Wissel hier info omtrent de AMBV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:22 uur

MichaelCabo

#237
Citaat van: OWMRemco op 25/09/2009 | 21:56 uur
Citaat van: MichaelCabo op 23/09/2009 | 17:01 uur

In de AMBV heb je tijd zat, te veel vrije tijd  ;)

Welke AMBV heb jij gedaan die ik niet ken?

Eentje van dit jaar nog?  ;D

Was soms echt uren van te voren klaar hoor, alleen jammer dat je altijd moest wachten op eind appel maar goed. Altijd netjes kwart over 4 richting huis, net een gewone baan, op de eerste weken na dan :)

WMR Roy

Citaat van: Roy B op 25/09/2009 | 21:11 uur
Nu wil ik niet zeggen dat ik 24 uur per dag bezig ben daar bij de AMBV, maar veel vrije tijd zit er niet echt in vind ik zelf. Altijd zat te doen. In ieder geval wel te weinig tijd voor een fatsoenlijke studie vind ik.

Tijd voor een extra studie is er inderdaad niet echt, gelukkig kan je op een donderdagavond wel een biertje drinken of gaan wokken.  ;)

OWMRemco

Citaat van: MichaelCabo op 23/09/2009 | 17:01 uur

In de AMBV heb je tijd zat, te veel vrije tijd  ;)

Welke AMBV heb jij gedaan die ik niet ken?

Roy B

Nu wil ik niet zeggen dat ik 24 uur per dag bezig ben daar bij de AMBV, maar veel vrije tijd zit er niet echt in vind ik zelf. Altijd zat te doen. In ieder geval wel te weinig tijd voor een fatsoenlijke studie vind ik.
...

Laurens

Citaat van: MichaelCabo op 23/09/2009 | 17:01 uur
In de AMBV heb je tijd zat, te veel vrije tijd  ;)

*draait zich om en kijkt naar Remco*  :neutral:

MichaelCabo

Citaat van: Laurens op 23/09/2009 | 10:22 uur
Citaat van: OWMRemco op 22/09/2009 | 17:15 uur
Daar gaat het in dit topic over.  :P

:crazy: .... Goed, maar meer ruimte voor studieverlof tijdens de AMBV. Is dat nu wel zo'n goed plan?

In de AMBV heb je tijd zat, te veel vrije tijd  ;)

Laurens

Citaat van: OWMRemco op 22/09/2009 | 17:15 uur
Daar gaat het in dit topic over.  :P

:crazy: .... Goed, maar meer ruimte voor studieverlof tijdens de AMBV. Is dat nu wel zo'n goed plan?

OWMRemco

Citaat van: Laurens op 22/09/2009 | 14:33 uur
Citaat van: OWMRemco op 20/09/2009 | 19:46 uur
want in mijn ogen maakt defensie al veel te weinig ruimte vrij voor opleidingen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, misschien dat dit tijdens de AMBV en functie-opleiding wel zo is maar bij mij toch zeker niet op de brigade.

Daar gaat het in dit topic over.  :P

Laurens

Citaat van: OWMRemco op 20/09/2009 | 19:46 uur
want in mijn ogen maakt defensie al veel te weinig ruimte vrij voor opleidingen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, misschien dat dit tijdens de AMBV en functie-opleiding wel zo is maar bij mij toch zeker niet op de brigade. Heb 12 studiedagen per jaar, ongeveer 10 dagen B.V voor examen en m'n rooster wordt aangepast op dagen dat ik naar school toe moet. Vraagt wel wat flexibiliteit van mijn kant uit zoals een extra nachtdienst of weekendwerk maar de mogelijkheden zijn er wel zeker. Maar dat zal wel brigade/onderdeel afhankelijk zijn.

OWMRemco

Er moet zouzo even gekeken worden wat er op die dag aan AMBV op de planning staat, maar zoiets is meestal heel goed mogenlijk. Als het echt niet mogenlijk is dan zijn er misschien nog andere dagen waarop je examen kan doen en dan is er wel te regelen dat je die dag verlof krijgt. Oh en als je VRA geweigerd wordt stuur je maar even een PM'tje, dan kan ik eventueel nog iemand onder zn achterste schoppen, want in mijn ogen maakt defensie al veel te weinig ruimte vrij voor opleidingen.

