Voorheen al bij defensie in opleiding gezeten, wil nu weer. Is dit mogelijk?

Gestart door NielsAmersfoort, 19/12/2015 | 17:32 uur

NielsAmersfoort

Ik ben vrijwillig weggegaan, heb geen medische afkeuring gehad. Bedankt voor je snelle antwoord!



Lex

Citaat van: NielsAmersfoort op 19/12/2015 | 17:32 uur
Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden ongeveer 5 maanden in opleiding gezeten bij de Kmar. Dit heb ik niet afgemaakt vanwege blessures enz.
Ik doe op dit moment een andere opleiding maar ik zou graag terug willen komen bij Defensie maar dan bij de Landmacht. Ik heb een aantal keer gehoord dat als je eenmaal weg bent bij Defensie je niet meer terug kan. Klopt dit of is er een mogelijkheid dat ik nog terug kan komen. Mochten jullie het antwoord niet weten hebben jullie een telefoonnummer wat ik kan bellen met deze vraag. Alvast bedankt.
In principe is een terugkeer naar Defensie mogelijk; maar het hangt wel af van een aantal zaken.
Je schreef dat je de opleiding bij de KMAR niet hebt afgemaakt vanwege blessures etc.
Dan rijst bij mij gelijk de vraag: ben je vrijwillig vertrokken [binnen de proeftijd] of moest je de organisatie verlaten [bijvoorbeeld via het medische circuit]?
Is dat laatste het geval, dan staat in de verkregen ontslagbeschikking de mate waarin je afgekeurd bent [tijdelijk of permanent].
Mocht er geen sprake zijn een vorm van "verplicht" verlaten van de organisatie, dan is er dus, zoals ik reeds eerder heb aangegeven geen reden om opnieuw de sollicitaiteprocedure op te starten.
Het is wel zo, dat je tijdens de keuring moet aangeven dat je reeds eerder in opleiding bent geweest en daarna bent vertrokken. Aan de hand van je dossier zal dan overeenkomstig gehandeld gaan worden.

Veel success!

NielsAmersfoort

Hallo,

Ik heb 2 jaar geleden ongeveer 5 maanden in opleiding gezeten bij de Kmar. Dit heb ik niet afgemaakt vanwege blessures enz.
Ik doe op dit moment een andere opleiding maar ik zou graag terug willen komen bij Defensie maar dan bij de Landmacht. Ik heb een aantal keer gehoord dat als je eenmaal weg bent bij Defensie je niet meer terug kan. Klopt dit of is er een mogelijkheid dat ik nog terug kan komen. Mochten jullie het antwoord niet weten hebben jullie een telefoonnummer wat ik kan bellen met deze vraag. Alvast bedankt.