Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

We kunnen altijd Het A-Team en de MacGyver brigade oprichten.  :crazy:

Elzenga

#363
Citaat van: HermanB op 22/10/2011 | 08:08 uurDream on. Ze zijn weg en blijven weg. De eenheden zijn ontbonden, binnen een paar jaar is de know how verloren en heb je niets meer aan die Leo's.
Zal ook afhangen van in hoeverre men serieus die kennis en know how probeert te behouden door de samenwerking met bondgenoten op dit vlak..met name Duitsland geloof ik. Iets wat geloof ik wel is genoemd bij het afstoten van de tanks. Tja, hopelijk blijft Nederland niet uniek en zal het net als andere landen die de fout eerder maakte ook deze weer herstellen.

En anders kunnen we ook altijd nog wat in elkaar lassen... :angel:

http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?195079-Libyan-Conflict-Photos-and-Videos/page303

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: HermanB op 22/10/2011 | 08:08 uur
Citaat van: jurrien visser op 21/10/2011 | 22:17 uur
Citaat van: Master Mack op 21/10/2011 | 22:02 uur
Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.

Troost je met de gedachte... al deze voertuigen blijven in dit economische klimaat nog een hele tijd in de depots... dus wie weet, en is een volgend kabinet weer zo slim om te investeren.
Dream on. Ze zijn weg en blijven weg. De eenheden zijn ontbonden, binnen een paar jaar is de know how verloren en heb je niets meer aan die Leo's.

Hier heb je helaas een punt.

HermanB

Citaat van: jurrien visser op 21/10/2011 | 22:17 uur
Citaat van: Master Mack op 21/10/2011 | 22:02 uur
Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.

Troost je met de gedachte... al deze voertuigen blijven in dit economische klimaat nog een hele tijd in de depots... dus wie weet, en is een volgend kabinet weer zo slim om te investeren.
Dream on. Ze zijn weg en blijven weg. De eenheden zijn ontbonden, binnen een paar jaar is de know how verloren en heb je niets meer aan die Leo's.

Hyperion

Citaat van: Nikehercules op 21/10/2011 | 23:39 uur
Citaat van: Master Mack op 21/10/2011 | 22:02 uur
Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.

Heb je een linkje ofzo? Ben wel benieuwt naar het artikel.


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/defensiematerieel/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/09/20/mpo-leopard-2a6-gevechtstank.html

119 om precies te zijn.

Nikehercules

Citaat van: Master Mack op 21/10/2011 | 22:02 uur
Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.

Heb je een linkje ofzo? Ben wel benieuwt naar het artikel.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 21/10/2011 | 22:02 uur
Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.

Troost je met de gedachte... al deze voertuigen blijven in dit economische klimaat nog een hele tijd in de depots... dus wie weet, en is een volgend kabinet weer zo slim om te investeren.

Elzenga

Citaat van: Master Mack op 21/10/2011 | 22:02 uur
Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.
Hoe lang denk je dat de tanks voor 550 miljoen euro hadden kunnen doorrijden? Dat is namelijk wat er in de bodemloze put in Kunduz wordt gepompt. Het laat maar zien...het zijn slechts keuzes.... is absoluut geen noodzaak. En die keuzes kun je dus ook anders maken. Hoef je niets voor bij de marine weg te bezuinigen...wat mij namelijk niet zo slim lijkt. 

Master Mack

Ik las een artikel in de krant dat er nog zeker 120 leopard2s in de opslag staan voor verkoop en ook nog steeds 60 Pruttels. Ook zouden er nog een paar 100 andere pantservoertuigen staan. Wie weet is er straks een generaal die de moed heeft om op zijn minst 16 leo's terug te halen. Vier peletons van vier ik ben met alle bezuinigingen snel tevreden. Dit realiseren we met het geld van de verkoop van de Zuiderkruis van de Marine en doe dan ook de Rotterdam in de verkoop dan kan de marine over een jaar of vier een tweede JSS laten bouwen en wij nu voor dat geld onze tanks terug halen.

Nikehercules

Citaat van: onderofficier op 04/09/2011 | 21:30 uur
Dus men heeft wel goed als men het over "een eenheid stil zetten" heeft.   