WMR Roy

#227
Citaat van: Loomans op 17/09/2009 | 13:42 uur
Ik heb hier ook nog een klein vraagje,

Op 23 november 2009 begint mijn AMBV opleiding en tot die tijd ben probeer ik nog een diploma te halen voor mijn huidige opleiding.
Ik ben hier dan ook al een tijdje mee bezig alles rond te krijgen en te zorgen dat ik VOOR 23 nov mijn diploma zou kunnen halen,
maar nou hoor ik van mijn studiebegeleider dat de examens tot die tijd waarschijnlijk vol zitten.

Nou is mijn vraag: Is er een speciale regeling ofzo, zodat ik eventueel 1 dagje van de opleiding kan missen voor dit examen?
                        Mocht dit niet zo zijn is het jammer, dan maar geen diploma want de opleiding AMBV gaat voor natuurlijk!

Alvast bedankt :angel:

Tegen de tijd dat je in de opleiding zit en een beetje bekend wordt met alle procedures, moet je een verzoek indienen (VRA'tje) en dan heb je kans dat je een dag of dagdeel weg mag voor je examen. In mijn lichting zitten een aantal personen die een dagdeel weg mochten voor het rijexamen (zelfs een persoon die de eerste ochtend van bivak 1 daardoor miste)

Succes iniedergeval als het eenmaal zover is, je krijgt mijn kader  8)

Loomans

#226
Citaat van: MichaelCabo op 17/09/2009 | 17:51 uur
Citaat van: Loomans op 17/09/2009 | 13:42 uur

Nou is mijn vraag: Is er een speciale regeling ofzo, zodat ik eventueel 1 dagje van de opleiding kan missen voor dit examen?
                         Mocht dit niet zo zijn is het jammer, dan maar geen diploma want de opleiding AMBV gaat voor natuurlijk!



Je zou een telefoontje kunnen plegen richting Eefde en vragen of dit mogelijk is, maar het probleem is wel.. direct op dag 1 begint je Intro-Bivak.. Ik zou die dag niet willen missen en ik betwijfel of dat kan, maar ik ben niet de persoon om dat te beoordelen natuurlijk.



Het is inderdaad niet de bedoeling dat ik teveel mis, vooral niet in de eerste weken lijkt mij maar ik zal binnenkort is een belletje plegen ja ;)
Just keep your mind open and suck in the experience.
And if it hurts, you know what? It's probably worth it.

MichaelCabo

Citaat van: Loomans op 17/09/2009 | 13:42 uur

Nou is mijn vraag: Is er een speciale regeling ofzo, zodat ik eventueel 1 dagje van de opleiding kan missen voor dit examen?
                         Mocht dit niet zo zijn is het jammer, dan maar geen diploma want de opleiding AMBV gaat voor natuurlijk!



Je zou een telefoontje kunnen plegen richting Eefde en vragen of dit mogelijk is, maar het probleem is wel.. direct op dag 1 begint je Intro-Bivak.. Ik zou die dag niet willen missen en ik betwijfel of dat kan, maar ik ben niet de persoon om dat te beoordelen natuurlijk.


Laurens

Kan me moeilijk voorstellen dat ze voor die datum niet ergens een tafeltje extra in de zaal willen zetten. Maar mocht het om een of andere reden toch niet lukken...

Als je een weekje de kisten van Remco wilt onderhouden wil hij jou misschien wel een dagje bijzonder verlof geven ;)

Loomans

Ik heb hier ook nog een klein vraagje,

Op 23 november 2009 begint mijn AMBV opleiding en tot die tijd ben probeer ik nog een diploma te halen voor mijn huidige opleiding.
Ik ben hier dan ook al een tijdje mee bezig alles rond te krijgen en te zorgen dat ik VOOR 23 nov mijn diploma zou kunnen halen,
maar nou hoor ik van mijn studiebegeleider dat de examens tot die tijd waarschijnlijk vol zitten.

Nou is mijn vraag: Is er een speciale regeling ofzo, zodat ik eventueel 1 dagje van de opleiding kan missen voor dit examen?
                         Mocht dit niet zo zijn is het jammer, dan maar geen diploma want de opleiding AMBV gaat voor natuurlijk!

Alvast bedankt :angel:
Just keep your mind open and suck in the experience.
And if it hurts, you know what? It's probably worth it.