De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Alan, 29/09/2004 | 20:43 uur

Nielsssss

ALs je op bij de keuring op de fiets moet hoelang moet je het dan eigenlijk minimaal volhouden om voldoende te scoren?
Ik had al gelezen in een ander topic dat als je 16 minuten aan het fietsen was, je cluster 4 scoorde.

Iemand enig idee?

Grunt

Citaat van: Terry op 05/04/2006 | 10:44 uur
Hmmm... gister gebeld met het IKS, en mijn veiligheidsonderzoek loopt nog. Dus hier zal ik nog even op moeten wachten :(

En Grunt, succes vanavond met je gesprek!

Groet,

Terry

Hey Terry,
Als dat veiligheidsonderzoek is afgerond krijg je als alles in orde is(ga ik wel van uit ;)) een brief waarin staat dat je selectiebescheiden is overgedragen aan de commandant van betreffende battaljon. daarna kun je eens proberen contact deze of gene op te nemen, ik heb deze week bijvoorbeeld mijn kennismakingsgesprek gehad met het kader. Het was heel informatief en een aantal zaken zijn al geregeld. Het enige probleem wat nu nog rest is mijn aanstellingsbrief en mijn plunje, zodra ik die heb, kan ik al beperkt meedraaien en een hoop theoretische bagage opdoen die alleen maar van pas komt tijdens de AMO.
Ik hoop dat je binnenkort eens wat post van hare majesteit krijgt, neemt een hoop vragen en twijfels weg, en je kunt er werk van gaan maken in plaats van alleen maar te moeten wachten.

Veel succes ;D
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Terry

Hmmm... gister gebeld met het IKS, en mijn veiligheidsonderzoek loopt nog. Dus hier zal ik nog even op moeten wachten :(

En Grunt, succes vanavond met je gesprek!

Groet,

Terry

Grunt

Citaat van: Terry op 02/04/2006 | 14:23 uur
Hallo allemaal,

Vraagje, donderdag 09-03-2006 ben ik op de Marinekazerne in Amsterdam gekeurd voor de Natres. En gelukkig goed gekeurd

Aan het einde van deze dag werd mij verteld dat ik binnen drie weken post zou krijgen met verdere informatie over het hoe en wat.

Maar de drie weken zijn inmiddels voorbij, en ik zit nog steeds elke dag vol spanning naar mijn briefenbus te kijken. Maar helaas is hij tot op heden nog steeds leeg...

Mijn vraag is nu, hoe zijn de ervaringen hiermee? Klopt het dat het iets langer duurd? Of moet ik gewoon even bellen om te vragen hoe het zit?

Alvast bedankt,

Terry
Hey Terry heb precies hetzelfde gehad, ik ben op 15 feb jl. goedgekeurd voor de dienst. Ik heb tot op heden nog geen post ontvangen van de KPU of bureau aanstelling over wat dan ook. wel heb ik NATRES.nl een mail gestuurd waarin ik mijn dillema voor heb gelegd, ik kreeg te horen dat ze het mailtje naar 30natres zouden doorsturen. dezelfde week(vorige)werd ik uitgenodigd door mijn toekomstige pelotonscommandant voor een kennismakingsgesprek, aanstaande woensdag. Ik hoop dat hij me meer kan vertellen over uitrusting en mijn aanstelling.
Mijn advies is: in ieder proberen contact te krijgen met de staf van het bataljon waar je geplaatst wil worden.

Sterkte ermee! ;)
When evil strives to overcome good, when the sword is mightier than the pen, then death rides a winged horse!

Terry

Hallo allemaal,

Vraagje, donderdag 09-03-2006 ben ik op de Marinekazerne in Amsterdam gekeurd voor de Natres. En gelukkig goed gekeurd

Aan het einde van deze dag werd mij verteld dat ik binnen drie weken post zou krijgen met verdere informatie over het hoe en wat.

Maar de drie weken zijn inmiddels voorbij, en ik zit nog steeds elke dag vol spanning naar mijn briefenbus te kijken. Maar helaas is hij tot op heden nog steeds leeg...

Mijn vraag is nu, hoe zijn de ervaringen hiermee? Klopt het dat het iets langer duurd? Of moet ik gewoon even bellen om te vragen hoe het zit?

Alvast bedankt,

Terry

BanOne

Op vliegbasis Twente zit een Compagnie van de Natres, maar is de vliegbasis nog open?
Oefeningen vinden over het algemeen plaats over het hele land, wij gaan zelfs in maart naar Luxemburg voor een nachtpatrouille.
Succes bij de Natres!
:police:
GRTZ ME.

