Doodstraf voor aanslag op USS Cole

Gestart door Ton de Zwart, 29/09/2004 | 14:50 uur

oud_zijde

geef trouwens is een definitie voor terrorist?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

jij hebt het over mensen die rpg's alle kanten op schieten

kan me de laatste terrorist niet herinneren die met een rpg ten strijde trok eerlijk gezegd
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

IK heb het over Terroristen, als die krijgsgevangenen terroristen zijn mogen die van mij de doodstraf krijgen, maar waar haal je vandaan dat het allemaal terroristen zijn?

oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 13:50 uur
IK wel, elke Terrorist is een gevaar en dat gevaar moeten we uitroeien, de doodstraf is de enige oplossing, niet elke terrorist wil zich opblazen, maar ze doen wel gezellig mee met het plannen van de aanslagen of schieten RPG's af op van alles en nog wat!
en krijgsgevangenen in Irak?

ook doodmaken?

waar ligt de grens?
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

Citaat van: Jeffrey op 30/09/2004 | 13:40 uur
Een terrorist krijgt de straf die hij verdient, en dat is de doodstraf, beter de doodstraf dan dat ze zich tegen het eind van hun leven zelf opblazen ofnie?
Ik vind de doodstraf nooit verdiend

trouwens zeker die gasten die zichzelf op willen blazen voor de goede zaak zijn er alleen maar van gediend als je ze doodmaakt (dan zijn ze martelaar, vermoord door de vijand)
Citaat
Je vind de doodstraf barbaars, maar wat vind je dan van terroristen als de doodstraf al barbaars is?
even barbaars
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

IK wel, elke Terrorist is een gevaar en dat gevaar moeten we uitroeien, de doodstraf is de enige oplossing, niet elke terrorist wil zich opblazen, maar ze doen wel gezellig mee met het plannen van de aanslagen of schieten RPG's af op van alles en nog wat!

Cobra4

Kijk eens goed om je heen. Niet elke terrorist wil zich zelf opblazen.
Ook binnen het terrorisme zijn verschillende gradaties.
Ook ik zie niet in om op elke gradatie voor de doodstraf los te laten.
Peloton 3 602 Sqn

Jeffrey

Een terrorist krijgt de straf die hij verdient, en dat is de doodstraf, beter de doodstraf dan dat ze zich tegen het eind van hun leven zelf opblazen ofnie?

Je vind de doodstraf barbaars, maar wat vind je dan van terroristen als de doodstraf al barbaars is?

oud_zijde

mjah daar ga ik nu ff niet op in, ik ben tegen iig ik vind het barbaars en nergens goed voor
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Jeffrey

ELke terrorist verdient de doodstraf, geen twijfel over mogelijk!

oud_zijde

ik ben tegen de doodstraf ... zeker aangezien de daders gewoon zijn ontploft tijdens hun daad
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.


airforce mum

Het meest bijzondere hieraan vind ik, dat het vonnis is uitgesproken door een rechtbank in Jemen

Jeffrey

''Een rechtbank in Jemen heeft twee
mannen ter dood veroordeeld wegens hun
betrokkenheid bij de aanslag op de USS
Cole in 2000,in de haven van Aden.''


En verdient  >:(

Thumps up!!!  :D

Ton de Zwart

 SANAA Een rechtbank in Jemen heeft twee
mannen ter dood veroordeeld wegens hun
betrokkenheid bij de aanslag op de USS
Cole in 2000,in de haven van Aden.De  
aanval op het Amerikaanse oorlogsschip
kostte zeventien opvarenden het leven.
                                       
Eén van beide mannen werd bij verstek  
veroordeeld.Hij zit gevangen in de VS.
Vier anderen kregen celstraffen tot 10
jaar.Alle zes veroordeelde mannen zijn
lid van de terreurorganisatie al-Qaeda.
                                       
Op 12 oktober 2000 ramden twee mannen  
in een klein bootje de USS Cole die op
dat moment in de Jemenitische havenstad
Aden brandstof tankte.Zij vervoerden in
het bootje een 225 kilo zware bom.  

Bron: NOS Teletekst van 290904