nu inderdaad ruim 3 maanden op een uitnodiging voor het PO.
Een week of 2 geleden gebeld om te vragen naar de status en toen kreeg ik te horen dat de uitnodigingen voor het PO nog wel even op zich gaan laten wachten
(i.v.m. het niet openzijn van de normale locaties waarop de PO plaatsvinden) Dus er komen af en toe een paar plekjes vrij.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we nog wel even moeten wachten  ;D

levopa

Citaat van: el-snottebel op 27/11/2020 | 16:09 uur
Hoi Allen!
:big-smile:

Leuk om al die ervaringen hier te lezen!
Ikzelf heb gesolliciteerd voor de functie Natres Midden-Brabant.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het redelijk lang vind duren!
14/08 gesolliciteerd, 25/08 de PVL en thuistest afgerond en nu wachtende op het vervolg! Ben benieuwd!

Heb je je sollicitatiedossier ook al goedgekeurd staan in je online account? Als ik daar even vanuit ga dan wacht je dus eigenlijk al ruim 3 maanden op je PO uitnodiging, damn! Zelf wacht ik ook op die uitnodiging maar ik heb alles pas compleet sinds een paar weken. Ik had gehoopt ergens in jan. of feb. voor het PO op te kunnen - maar dat is dan veel te optimistisch wellicht.

el-snottebel

Hoi Allen!
:big-smile:

Leuk om al die ervaringen hier te lezen!
Ikzelf heb gesolliciteerd voor de functie Natres Midden-Brabant.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik het redelijk lang vind duren!
14/08 gesolliciteerd, 25/08 de PVL en thuistest afgerond en nu wachtende op het vervolg! Ben benieuwd!

roerdompje

Citaat van: yanak op 17/09/2020 | 07:39 uur
Ook wel benieuwd naar wat je allemaal moet doen in dat deel 'apekooi'van de fittest.
Heb dat 'graven'gezien in de video, en schiethoudingen, maar je moet ook over kasten heen zie ik? Mag je zelf weten hoe je dat doet? Of moet dat perse met zijwaartse sprong?
Verder hoor ik ook mensen over touwklimmen ed...
Hoe train je het best op deze dingen?

Hoi Yanak, ik heb de 26e mijn keuring gehad (en door alles heen, hoera!). Ik kan je iets meer vertellen. De onderdelen in de gymzaal zijn vrij eenvoudig, idd over de kast heen springen, mag je zelf weten hoe, als je de zijkanten maar niet raakt. Gaat het mis, dan doe je het gewoon nog een keer.
Ik weet niet precies wat je verder als apekooi onderdelen beschouwd, maar de filmpjes over de test zijn heel compleet, meer dan dat is het niet. Vooral héél veel wachten tussen de onderdelen in. Touwklimmen zit er niet in, fietsen ook niet.
Via defensie kun je een trainingsschema downloaden om erop te trainen, deze heb ik zelf niet gevolgd. Ik ben zelf sportief en sport buiten, doe af en toe crossfit, hardlopen, wandelen en thuis wat grondoefeningen. Ik deed het daar prima op, rennen deed ik zelfs tot mijn eigen verrassing op cluster 6 niveau en het marsen ging ook boven verwachting goed.
Bij het afmelden werd wel direct meegedeeld dat het zo druk is met sollicitanten op de natres, dat het wel 4 tot 6 weken duurt voor ik weer wat hoor. Ik hoop stiekem dat het eerder is, maar ga ervan uit dat het waarschijnlijk nog langer duurt.

yanak

Ook wel benieuwd naar wat je allemaal moet doen in dat deel 'apekooi'van de fittest.
Heb dat 'graven'gezien in de video, en schiethoudingen, maar je moet ook over kasten heen zie ik? Mag je zelf weten hoe je dat doet? Of moet dat perse met zijwaartse sprong?
Verder hoor ik ook mensen over touwklimmen ed...
Hoe train je het best op deze dingen?

yanak

Ja de volgorde van de sporttest, vroeg ik me ook af. Is dat ad random of altijd dezelfde en zo ja welke volgorde?
Vraag me ook af of ze gelijk al gaan indelen voor de keuringen als je solliciteert of dat ze eerst je vragenlijst afwachten?

roerdompje

Citaat van: rubens_berg op 08/04/2019 | 09:32 uur
Er is al lang niks meer geschreven hierzo maar ik vroeg mij af of er hier mensen nu ook bezig zijn met het hele traject. Ik heb vorige week mijn vragenlijsten ingevuld maar heb nu geen idee wanneer ik moet komen voor het psychologische gesprek.

