Waardering en respect voor de militair

Gestart door dudge, 28/07/2010 | 20:43 uur

Ronald Elzenga

Citaat van: Mourning op 22/12/2016 | 13:11 uur
Als je Defensie als vrijwel enigste partij al een flinke tijd als een van je prioriteiten/speerpunten hebt dan vind ik dat ze dat mogen ook of is dat alleen aan de SP (Zorg), D66 (Onderwijs) of VVD (ondernemers) weggelegd?
Natuurlijk..maar het blijven voor mij reli-fundamentalisten. Die met hun andere religieus gekleurde wensen en invloed weer zaken ondermijnen of bewerkstelligen die radicalisme en tegenstellingen in onze samenleving juist versterken. Maar goed, dat is weer een andere discussie.

Mourning

#248
Citaat van: Ros op 22/12/2016 | 13:09 uur
En ondanks het warm en behaaglijk gevoel zijn er ook militairen die er in 'trappen' ? Met de kennis dat ook de SGP, als het op partijbelangen aan komt, Defensie zal laten vallen voor andere onderwerpen.

Oh, je bedoelt zoals de afgelopen jaren toen de SGP ondanks haar kleine formaat er voor zorgde dat Defensie er meer geld bij kreeg dan begroot (of beter: er minder minder werd uitgegeven aan Defensie)? Zo bekeken denk ik eigenlijk dat de SGP de afgelopen jaren trouwens meer heeft bereikt dan een vrij grote partij zoals.... de SP...  :devil:

maar ik snap dat je dit:
https://rotterdam.sp.nl/stem-19-maart-sp

dit:
https://www.sp.nl/column/emile-roemer/2016/zet-zaag-in-eigen-risico

Dus ook van minimaal hetzelfde formaat vindt? En ach... de SP heeft honderden van dergelijke posters van een vaak enorm laag, makkelijk en goedkoop-populistisch niveau... Wat mij betreft niet te vergelijken met deze poster van de SGP, maar nu ga je me vast uitleggen dat ik het weer HELEMAAL verkeerd zie...





:cute-smile:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Mourning

Citaat van: Ronald Elzenga op 22/12/2016 | 12:57 uur
Mij een beetje te doorzichtig...SGP hoopt wat militaire stemmen weg te snoepen..

Als je Defensie als vrijwel enigste partij al een flinke tijd als een van je prioriteiten/speerpunten hebt dan vind ik dat ze dat mogen ook of is dat alleen aan de SP (Zorg), D66 (Onderwijs) of VVD (ondernemers) weggelegd?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ros

Citaat van: Micheltje op 22/12/2016 | 13:00 uur
Logisch toch als je daar wat kan halen voor je partij terwijl je Defensie ook nog eens een warm hart toedraagt

En ondanks het warm en behaaglijk gevoel zijn er ook militairen die er in 'trappen' ? Met de kennis dat ook de SGP, als het op partijbelangen aan komt, Defensie zal laten vallen voor andere onderwerpen.

Micheltje

Citaat van: Ronald Elzenga op 22/12/2016 | 12:57 uur
Mij een beetje te doorzichtig...SGP hoopt wat militaire stemmen weg te snoepen..

Logisch toch als je daar wat kan halen voor je partij terwijl je Defensie ook nog eens een warm hart toedraagt

Ronald Elzenga

Mij een beetje te doorzichtig...SGP hoopt wat militaire stemmen weg te snoepen..

A.J.

Citaat van: DvdW op 22/12/2016 | 10:40 uur

Een partij die Defensie wél een warm hart toedraagt  :heart:

Juist. 🖒

Ros

Citaat van: DvdW op 22/12/2016 | 10:40 uur

Een partij die Defensie wél een warm hart toedraagt  :heart:

Een mooie geste, sluit ook mooi aan bij alle lofzangen, medailles, schouderklopjes en witte veren die met regelmaat over het personeel word uitgestort.

Wel jammer dat het hierbij blijft  :'(

DvdW


Een partij die Defensie wél een warm hart toedraagt  :heart:
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

A.J.

Er komt geen antwoord? 2 Of hooguit 3 letters typen is teveel werk? Dan zal ik je ff helpen, want zoals altijd etaleer je weer een knap staaltje onzin en baseer je je lulkoek ditmaal op dit bericht:

Citaat
Nederlanders ontvangen Amerikaanse waardering

Het Amerikaanse '1-508th Parachute Infantry Regiment' heeft op Kandahar Airfield onderscheidingen toegekend aan de landmachtmilitairen van de Charlie "Tijger" Compagnie van 11 Infanteriebataljon. Op deze manier spraken de Amerikanen hun waardering uit aan de Nederlandse compagnie.

In totaal zijn er op Koninginnedag tachtig Army Commendation Medals toegekend. Ook werden onderscheidingstekens toegekend aan Nederlandse militairen: tachtig Combat Infantry Badges, zes Combat Medic Badges, en 19 Combat Action Badges.

Defensie.nl

Als je een beetje telt heb je ongeveer 100 medailles voor de Nederlanders... Echter geen enkele army commendation medal.

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 18/08/2014 | 23:35 uur
Ik poch er niet mee... wilde alleen maar aangeven dat ik meer waarde aan het werk hecht dan aan wat ik er voor krijg

Heb je dat ding nou, ja of nee?

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 18/08/2014 | 23:35 uur
Ben niet helemaal thuis in die onderscheidingen, maar het is het minste wat je kan krijgen dacht ik

Ja dat denk ik ook (net onder de Bronze Star).... Wel zg. dat ding hebben maar er verder niks vanaf weten... Tuurlijk.

SMI de Boer

#237
Citaat van: A.J. op 18/08/2014 | 23:32 uur
Dan heb je daar vast wel een bron van toch? Het is nl. niet de eerste de beste medaille.
Ben niet helemaal thuis in die onderscheidingen, maar het is het minste wat je kan krijgen dacht ik

Ik poch er niet mee... wilde alleen maar aangeven dat ik meer waarde aan het werk hecht dan aan wat ik er voor krijg
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 18/08/2014 | 23:30 uur
BLJ en LMB.. en wat erbij hing, tot reservisten toe

Dan heb je daar vast wel een bron van toch? Het is nl. niet de eerste de beste medaille.

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 18/08/2014 | 23:23 uur
Maarhet intereseert mij niet zoveel hoe jullie er over denken.

Mij wel, want ik heb een broertje dood aan onterecht pochen met onderscheidingen.