Defensie werving

Gestart door Lex, 21/03/2012 | 12:43 uur

Marc66

Misschien is het een (prachtig) idee om de dienst te verlaten en plaats te maken voor jong, wel gemotiveerd en enthousiast personeel?  :mad:

Ros

Citaat van: A.J. op 05/04/2012 | 00:00 uur
Daarbij heeft maar liefst 30% van de VeVa'ers een baangarantie.

Deze term bestaat in Nederland niet meer  :cute-smile:

Citaat
gewoon lulkoek verkopen aan de nieuwe aanwas.

Zoals gewoonlijk zal dat braaf gebeuren zoals de baas vraagt  :sick:


Mourning

Citaat van: Tanker op 05/04/2012 | 09:50 uur

Dat zei Kamp in 2003 ook, 41MECHBRIG werd opgeheven MAAR zo verzekerde hij, aan gevechtskracht zou niets ingeboet worden....

8 jaar later hadden we een KL zonder tanks en een hoop minder slagkracht.....

Dat bedoel ik! +1
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Tanker

Citaat van: Mourning op 05/04/2012 | 08:53 uur
Niet als je als  politiek gewoon weer een nieuwe bezuinigingsronde afkondigt waarbij er weer overal wat afgaat...  :sick:

Btw wat een gelul dat de operationele eenheden zijn ontzien zeg! Als dat ontzien is zou ik weleens willen weten hoe het eruit had gezien als ze de operationele eenheden niet hadden ontzien.



Dat zei Kamp in 2003 ook, 41MECHBRIG werd opgeheven MAAR zo verzekerde hij, aan gevechtskracht zou niets ingeboet worden....

8 jaar later hadden we een KL zonder tanks en een hoop minder slagkracht.....

SMI de Boer

Die zouden niet meer bestaan... Maakt het nou veel verschil dan???
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Mourning

Niet als je als  politiek gewoon weer een nieuwe bezuinigingsronde afkondigt waarbij er weer overal wat afgaat...  :sick:

Btw wat een gelul dat de operationele eenheden zijn ontzien zeg! Als dat ontzien is zou ik weleens willen weten hoe het eruit had gezien als ze de operationele eenheden niet hadden ontzien.

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Leovanw

Citaat van: Lex op 04/04/2012 | 23:37 uur
Citaat van: Telegraaf op 04/04/2012 | 16:03 uur
Om marineschepen te laten varen en pantservoertuigen te laten rijden, blijft het nodig nieuwe mensen te werven, aldus Defensie woensdag.
De werving omvat dus de KM & KL?  :angel:

"Om de fregatten ook in de toekomst te laten varen, de F16’s te laten vliegen en de pantservoertuigen te laten rijden, blijft Defensie behoefte houden aan de instroom van grote aantallen jonge enthousiaste mensen." ;-)
http://www.dutchdefencepress.com.  "There is no 'I' in TEAM"

SMI de Boer

Wat heb je aan baangarantie als je afgekeurd wordt?
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

A.J.

Citaat van: guest1400 op 04/04/2012 | 17:58 uur
ik weet niet wie de defensiekrant heeft gelezen van de week maar daar stond ook een heel stuk over de 3000 vacatures in en over dat VEVA hier de oplossing voor moest gaan vormen. Dat artikel haalde het bloed onder mijn nagels vandaan, want doorstromen naar SGT B&T kan niet meer omdat een stelletje kleine kinderen van 17 van de VEVA anders geen baan meer kunnen vinden. Lekker bezig, Kwaliteit voor kwantiteit... uhu :glare:

Daarbij heeft maar liefst 30% van de VeVa'ers een baangarantie. Dus we moeten zoals OO terecht aangeeft gewoon lulkoek verkopen aan de nieuwe aanwas.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#28
Citaat van: Lex op 04/04/2012 | 23:37 uur
Citaat van: Telegraaf op 04/04/2012 | 16:03 uur
Om marineschepen te laten varen en pantservoertuigen te laten rijden, blijft het nodig nieuwe mensen te werven, aldus Defensie woensdag.
De werving omvat dus de KM & KL?  :angel:

Blijkbaar... de Klu gaat op in een nieuwe vorm van MLD?  :angel:

Lex

Citaat van: Telegraaf op 04/04/2012 | 16:03 uur
Om marineschepen te laten varen en pantservoertuigen te laten rijden, blijft het nodig nieuwe mensen te werven, aldus Defensie woensdag.
De werving omvat dus de KM & KL?  :angel:

Ros

Beetje voorbarig om nu al te gaan roepen dat er 3.000 mensen in dienst genomen kunnen worden, terwijl de onderhandelingen in het Catshuis nog niet eens afgerond zijn. Als er nog wat wisselgeld nodig is om de noeste plannen rond te krijgen..............

Marc66

Misschien is het een idee om tot 2016 de FLO-leeftijd weer terug te draaien. Je krijgt dan een 3:1 verhouding, wat betekent dat wanneer 3 medewerkers met FLO gaan defensie dit 1 vol salaris scheelt. Ik denk dat er best wel wat defensie-medewerkers zijn die met 65-70% van hun laatst verdiende salaris eerder met FLO willen.
De medewerkers gaan toch wel met FLO, althans dat is wel de bedoeling. Door het "nadienen" en het ophogen van de FLO-leeftijd zijn de kosten voor het salaris ook gestegen. Een tijdelijke maatregel, ik denk een uitstroom-bevorderende stimulans, is het wellicht mogelijk defensie sneller te verjongen en geld vrij te maken.

Het is een idee, een optie?



onderofficier

#23
Citaat van: defensiekrant op 04/04/2012 | 19:58 uur
Positief blijven over jewerkgever in tijden van bezuinigingen?
Onbegrip ligt op de loer, terwijl juist demilitair van nu het verhaal moet
vertellen. "Het is een veel gevraagd dat realiseer ik me zeer zeker", zegt Van Uhm. "Je kunt nog zo'n mooie
campagne lanceren, maar als onze eigen mensen het verhaal niet willen   vertellen, houdt het op.

Beste generaal ik vertel geen 'verhaal'  ik vertel de mensen (lees burgers) hoe defensie momenteel met zijn personeel omgaat.
De waarheid.   Dat is toch wat defensie wil: open én eerlijk communiceren!  

Of moet ik een sprookjes verhaal gaan vertellen?

Ik ben er op de open dag:  ik vertel hét verhaal   of te wel mijn verhaal  aan de bezoekers      
maar waarschijnlijk is dat net niet het verhaal wat u wilt wat ik zou moeten vertellen     vraagt u mij om te gaan staan liegen?  

Mvg OO  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.