India,4 maritime patrol jets and 4 amphibious warships for Navy

Gestart door andré herc, 06/10/2010 | 20:21 uur

Elzenga

Citaat van: Elzenga op 07/10/2010 | 01:52 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2010 | 01:47 uur
Maar dan kun je weer geen heli meenemen om al die humanitaire hulpmiddelen landinwaarts te transporteren....
ja ok..jij bedoelt dat je over de landingsplaats een uitschuifbare hangaar kunt aanbrengen...gek inderdaad dat je dit nooit ziet. Zal vast een rede hebben..
.
ik zat er weer even naar te kijken...want het is een interessante manier om ruimte te besparen... Nadeel van zo'n uitschuifbare hangaar is wel dat als hij dicht is met heli erin er niets meer kan landen op je helidek. Bij een vaste hangaar + helidek combinatie kan dit wel.

ARM-WAP

Citaat van: Ace1 op 07/10/2010 | 20:09 uur
schijnt een Nederlands produkt te zijn die hangaar.
Die Fatahillah's zijn gebouwd door een Nederlandse werf, Wilton Fijenoord.

De Belgische Zinnia was ook met zo'n uitschuifbare hangaar uitgerust:
http://media.shipspotting.com/uploads/thumbs/rw/550556_800/Ship+Photo+A+961+Zinnia.jpg

Lex

Citaat van: Ace1 op 07/10/2010 | 20:09 uur
Een van de Fatahillah-korvetten klasse van de Indonesie´s Marine heeft een uitschuifbare hangaar, het gaat om de KRI Nala 363 en het schijnt een Nederlands produkt te zijn die hangaar.
Dat klopt. Het is goed te zien op foto 2.
Na oplanden van de heli en het vouwen van de bladen, ging de heli een aantal meters naar voren en werd de opvouwbare hangar er overheen geschoven.

Ace1

Citaat van: Elzenga op 07/10/2010 | 01:52 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2010 | 01:47 uur
Maar dan kun je weer geen heli meenemen om al die humanitaire hulpmiddelen landinwaarts te transporteren....
ja ok..jij bedoelt dat je over de landingsplaats een uitschuifbare hangaar kunt aanbrengen...gek inderdaad dat je dit nooit ziet. Zal vast een rede hebben..
.

Een van de Fatahillah-korvetten klasse van de Indonesie´s Marine heeft een uitschuifbare hangaar, het gaat om de KRI Nala 363 en het schijnt een Nederlands produkt te zijn die hangaar.

3 foto´s gevonden op internet.

andré herc

Ik vind het ook onvoorstelbaar wat India allemaal aanschaft ,of ze een of andere grote Geldberg hebben in dat land,dat terwijl de mensen  daar geen Euro?te veteren hebben,kan Nederland nog een voorbeeld aan nemen, maar ja hier gaan we lekker :devil: door met bezuinigen op Defensie.
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

ARM-WAP

Mss iets voor Damen/Schelde...

Of IZAR/Navantia's BPE
Of DCN-I met hun Mistrals...
Enz...
Keuze genoeg voor de Indiers...

Echter, 'k vind het steeds interessant hoe zulke landen er telkenmale in slagen zo veel uit te geven aan defensie terwijl men in "het Westen" weer lekker aan het besparen is...
Vooral in Europa dan wordt al een tiental jaar sterk bespaard en komt er zo materiaal in de uitverkoop dat anderen quasi voor een prikje overnemen...
Zo zouden bij de Duitsers de 8 Bremen-klasse fregatten, een compleet Schnellbootgeschwader, de SeaKings en ook enkele MCM-schepen vroegtuidig uit de vaart genomen worden en tegelijkertijd de order van de nieuwe fregatten van 4 op 3 beperkt worden...

hudinie

Met slecht weer spoelen de Heli's zo van het dek ! of krijgen ze steeds zoutwater over zich heen

Nikehercules

Citaat van: Elzenga op 07/10/2010 | 01:52 uur
gek inderdaad dat je dit nooit ziet. Zal vast een rede hebben..

Een schot hagel en je bent je heli kwijt.
Dat is het eerste wat in mij opkomt.

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2010 | 01:47 uur
Maar dan kun je weer geen heli meenemen om al die humanitaire hulpmiddelen landinwaarts te transporteren....
ja ok..jij bedoelt dat je over de landingsplaats een uitschuifbare hangaar kunt aanbrengen...gek inderdaad dat je dit nooit ziet. Zal vast een rede hebben..
.

KapiteinRob

Maar dan kun je weer geen heli meenemen om al die humanitaire hulpmiddelen landinwaarts te transporteren....

