Landmachtdagen 2009

Gestart door Sgt.Hulka, 19/08/2008 | 00:32 uur

Lex

Automobilist rijdt verkeersregelaar aan

HUIS TER HEIDE - Een verkeersregelaar van de Landmachtdagen in Amersfoort is zaterdag aangereden door een 39-jarige automobilist uit Bilthoven. De bestuurder negeerde de aanwijzingen van de 44-jarige verkeersregelaar uit Haarlem en reed door.

De Haarlemmer probeerde de bestuurder tegen te houden door voor zijn auto te gaan staan. De man drukte zijn auto toch door en reed tegen de benen van de verkeersregelaar aan. De man wist opzij te springen en is niet ernstig gewond geraakt.

De automobilist is aangehouden.

Telegraaf, zo 07 jun 2009, 17:58

sgt Rob

#134
Citaat van: Nikehercules op 07/06/2009 | 22:11 uur
hier nog wel een vechtpartij geweest, kmar erbij, maar opgeloste zonder tussenkomst van onze mp'ers.


Ik denk dat ik ze wel ken...  :angel:

Nikehercules

#133
Ik zou tijdens deze 2 dagen overdag moeten werken daar, maar op vliegbasis Soesterberg aangekomen kon ik gelijk diezelfde nacht mee wacht gaan draaien, dit kwam wel goed uit want hierdoor was ik de dag zelf vrij en heb ik ''privé'' de zaterdag kunnen bezoeken.
Mooie dag, leuke demo's, beetje hetzelfde als andere jaren maar da's ook wel te verwachten natuurlijk.

Het verrassendste vond ik nog wel het tentenkamp op vliegbasis Soesterberg: lege hangaar, dj  en een geluidsinstallatie waar ze bij de gemiddelde discotheek nog een puntje aan kunne zuige tezamen achterop een scania wls.
Ik zat in een wc hokje en dat begon spontaan te resoneren, en geloof me dit kwam niet door mij ;D
Gisteren (en ik meen ook eergisteren) hier nog wel een vechtpartij geweest, kmar erbij, maar opgeloste zonder tussenkomst van onze mp'ers.
Parkeerplaats 1 voor de bezoekers, en de parkeerplaats voor de militaire was hier op de start en landingsbaan, ideaal vlak bij de kazerne.
De hele dag pendeldienst, dit vond ik erg goed geregeld het afvoeren van de bezoekers ging wat ik ervan gezien heb als een speer.

Citaat van: Sgt Rob op 07/06/2009 | 21:28 uur
Evn corrigeren, BP, want bij de kleine demo was de CV90 wel nieuw, en ook het Amerikaanse optreden.

De cv90 is vorig jaar ook rijdend te aanschouwen geweest, Hier viel het me namelijk voor het eerst op dat op de NL versie zo'n verdomt lelijke bazooka platen aangebracht waren. :angel:

http://www.youtube.com/watch?v=MlhW9aqVEMM

sgt Rob

Evn corrigeren, BP, want bij de kleine demo was de CV90 wel nieuw, en ook het Amerikaanse optreden.
Ik heb de mazzel dat ik vòòr de hekken wat foto's mocht maken, die zal ik jullie niet gaan onthouden.
BP, kan jij op je thuiskazrne niet gewoon het terrein op met zo'n dag???

Volgend jaar: HAVELTE!!!

KapiteinRob

Citaat van: Piranha op 07/06/2009 | 20:02 uur
Vrijdag was o.a. voor scholen, heb ik eerder op dit forum gelezen.

Zal best, maar de landmachtdagen an sich zijn er volgens mij maar twee. Zometeen hebben we in Den Helder 4 vlootmarinedagen omdat we de voorafgaande donderdag voor de veteranen e.d. ook mee gaan tellen.... :P

Piranha

Vrijdag was o.a. voor scholen, heb ik eerder op dit forum gelezen.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

KapiteinRob

Citaat van: MINDEF op 07/06/2009 | 18:28 uur
Alle drie de dagen verliepen vlekkeloos.

Drie dagen?  ???

Lex

Aantal bezoekers Landmachtdagen boven verwachting

De Landmachtdagen in Amersfoort zitten er weer op. Ruim 130.000 bezoekers kwamen hier vandaag, gisteren en vrijdag naar toe. Het aantal overtrof de verwachtingen van het recent opgerichte Operationeel Ondersteuningscommando Land van de Koninklijke Landmacht, dat dit jaar de dagen organiseerde.

Het evenement, vanwege de omvang behorend tot de grote publiekstrekkers van Nederland, bood voor elk wat wils. Jong en oud konden de dagen interactief aan de slag of gewoon kijken naar al het materieel. De commandant van de organiserende ze eenheid, brigadegeneraal Jan Broeks, keek terug op een geslaagde operatie. "Ik hoor alleen maar positieve geluiden van de bezoekers. Deze complimenten en de glimlach op de gezichten van velen betekenen heel wat voor onze mensen. Ik heb van hen ook uitsluitend enthousiaste verhalen gehoord. We zijn er wederom in geslaagd het publiek een beeld te geven van de landmacht: wat we kunnen, wie we zijn, maar vooral van onze ongekende veelzijdigheid."

Alle drie de dagen verliepen vlekkeloos. Ook de verkeersdrukte rondom de kazerne kon door de goede samenwerking met de gemeente Amersfoort en de politie in goede banen worden geleid.