Offenbach


KapiteinRob

Citaat van: JackD op 09/01/2006 | 09:03 uur
Ik ben woonzaam in Enschede, waar zou ik dan over het algemeen gaan oefenen?

Dat lig eraan met welke voorletter je achternaam begint. Een commandant heeft een namenlijst van de onder zijn bevel geplaatste militairen en ze beginnen met te oefenen binnen een straal van 10 kilometer rond de woonplaats van militair "A...", de volgende oefening in de buurt van het huisadres van militair "B..." en ga zo maar door. Het is weliswaar lastig als een militair midden in Den Haag woont en ook de marine heeft nog wel eens problemen met de opmars naar het onderzeebootbestrijdingsgebied rond Maastricht, maar een beetje creatieve commandant verzint wel wat....

Citaat van: JackD op 09/01/2006 | 09:03 uur
En welk peloton zit in die omgeving.

Meestal het peloton met de oudste gemiddelde leeftijd.

Met andere woorden JackD, moeten dergelijke vragen serieus genomen worden?  :-[

JackD

Ok prima, het was natuurlijk ook maar een vraag. Ik kan me er nu op in stellen dat ik pas veel later aan de slag kan. Bedankt voor de reacties.

En dan nog even een ander vraagje. Deze hoort eigenlijk niet hier thuis maar toch. Ik ben woonzaam in Enschede, waar zou ik dan over het algemeen gaan oefenen? En welk peloton zit in die omgeving. Wie heeft hier wat informatie over?

DannyvD

Sorry maar dat gaat je ZEKER niet lukken. Ten eerste al niet omdat de amo van februari al vol zit, en verder niet omdat defensie niet zo snel alles rond zou kunnen krijgen. Dus je ze al echt moeten wachten.

Offenbach

Citaat van: JackD op 05/01/2006 | 08:58 uur
Ik heb een vraag:

Ik ga naar een voorlichtingsavond op 24 jan. Nu heb ik gezien dat op 20 febr. de AMO start. Zou het mogelijk zijn om alle selecties zo snel te doen zodat ik mee kan doen aan de opleiding van 20 febr.??
Aan de AMO die daarop volgt van 10 juli kan ik zeker niet meedoen i.v.m. geboekte vakantie!

Graag z.s.m. een bericht zodat ik evt. actie kan ondernemen!

Bij voorbaat dank.

Jack

Ik denk dat je nu wel héél optimistisch denkt..
Ik zou gewoon even bellen. Ow ja, als defensie zijnde zou geen boodschap hebben aan het feit dat je een vakantie hebt geboekt. Ik heb ook wel eens een vakantie moeten annuleren voor een nieuwe job. ;) Je wil toch graag soldaat worden?

JackD

Ik heb een vraag:

Ik ga naar een voorlichtingsavond op 24 jan. Nu heb ik gezien dat op 20 febr. de AMO start. Zou het mogelijk zijn om alle selecties zo snel te doen zodat ik mee kan doen aan de opleiding van 20 febr.??
Aan de AMO die daarop volgt van 10 juli kan ik zeker niet meedoen i.v.m. geboekte vakantie!

Graag z.s.m. een bericht zodat ik evt. actie kan ondernemen!

Bij voorbaat dank.

Jack

Defensieforum

Hier kun je al je vragen kwijt over de selectie procedure.

Heel veel sterkte alvast vanaf mijn kant!

Mvgr

Nick
Moderator

Aibeethoven

Citaat van: Ros op 25/03/2005 | 14:45 uur
Citaat van: berend op 30/09/2004 | 22:32 uur
is het zelfde maar dan dew laagste cluster.

je moet gezond zijn daar komt het op neer.

meer niet.

als je naar de LURES wil word het cluster 4. en dat is wel wat zwaarder.

Wat is dat dan weer LURES ?.

Die kerel is ook KLu en volgens mij is dat LUchtmacht REServe. Wat jullie GLR noemen. :-\
Once more unto the breach my fiends. Once more.

Ros

Citaat van: berend op 30/09/2004 | 22:32 uur
is het zelfde maar dan dew laagste cluster.

je moet gezond zijn daar komt het op neer.

meer niet.

als je naar de LURES wil word het cluster 4. en dat is wel wat zwaarder.

Wat is dat dan weer LURES ?.