Elzenga

Citaat van: Kapitein Rob op 07/10/2010 | 01:35 uur
Citaat van: Elzenga op 07/10/2010 | 01:26 uur
Nadeel vind ik dat er geen permanente hangaar is voor de heli's...alleen een uitschuifbare voor beperkt onderhoud lees ik.
Toch vind ik die uitschuifbare hangaars iets waar men eens wat meer aandacht aan mag geven voor toekomstige scheepsontwerpen. Je hoeft een heli die geland is niet meer te verplaatsen en het scheelt toch behoorlijk als je op die manier een "echte" hangaar uitspaart. Kun je die uitgespaarde ruimte gebruiken als spare om humanitaire hulpmiddelen te transporteren.....  :devil:
Als je de vaste hangaar handig indeelt kun je die dan natuurlijk ook volstouwen met humanitaire hulpmiddelen ;)...en het flexdek eronder  :angel:

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 07/10/2010 | 01:26 uur
Nadeel vind ik dat er geen permanente hangaar is voor de heli's...alleen een uitschuifbare voor beperkt onderhoud lees ik.

Toch vind ik die uitschuifbare hangaars iets waar men eens wat meer aandacht aan mag geven voor toekomstige scheepsontwerpen. Je hoeft een heli die geland is niet meer te verplaatsen en het scheelt toch behoorlijk als je op die manier een "echte" hangaar uitspaart. Kun je die uitgespaarde ruimte gebruiken als spare om humanitaire hulpmiddelen te transporteren.....  :devil:

Elzenga

Nadeel vind ik dat er geen permanente hangaar is voor de heli's...alleen een uitschuifbare voor beperkt onderhoud lees ik.


andré herc

4 maritime patrol jets and 4 amphibious warships for Navy
New Delhi, Oct 5, (PTI):

India today took a major step towards upgrading its Navy's maritime air reconnaissance capability and amphibious warfare strength by deciding to order four each of P8I Poseidon aircraft and Landing Pontoon Docks (LPDs) totally worth over USD 5 billion. 


The four P8I long-range maritime patrol aircraft will be an add-on to the eight that India ordered from the US in January 2009 for USD 2.1 billion or nearly Rs 10,000 crore. These four aircraft from the US aerospace major Boeing's stable would cost India about USD 1 billion (less than Rs 5,000 crore).

The four LPDs, on the lines of INS Jalashwa that India bought from the US for USD 50 million in 2007, would come at a cost of Rs 16,000 crore and a global tender would be issued for its under the Defence Ministry's 'Buy and Make' production policy. Under this, India would make the warships through license from a foreign firm.

The 17,000-tonne Jalashwa, formerly USS Trenton, is a Austin class amphibious warfare ship that can carry about 1,000 fully armed army men and has four beach landing craft and six helicopters.

The two decisions were taken at the meeting of the Defence Acquisition Council (DAC) headed by Defence Minister A K Antony and attended by the three armed forces chiefs and the defence secretary this evening, ministry sources told PTI.

The decisions come close on the heels of Antony and Navy Chief Admiral Nirmal Verma's visit to the US last week when they had met the American security top brass to discuss both business and defence cooperation.

Now the proposals for both these purchases would be sent to the Cabinet Committee on Security (CCS) for clearance, the sources added.

With the purchase of four more P8Is, Navy will operate a total of 12 of these aircraft that would plug a major gap in its capabilities to keep an eye on adversaries in the Indian Ocean Region (IOR), in which China has been making significant forays in the last one year citing anti-piracy operations.

The Poseidon will provide the Navy with an option of a long-range reconnaissance mission in the entire maritime domain in IOR that India has been claiming to be its area of responsibility.

Currently, though, Navy is woefully short of maritime surveillance platforms, operating eight aging Tu-142 turboprops and five Ilyushin-38s (upgraded in recent years), both of Russian origin.

It also has Israeli 'Heron' and 'Searcher-II' unmanned aerial vehicles to perform the same role, but at shorter distances.

Modeled on Boeing 737 commercial airliners with cruise speeds of 445 knots, the P8Is can also perform anti-submarine and anti-surface warfare roles, as they will be armed with torpedoes, depth chargers and Harpoon missiles.

These aircraft have a mission range of 600 nautical miles and six hours of loitering time. Along with mid-air refueling capacity, their range could be extended further to 1,200 nautical miles.

The first of the P8Is are expected to be delivered to the Navy by Boeing in 2013 and the rest to follow in the next six years, the sources said.

deccanherald.com
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.