'Al-Qaeda herstelt zich in Waziristan'

Gestart door Thor, 20/02/2007 | 09:16 uur

ronjhe

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2007 | 13:22 uur
Actie en reactie. De reactie in deze was m.i. suggestief en had m.i. tot doel om een bepaalde mening die m.i. niets met het artikel van doende heeft te uiten. En als ik elke vorm van kritiek op de VS constant zou willen bagetaliseren, had ik er pas echt een dagtaak aan... ;)
(Mijn laaste reactie voor ik weer ontopic ga).... Nou je doet anders flink je best ;)
CitaatKan best zo zijn, maar dan hoeft men het niet selectief op indianen te gaan betrekken. De "kolonisten" aldaar hadden het tijdens hun trek westwaarts en hun verblijf ook niet gemakkelijk!
gaat ie weer... Tja, de Turkse burgers hadden het ook niet makkelijk toen de Armeniers werden verdreven... pppfff Rob Rob... Je hebt blijkbaar de recent uitgezonden serie van Spielberg niet gezien... Echt, als ik Bush was zou ik jou direct in dienst nemen als zijn persvoorlichter ;) ;D Ik kan er wat van om steeds op de andere kant van iets te wijzen maar ik heb mijn meerdere nu echt gevonden ;)

Maar goed, ik ga weer ontopic na deze speldenprikken ;)

Buckie

Citaat van: Sonja op 20/02/2007 | 09:37 uur
"wilder dan het Wilde Westen" zal Bush mee bedoelen dat ze niet zo makkelijk uit te roeien zijn als de indianen?

Ik vind dit wel erg doordraven. Als de duitsers ooit nog eens achter de Taliban aangaan, haal je dan de Jodenvervolging er soms bij?

Kraza

Ik word er ook moe van Elzenga.
En het wilde westen heeft alles met indianen te maken, of je het nu leuk vind of niet Rob. Mail anders Bush even dat HIJ off topic gaat!

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 20/02/2007 | 13:02 uur
Ga ik jou ook een spiegel voorhouden... Lijkt me dan ook prettig als jij niet constant elke vorm van kritiek op Amerika bagataliseert.

Actie en reactie. De reactie in deze was m.i. suggestief en had m.i. tot doel om een bepaalde mening die m.i. niets met het artikel van doende heeft te uiten. En als ik elke vorm van kritiek op de VS constant zou willen bagetaliseren, had ik er pas echt een dagtaak aan... ;)

Citaat van: Elzenga op 20/02/2007 | 13:02 uur
Bush bedoelt hier mijns inziens wel degelijk het wilde en soms rechteloze leven in het oude Wilde Westen.

Kan best zo zijn, maar dan hoeft men het niet selectief op indianen te gaan betrekken. De "kolonisten" aldaar hadden het tijdens hun trek westwaarts en hun verblijf ook niet gemakkelijk!

Citaat van: Elzenga op 20/02/2007 | 13:02 uur
En wat met de Idianen werd gedaan indertijd zou men nu een genocide noemen.

Correct en tevens juist.

ronjhe

Citaat van: Kapitein Rob op 20/02/2007 | 12:23 uur
Je zou kunnen proberen zaken ook eens anders uit te leggen dan negatief-Amerikaans. Met het wilde westen kan namelijk heel goed letterlijk het wilde westen (dus landschappelijk) bedoeld worden. In de kontext van het artikel is dat namelijk meer dan logisch!

Trouwens, de indianen zijn niet uitgeroeid, dus je vraagstelling is m.i. nog suggestief ook.
Ga ik jou ook een spiegel voorhouden... Lijkt me dan ook prettig als jij niet constant elke vorm van kritiek op Amerika bagataliseert. Want dat zie ik je namelijk steeds doen. En werkt net zo irritant. Bush bedoelt hier mijns inziens wel degelijk het wilde en soms rechteloze leven in het oude Wilde Westen. En wat met de Idianen werd gedaan indertijd zou men nu een genocide noemen. Verder kon ik ook niet zo uit de voeten met de ironische vraag van Sonja...

KapiteinRob

Citaat van: Sonja op 20/02/2007 | 09:37 uur
"wilder dan het Wilde Westen" zal Bush mee bedoelen dat ze niet zo makkelijk uit te roeien zijn als de indianen?

Je zou kunnen proberen zaken ook eens anders uit te leggen dan negatief-Amerikaans. Met het wilde westen kan namelijk heel goed letterlijk het wilde westen (dus landschappelijk) bedoeld worden. In de kontext van het artikel is dat namelijk meer dan logisch!

Trouwens, de indianen zijn niet uitgeroeid, dus je vraagstelling is m.i. nog suggestief ook.

Kraza

"wilder dan het Wilde Westen" zal Bush mee bedoelen dat ze niet zo makkelijk uit te roeien zijn als de indianen?

Thor

Gepubliceerd op maandag 19 februari 2007

WASHINGTON (ANP) - Het centrum van het terroristische netwerk al-Qaeda is niet uitgeschakeld in de bergen van westelijk Pakistan, maar herstelt zich er juist. Het afgelopen jaar zijn er weer kleine trainingskampen in gebruik genomen en de leiders krijgen weer contact met aanhangers over heel de wereld.

Dit berichtte maandag het dagblad The Washington Post op gezag van belangrijke Amerikaanse functionarissen betrokken bij de bestrijding van terrorisme. Vooral de Egyptenaar Ayman al-Zawahiri ontpopt zich in het Pakistaanse stamgebied Noord-Waziristan weer als terroristenleider.

Het is niet meer zoals destijds in Afghanistan toen al-Qaeda eregast was van het Afghaanse Taliban-regime dat de Amerikanen in 2001 ten val brachten. Maar de door de krant geïnterviewde zegslieden stelden dat al-Qaeda niet meer is afgesloten van de buitenwereld.

Wilde Westen

De groepering herstelt zich stap voor stap na Amerikaanse aanvallen van de afgelopen jaren. Recent nog stelden Amerikaanse toppolitici dat al-Qaeda geïsoleerd is geraakt en geen invloed meer uitoefent over de verspreide leden van al-Qaeda.

De functionarissen weten niet waar al-Qaedakopstukken Osama bin Laden en Zawahiri zich schuil houden behalve dat het in de ontoegankelijke stamgebieden moet zijn waar de Pakistaanse overheid niets te vertellen heeft. President Bush zei eerder dat de ,,Taliban en al-Qaedafiguren zich in afgelegen gebieden van Pakistan schuil houden. Dat is een wild gebied, wilder dan het Wilde Westen.''

Bron 20FEB2007