Defensie op TV

Gestart door sgt Rob, 19/08/2006 | 10:44 uur

Cobra4

21-10-06 1200-1230 uur TV1

Televoxmagazine :

Op eender welk uur, dag of nacht, bij Defensie gebeurt er altijd wel wat op het vlak van training. Want die training stopt zeker niet bij drill of bij het manipuleren van de wapens.

Er zijn talrijke trainingsmogelijkheden binnen Defensie. Die zijn zodanig gevarieerd dat er onder de militairen zelfs verschillende beroepen bestaan waar je over nodige vaardigheden dient te beschikken.

Kijken we bijvoorbeeld eerst naar de individuele training. Niet enkel de fysieke maar ook de psychologische en morale training van de soldaat maakt integraal deel uit van zijn potentieel tijdens een operationele missie.

Daarna is er de training van de militair voor het specifieke beroep dat hij binnen Defensie wil uitoefenen. Tenslotte zal de militair nog een training krijgen voor de plaats die hij samen met zijn collega's binnen zijn eenheid zal bekleden.

Op deze manier is de militair klaar om zijn opdracht bij Defensie uit te voeren. Als hij tot een eenheid behoort die snel inzetbaar is, zal hij meer dan 60 procent van zijn tijd hebben besteed aan zijn training. Daarnaast spendeert de militair nog tijd aan sport, algemene training en administratieve taken.

Vandaag is er geen enkele opdracht die niet meer in een internationale context kadert. De doorgedreven training is daarom meer dan ooit essentieel.

De militair dient 24 op 24 uur klaar te staan om zijn werk samen met zijn collega's uit te voeren. Zowel met de andere componenten binnen Defensie, maar ook met geallieerde buitenlandse naties.

En wat als de missie erop zit ? Heel simpel, dan gaan ze er opnieuw tegenaan !


bron: www.mil.be
Peloton 3 602 Sqn

Cobra4

Citaat van: Kapitein Rob op 19/10/2006 | 14:05 uur
Citaat van: Cobra4 op 19/10/2006 | 13:49 uur
en kan weer gebruikt worden voor alle berichten over Defensie op TV.

Ik neem aan dat je bedoelt "voor alle TV-uitzendingen die over defensie gaan"....  ;)

Ook een optie.  ::)
Peloton 3 602 Sqn

KapiteinRob

Citaat van: Cobra4 op 19/10/2006 | 13:49 uur
en kan weer gebruikt worden voor alle berichten over Defensie op TV.

Ik neem aan dat je bedoelt "voor alle TV-uitzendingen die over defensie gaan"....  ;)

Cobra4

Het topic is weer uit de prullebak gevist en kan weer gebruikt worden voor alle berichten over Defensie op TV.

Cobra4
Defensieforum Team
Peloton 3 602 Sqn

sgt Rob

Citaat van: Kapitein Rob op 13/09/2006 | 08:29 uur
Ik wil er op wijzen dat dit topic gaat over defensie op TV..... ;)

Rob
Forumbeheerder

shoot   :-X

Maar de eerlijkheid gebied je wel te zeggen dat als het alleen maar over oolog gaat dat ik ook voetbal in het lijstje moet gaan verwerken.



Iris, de Fennek is een verkennertje. Niet direct bedoeld om er een sectie Painf mee naar het front te brengen.

KapiteinRob

Ik wil er op wijzen dat dit topic gaat over defensie op TV..... ;)

Rob
Forumbeheerder

Iris

Haha, dat heb ik ook gekeken...

Was wel interessant, maar is de lijst niet gedateerd? Volgens mij hoort de Fennek op 1 te staan :angel:....

Iris (offtopic, I know)
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

sgt Rob

Citaat van: calimero op 12/09/2006 | 21:12 uur
M113 ??  ::)
Yup, is nummer één geklasseerd bij discovery's 10 beste infanterievoertuigen.

calimero

Impossible only takes some minutes longer.

sgt Rob

Heerlijk, die M113...

HM

Hm zal wel aan mij liggen. Zie alleen The real bravo two zero en missie bravo two zero, beide boeken. Help!  :)
Alleen berusting kan ons verslaan

sgt Rob

Het staat er wel juist,

Hoe heet de film die het gevolg is van de verfilming van het boek BravoZeroTwo

Ga nou dus effe Bol.com-men  ::)

HM

Citaat van: calimero op 11/09/2006 | 11:43 uur
Ja, ik bedoel zijn eerste boek, The one that got away. Nederlandse vertaling heet De achtste man.

Later is Ryan ook fictieve verhalen gaan schrijven, maar nog steeds erg spannende boeken, (waaronder de serie over 'Geordie Sharp') en voor een deel gebaseerd op zijn eigen ervaringen.

De film Bavo Two Zero is de verfilming van het boek van Andy McNab.
Dacht dat er pas inderdaad ook een verfilming uit is gekomen van Chris Ryan.

Bravo two zero en the one that got away is hetzelfde verhaal van 2 verschillende mensen. Ik doelde met de films op de versie van McNab.

@sgt Rob, gevolg op Bravo two zero? of vervolg? die zijn er beide niet dacht ik  ;) Wel een boek van voor de golfoorlog van McNab, autobiografisch, ook een aanrader.
Alleen berusting kan ons verslaan

Ice^

"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

sgt Rob

Het ging ook over NcNab

Hoe heet de film die het gevolg is van de verfilming van BravoZeroTwo

Ook BZ2?