Even nieuw leven in dit topic blazen, zijn er momenteel nog mensen in het selectietraject bezig voor de natres? Ik heb 2-9 de psychologische keuring gehad, en nu wachten op uitnodiging voor sport- en medische keuring. Geen idee hoelang dit gaat duren nu, hoop dat ik snel door kan!

TopCat

In Juni gesolliciteerd, afgelopen vrijdag PO goed doorstaan en volgende week al op voor de medische keuring.
Kan iemand mij meer vertellen over de volgorde waarin de onderdelen van de sportkeuring afgenomen worden?

kianrapid

Citaat van: rubens_berg op 08/04/2019 | 09:32 uur
Er is al lang niks meer geschreven hierzo maar ik vroeg mij af of er hier mensen nu ook bezig zijn met het hele traject. Ik heb vorige week mijn vragenlijsten ingevuld maar heb nu geen idee wanneer ik moet komen voor het psychologische gesprek.

Bij mij zat er denk ik een maand of 2/3 tussen de bevestiging sollicitatie en de psychologische keuring. Kon wel redelijk snel daar weer na de medische keuring afleggen. Tussen dat alles en de daadwerkelijke ARB heb ik wel weer een aantal maanden moeten wachten.

Brickman

Citaat van: rubens_berg op 08/04/2019 | 09:32 uur
Er is al lang niks meer geschreven hierzo maar ik vroeg mij af of er hier mensen nu ook bezig zijn met het hele traject. Ik heb vorige week mijn vragenlijsten ingevuld maar heb nu geen idee wanneer ik moet komen voor het psychologische gesprek.
Ik momenteel bezig met de procedure voor reservist bij de KLu. Vandaag heb ik m'n sollicitatie bevestiging binnen gekregen, nadat ik 25 maart de eerste vragenlijst had gekregen.

Na wachten op de uitnodiging voor het PO.
Student Werktuigbouwkunde [3de jaar] - TU/e

rubens_berg

Er is al lang niks meer geschreven hierzo maar ik vroeg mij af of er hier mensen nu ook bezig zijn met het hele traject. Ik heb vorige week mijn vragenlijsten ingevuld maar heb nu geen idee wanneer ik moet komen voor het psychologische gesprek.

JB1989

Citaat van: gewoonbart op 23/07/2018 | 11:52 uur
Dat gaat echt heel erg proppen worden. Tot het dak :D Goed passen en meten, dan lukt het vast. Meindls alvast aan haha.

:) Ik heb vijf dagen om ze in te lopen dus dat is geen slecht idee.

gewoonbart

Dat gaat echt heel erg proppen worden. Tot het dak :D Goed passen en meten, dan lukt het vast. Meindls alvast aan haha.

Citaat van: JB1989 op 23/07/2018 | 10:29 uur
Ik zit helaas zonder auto maar heb gelukkig vervoer weten te regelen.
Gaat het passen in een Fiat Panda als ik de achterbank omlaag klap?

Meldinstructie kwam afgelopen vrijdag aan. Nu de Kleedinstructie nog.
Heb er echt zin in!

JB1989

Citaat van: gewoonbart op 22/07/2018 | 20:48 uur
Ik kreeg hem 1-2 weken voor de AMO begon.

Vergeet je geen grote auto mee te nemen naar het KPU? Mijn Ibiza was ok, maar kleiner gaat het proppen worden hoor.

Ik zit helaas zonder auto maar heb gelukkig vervoer weten te regelen.
Gaat het passen in een Fiat Panda als ik de achterbank omlaag klap?

Meldinstructie kwam afgelopen vrijdag aan. Nu de Kleedinstructie nog.
Heb er echt zin in!


gewoonbart

Ik kreeg hem 1-2 weken voor de AMO begon.

Vergeet je geen grote auto mee te nemen naar het KPU? Mijn Ibiza was ok, maar kleiner gaat het proppen worden hoor.

Citaat van: JB1989 op 17/07/2018 | 11:18 uur
Hoe lang hebben jullie eigenlijk op je meldinstructie moeten wachten?

Ik heb eind juni contact gehad, sta op voor lichting 20/08, kleden op 15/08 maar heb nog geen meldinstructies ontvangen of dergelijke.