Verschil Natres10 enNatres20?

Gestart door Bertdevries, 18/12/2018 | 00:16 uur

gewoonbart

Het verschil tussen 10 en 20 is je waarschijnlijk wel duidelijk geworden afgelopen weken. 10 helpt bij het opruimen van Schiermonnikoog omdat dat binnen hun gebied valt. Den Haag en Amsterdam vallen binnen 20, als je weet wat daar gebeurd, weet je ook wie daar (in 1e instantie) voor in aanmerking komen.

freekjan

Wat ik daarmee bedoelde is dat we wat verder weg schijnen te zitten van de grote baas ivm en er daarom meer mogelijk is. Ze zijn wat zelfstandiger en moeten zichzelf wat meer redden.
Dat is wat ik begreep en dus wilde duidelijk maken maar zelf zit ik niet bij 10 of 20 dus kan alleen weergeven wat ik zie en hoor.

Bertdevries

Waarom zou er trouwens meer mogelijk zijn als er minder locaties zijn? Dat begreep ik even niet...
Als er nog meer mensen iets willen zeggen/bijdragen, dan graag!

freekjan

Tijdens je AMO zit je inderdaad door elkaar heen. Wanneer je bij je eigen bataljon zit zul je voornamelijk mensen tegen komen van dat bataljon en niet meer van de anderen. Zelf heb ik nog een paar keer mensen gezien van mijn opleiding op dingen zoals Heumensoord of een korpsbrede pilot zoals die laatst is gedaan. Verder niet.
Is ook niet zo'n probleem want Facebook blijft dan een leuk medium en je gaat ook mensen van andere cie's binnen je eigen bat. tegenkomen.
Uiteindelijk heb je na een jaartje ook met de mensen van je eigen cie de band die je met mensen van je ARB had.

Kwa inzet zit er wel wat verschil. Ik heb het idee dat 13ltbrig bijna niets met zn reservisten doet terwijl 11lmb alle ruimte geeft en reservisten overal mee naar toe neemt of stuurt. Van het 43e weet ik het niet zo goed. Ik heb het idee dat alle 3 de bataljons wel heel anders zijn. Bij 10 zijn veel minder locaties beschikbaar en er is daar schijnbaar veel meer mogelijk daardoor dan bij het 30e waar alles wat meer volgens de regeltjes moet en gaat.
Bij 20 hebben ze ook weer een iets andere cultuur dan bij die andere 2. Kan mn vinger er niet op leggen maar je ziet wel verschillen in houding en kennis bij de 3 bataljons.
Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn maar het viel me bij de aanloop naar "samer sterker" en bv bij LSVW wel op.

Bertdevries

Hallo en dank voor de reactie. Aha dus op de AMO loopt alles door elkaar heen.
Wat kunnen die regionale verschillen zijn? Ik wil graag aan (veel) oefeningen mee gaan doen, en weet dan niet of ik beter bediend ben met Natres10 of 20. Qua woonplaats neig ik naar Natres10. Kan je zelf je hoofdlocatie aangeven qua kazerne? Dus dat bijv. Amersfoort oid mijn standplaats is, of wordt dat voor mij bepaald? Bedankt!

Reinier

De AMO voor NATRES is een 'door elkaar gehusseld zooitje'. Na de AMO gaat ieder naar zijn eigen regio, dat je elkaar daar treft, kan, maar hoeft niet.
Inzet van reservisten is op papier gelijk, maar kan wel verschillen per regio.

Bertdevries

Hallo, ik wil in 2019 de AMO gaan doen en ga eventueel verhuizen. Ik vraag me af of je de AMO doet met Regio genoten of is het een door elkaar gehusseld "zooitje"? Ik zou graag de AMO doen met mensen die ik dan later ook weer tegenkom in mijn Regio.
En zou er (veel) verschil zitten in de mate en inhoud van activiteiten en inzetten van Reservisten tussen Natres10 en Natres20? Dat je bijvoorbeeld bij de ene veel vaker (of juist veel minder) op oefening kan? Of zou dit niet uitmaken?