wil het leger uit maar heb nog dienverplichting

Gestart door snizzel500, 21/08/2014 | 17:06 uur

Laurens

Klinkt heel zuur, maar defensie heeft geld in je geïnvesteerd en wilt daar nu 'profijt' van hebben in de vorm van een inzetbare mankracht. Ik gun het niemand om werk te doen wat hij of zij niet leuk vindt maar daar word je wel voor betaald. Misschien kun je in overleg met je PC/CC ergens een ttw krijgen met werkzaamheden die beter bij je passen of een andere job binnen defensie zoeken?

snizzel500

Bedankt voor de reacties, niet dat ik er veel aan heb. ziet er dus gewoon uit dat ik me tijd uit moet zitten. Ik ben het wel eens met A.J. overal worden mensen ontslagen binnen defensie die wel graag willen. en als er dan iemand is die niet meer wilt en niet gemotiveerd is wordt hij aan zijn dien verplichting gehouden. naar mijn zeggen zou mijn plek veel beter gevuld kunnen worden met iemand die wel gemotiveerd is.

mijn dienverplichting is tot 11 september 2015. ik had mijn CC een voorstel gedaan om per 1 april 2015 de dienst te verlaten hij is hiermee akkoord gegaan en heeft mijn rekest ingediend alleen deze is later afgewezen door de brigade. mijn CC is nu nog bezig om met de desbetreffende personen te praten om alsnog mijn voorstel goed te keuren.
Mocht dit niet lukken zal hij nog een aantal zij wegen te proberen.

Mocht dit ook niet lukken weet een van jullie het bedrag dat terugbetaald zou moeten worden als ik per 1 april 2015 eruit ga? Ik heb alleen de AMOL opleiding gevolgd. om deze terug te betalen moet ik 2 jaar dienen bij een parate eenheid. als ik per 1 april 2015 eruit zou gaan heb ik 1,5 jaar gediend bij een parate eenheid.

ik weet alleen niet wat het totaal bedrag van de opleiding is. iemand?

DvdW

Citaat van: A.J. op 22/08/2014 | 14:39 uur

Toevoeging: Door verwijtbaar gedrag moet je de opleidingskosten wel terugbetalen., het werkt wederom maar 1 kant op die dienverplichting...

Dienverplichting

Terecht, gaat in het bedrijfsleven niet anders...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

A.J.

#9
Citaat van: Mourning op 22/08/2014 | 14:37 uur
Maar als je voortijdig over het hek wordt geflikkerd, denk aan dezelfde carriere situatie als topic opener, wegens VGB's, joints e.d. dien je dan ook een deel van je opleidingskosten terug te betalen? Neem aan van wel, toch?


Volgens mij niet, je krijgt gewoon ontslag.

TS zit nu een beetje in de dipli situatie, die deden er alles aan om onder de dienst uit te komen maar die mochten ook niet gaan. Door de bank genomen zijn de mensen die tegenwoordig ontslag krijgen er juist NIET blij mee.

Toevoeging: Door verwijtbaar gedrag moet je de opleidingskosten wel terugbetalen., het werkt wederom maar 1 kant op die dienverplichting...

Dienverplichting

Mourning

Citaat van: A.J. op 22/08/2014 | 14:32 uur
Opzich is het natuurlijk wel merkwaardig, aan de ene kant worden er lachend honderden het hek over geflikkerd wegens ingetrokken VGB's, verkeerde vrouw getrouwd, een joint, bezuinigingen, en weet ik veel wat.

Wil je echt vertrekken omdat je er achter bent gekomen dat het niks voor je is, houden ze je plotseling aan je dienverplichting.



Maar als je voortijdig over het hek wordt geflikkerd, denk aan dezelfde carriere situatie als topic opener, wegens VGB's, joints e.d. dien je dan ook een deel van je opleidingskosten terug te betalen? Neem aan van wel, toch?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

A.J.

Opzich is het natuurlijk wel merkwaardig, aan de ene kant worden er lachend honderden het hek over geflikkerd wegens ingetrokken VGB's, verkeerde vrouw getrouwd, een joint, bezuinigingen, en weet ik veel wat.

Wil je echt vertrekken omdat je er achter bent gekomen dat het niks voor je is, houden ze je plotseling aan je dienverplichting.


Mourning

Citaat van: Oorlogsvis op 22/08/2014 | 13:41 uur
ik denk als je in je broek gaat plassen en poepen...ze je zo laten gaan hoor :devil:

Of je gewoon uitlachen en overgaan tot de orde van de dag....  :lol: :lol: :lol:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Oorlogsvis

Citaat van: snizzel500 op 21/08/2014 | 17:06 uur
hallo,

ik dien nu iets langer dan een jaar bij een parate eenheid. ik ben er alleen achter gekomen dat dit niks voor mij is. ik wil dus weer gaan studeren alleen defensie houd mij aan mijn dienverplichting.

mijn vraag is dus is er een manier om die dienverplichting te verbreken of te omzeilen?

hoor graag van jullie!
ik denk als je in je broek gaat plassen en poepen...ze je zo laten gaan hoor :devil:

KapiteinRob

Citaat van: snizzel500 op 21/08/2014 | 17:06 uur
mijn vraag is dus is er een manier om die dienverplichting te verbreken of te omzeilen?

Er zijn "mogelijkheden", maar hou er rekening mee dat een consequentie is (kan zijn) dat je een smak geld (bv. opleidingskosten) moet gaan (terug)betalen. En terecht!



ZitStuk

leg die vraag neer bij de P&Oer van je eenheid...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

snizzel500

hallo,

ik dien nu iets langer dan een jaar bij een parate eenheid. ik ben er alleen achter gekomen dat dit niks voor mij is. ik wil dus weer gaan studeren alleen defensie houd mij aan mijn dienverplichting.

mijn vraag is dus is er een manier om die dienverplichting te verbreken of te omzeilen?

hoor graag van jullie!