En daarbij word een eenheid ook eerst stil gezet voordat men daadwerkelijk overgaat tot het opheffen er van, ''stilzetten'' als zijnde het staken van de operationele activiteiten.

onderofficier

Citaat van: Master Mack op 04/09/2011 | 21:09 uur
Wat mij nog steeds verbaast is dat iedereen praat over "het stilzetten" van de verschillende eenheden. Terwijl ze bedoelen in de uitverkoop gooien. Of bedoelen ze iets wat ik niet snap want stilzetten is niet verkopen.? :sick:

Een eenheid bestaat uit mensen (militairen) die kan je niet verkopen, die zet je inderdaad stil.  (het in de uitverkoop gooien van mensen is niet toegestaan want dat wordt mensenhandel) 
Het materiaal wat een eenheid gebruikt dat is (mogelijk) verkoopbaar.

Dus men heeft wel goed als men het over "een eenheid stil zetten" heeft.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Master Mack

Wat mij nog steeds verbaast is dat iedereen praat over "het stilzetten" van de verschillende eenheden. Terwijl ze bedoelen in de uitverkoop gooien. Of bedoelen ze iets wat ik niet snap want stilzetten is niet verkopen.? :sick:

Oorlogsvis

Citaat van: Ros op 04/04/2011 | 12:39 uur
Citaat van: Laurens op 04/04/2011 | 11:54 uur
Ik neem aan dat de Leo's eruit gaan omdat onderhoud en training de duur is. Is hoeverre zou een Materieel dat de A6 moet gaan 'vervangen' dan goedkoper zijn?

De voorlopig 'gelekte' bezuiniging door de Leopards af te stoten heeft niet de kosten als achtergrond. Men is van mening dat deze nooit meer nodig zullen zijn. En dat de taken van de tanks door andere wapensystemen vervuld kunnen worden.

Eerst maar eens zien waar Hillen en Co. eind deze week mee komen....als het niet nog een keer verzet gaat worden  :cute-smile:

Als wij ons altijd op de vlakte houden als het er echt om gaat...ik bedoel dus in een echt conflict zoals nu in Libie en toendertijd ook bij de twee golfoorlogen. Dan heb je inderdaad ook nooit een tank meer nodig, maar eigenlijk heb je dan ook helemaal geen leger meer nodig.
Het is dus nog erger dan ik dacht....ze hebben daar nul komma nul visie die lampekappen. We hebben in iedergeval geen minister nodig zoals Hillen die kan van mij helemaal ophoepelen.

Tanker

Citaat van: HM op 11/08/2011 | 23:39 uur
Citaat van: Tanker op 11/08/2011 | 23:00 uur
Citaat van: onderofficier op 11/08/2011 | 21:39 uur
Citaat van: guest1400 op 11/08/2011 | 20:21 uur
Citaat van: HM op 11/08/2011 | 20:14 uur
Anders. Concept bepantsering munitie voorraad.. etc

ziet er trouwens ook verdomd lang uit, alsof je met een oplegger door de bossen gaat crossen

oorlog speelt zich niet alleen in bossen af.........................

Klopt, maar daar zijn ze nog niet zo lang achter geloof ik....tot enkele jaren geleden waren wij zo ongeveer alleen maar in bossen aan het oefenen met tanks en YPR'en.
Verzamelgebied hier, verzamelgebied daar betrekken, lijntjes WD1TT leggen etc.

Je rijdt met een PhZ2000 ook niet dwars door een bos heen maar over de paden. Dus ik zie geen beperkingen met dit voertuig op dat gebied. Maar mischien drijven we iets af..


mwaaaaa, heb toch geregeld een pad gebaand door een bosperceel heen, lukt aardig met een Leopard 2........... :P

HM

Citaat van: Tanker op 11/08/2011 | 23:00 uur
Citaat van: onderofficier op 11/08/2011 | 21:39 uur
Citaat van: guest1400 op 11/08/2011 | 20:21 uur
Citaat van: HM op 11/08/2011 | 20:14 uur
Anders. Concept bepantsering munitie voorraad.. etc

ziet er trouwens ook verdomd lang uit, alsof je met een oplegger door de bossen gaat crossen

oorlog speelt zich niet alleen in bossen af.........................

Klopt, maar daar zijn ze nog niet zo lang achter geloof ik....tot enkele jaren geleden waren wij zo ongeveer alleen maar in bossen aan het oefenen met tanks en YPR'en.
Verzamelgebied hier, verzamelgebied daar betrekken, lijntjes WD1TT leggen etc.

Je rijdt met een PhZ2000 ook niet dwars door een bos heen maar over de paden. Dus ik zie geen beperkingen met dit voertuig op dat gebied. Maar mischien drijven we iets af..
Alleen berusting kan ons verslaan