MINDEF, 7 juni 2009, 17.15 uur

boekje_pienter

Nou, ik ben er geweest hoor. Na Havelte, Wezep en Oirschot was dit jaar Amersfoort het middelpunt van de belangstelling voor de Landmachtdagen.

Wat mij betreft was de keuze voor de Amersfoortse kazerne en een deel van het oefenterrein De Vlasakkers een minder briljante. Dat kan er ook aan liggen dat we al jaren op rij worden verwend met open dagen. Al die dagen in al die jaren hebben we alle mogelijke materieel en personeel, al dan niet statisch, mogen aanschouwen. Dan heb je het op een gegeven moment wel gezien...

Spectaculaire veranderingen waren dan ook niet te verwachten. Op het kleine demoterrein bij de hoofdpoort van de Bernhardkazerne bood het gemechaniseerde optreden; Radio Veronica was present in één boogtent; op het grote demoterrein zowel mech als air manoeuvre en natuurlijk de sinds jaar en dag springende en landende parachutisten dankzij de nieuwe Defensie Para School; de Tactische Indoor Simulatie (TACTIS).

En... oh ja... wél een beetje nieuw: Combined Armed Teams. Die mengeling van infanterie, cavalerie en pantsergenie. In deze organisatiestructuur treden ze op in Afghanistan en traden ze op de Landmachtdagen eveneens op. Hoe een moderne militaire eenheid patrouilleert in een gevaarlijke omgeving. Okay, dat was nieuw.

Verder vond ik het een beetje tegenvallen. Het leek wel of het allemaal een beetje rommelig was neergezet; de lintbebouwing van stands en static shows op de Bernhardkazerne droeg niet echt bij aan een rondgang.Het werd dan ook meer een heen-en-weer en op-en-neer gewandel met buggy, rugzak, vrouw en kinderen.
Ennuh... de pendelbus moest vanaf P3 wel een heel eind rijden.
Allemaal vermoeiend, maar ook - ondanks alles - héél erg leuk. Dat dan weer wel!

Enforcer

Citaat van: Lex op 06/06/2009 | 17:44 uur
Don't shoot me. Dit bericht is van het ANP en direct gepost.

Dat snap ik, maar dat van het ANP niet.

Lex

Don't shoot me. Dit bericht is van het ANP en direct gepost.

Enforcer

Citaat van: Lex op 06/06/2009 | 17:41 uur
Eerste landmachtdag trekt 50.000 bezoekers

AMERSFOORT - Ongeveer 50.000 mensen hebben zaterdag in Amersfoort de eerste van de twee Landmachtdagen.

Ze konden een kijkje nemen 'in de keuken' van de Koninklijke Landmacht. Zondag is de andere open dag.
Gedurende de twee open dagen op de Bernhardkazerne en het nabijgelegen oefenterrein de Vlasakkers demonstreert de landmacht haar kunnen.

Demonstraties
Volgens een woordvoerder waren zaterdag onder meer demonstraties van de luchtmobiele brigade populair. Ook was te zien hoe een patrouille in Uruzgan verloopt.
Defensie verwacht dat er ongeveer 100.000 bezoekers op het spektakel afkomen, net als bij vorige edities van het evenement.
Twee jaar geleden overleed een militair tijdens de Landmachtdagen nadat hij voor het oog van duizenden toeschouwers honderden meters met een wegvliegende helikopter was meegesleurd.

© ANP Uitgegeven: 6 juni 2009 17:32

Waarom moet die laatste zin er nog bij? Is toch geen toegevoegde nieuwswaarde?

Lex

Eerste landmachtdag trekt 50.000 bezoekers

AMERSFOORT - Ongeveer 50.000 mensen hebben zaterdag in Amersfoort de eerste van de twee Landmachtdagen.

Ze konden een kijkje nemen 'in de keuken' van de Koninklijke Landmacht. Zondag is de andere open dag.
Gedurende de twee open dagen op de Bernhardkazerne en het nabijgelegen oefenterrein de Vlasakkers demonstreert de landmacht haar kunnen.

Demonstraties
Volgens een woordvoerder waren zaterdag onder meer demonstraties van de luchtmobiele brigade populair. Ook was te zien hoe een patrouille in Uruzgan verloopt.
Defensie verwacht dat er ongeveer 100.000 bezoekers op het spektakel afkomen, net als bij vorige edities van het evenement.
Twee jaar geleden overleed een militair tijdens de Landmachtdagen nadat hij voor het oog van duizenden toeschouwers honderden meters met een wegvliegende helikopter was meegesleurd.

© ANP Uitgegeven: 6 juni 2009 17:32

noorman

#122
Citaat van: Sgt Rob op 31/05/2009 | 17:51 uur
Citaat van: nonasherly op 31/05/2009 | 14:30 uur
;)Ofcourse ben ik daar ook aanwezig
Bij het doortrekken van de A4??

in de directe nabijheid van een niet nader te noemen kazerne heb ik met mijn fiets op zaterdag 23 mei jl. een addersoort waargenomen.
Pas dus maar op in dat hoge gras... ::)
zo heb je de Partij voor de Dieren op je feestje van as zaterdag.
"Where no counsel is, the people fall, but in the multitude of counselors there is safety" - Proverbs 11 verse 14

-KMA -back as soon as possible-

sgt Rob

Citaat van: nonasherly op 31/05/2009 | 14:30 uur
;)Ofcourse ben ik daar ook aanwezig
Bij het doortrekken van de A4??