Onderzoek: percentage moslims in Nederland wordt enorm overschat

Gestart door Ronald Elzenga, 14/12/2016 | 12:46 uur

Mourning

Misschien is de vraag dan ook gerechtigd, Lynxian, waar die naamsverandering dan vandaan komt? Ik zelf vermoed dat bij deze (en bij veel andere vergelijkbare gevallen van wat ik als, voorbarige, "pleasing" beschouw) het nl. juist autochtone Nederlandse bestuurders van scholen, gemeenten, politieke partijen, etc. zijn en niet breed uitgedragen klachten en/of wensen vanuit bijv. de islamitische "hoek".
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lynxian

Leuk zo'n praatje hoe bepaalde groepen zich aanstellen en 't allemaal reuze meevalt. Het verandert echter niks aan het feit dat hele hordes basisscholen in de Randstand nu opeens winterdiners hebben. Er zijn zat mensen die dat als bedreiging ervaren richting de Nederlandse normen en waarden. Maarja, vooral woordjes turven in de krant, want dat is waar mensen zich druk om maken.  :sick:

Zeewier

M.a.w. hoe de Telegraaf haar PVV-lezers weer op de kast jaagd met een verzonnen waarneming.

Het k-woord is helemaal niet in het gedrang.

Daar was-ie weer: de roddel dat steeds meer bedrijven, overheidsinstellingen en media het k-woord zouden mijden, als het gaat om... nou ja, dat feest op 25 en 26 december. Om de grote boze moslim te pleasen, die het k-woord niet goed zou verdragen. Zo zou het feest met de dennenboom langzaam maar zeker 'islamiseren', zoals dat heet.
Door: Maarten Keulemans 23 december 2016, 16:19

Vreemd. Zelf werk ik al twintig jaar bij allerlei oude media, van 'staatsomroep' NOS tot 'azijnbode' de Volkskrant, en toch heb ik nog nooit een mailtje of dienstopdracht mogen ontvangen: voortaan gaan we het k-woord vermijden, om die arme moslims te ontzien. Ook heb ik nog nooit meegemaakt dat er opeens k-woorden uit mijn teksten waren verdwenen, of er piepjes werden gemonteerd over k-woorden die ik er in video's of radio-uitzendingen uit floepte.

Weinig k-ontwijking te bekennen in de Volkskrant. Maar goed, misschien gaan dit soort dingen wel achter mijn rug om en sluipt de politieke correctheid ons taalgebruik binnen zonder dat ik er erg in heb. Dus besloot ik het gewoon eens te turven. Op een plek waar ik bij kan: in de Nederlandse krantenarchieven. Zijn we echt het k-woord gaan vervangen door de neutralere f-woorden?De eerste indruk is dat het wel meevalt. De Volkskrant gebruikte het woord 'feestdagen' deze maand tot dusver in 22 artikelen. Maar in de regel werd dat woord gewoon ter afwisseling gebruikt, en wemelde het in diezelfde artikelen van de k's. Het k-feest viel in 14 artikelen, k-mis in 23, de k-man kwam voor in 8 artikelen, de k-boom in 20, het k-pakket in 6 en de k-dagen werden in 10 artikelen voluit opgeschreven. Weinig k-ontwijking te bekennen, moet ik zeggen.Maar misschien is er door de jaren heen wel degelijk sprake van een trend. Wie weet spraken we tien, vijftien jaar geleden inderdaad veel vaker van het k-feest dan tegenwoordig. Ik zocht het na door álle kranten van de Persgroep door te vlooien op de woorden feestdagen en de k. Die deelde ik door elkaar, om de verhouding te bepalen.

Grof gezegd: het k-woord komt in kranten in twee tot drie keer zoveel artikelen voor als het neutralere woord 'feestdagen'. Het woord feestdagen wordt eenvoudigweg minder vaak gebruikt. En inderdaad, die verhouding is héél langzaam aan het veranderen. Alleen: niet in het voordeel van de meer fijnbesnaarde moslim - integendeel. Gedurende de afgelopen vijftien jaar zijn de kranten het k-woord geleidelijk aan juist steeds méér gaan gebruiken ten opzichte van het neutralere 'feestdagen'.Niks islamisering of politieke correctheid. Als de cijfers al iets uitwijzen, is het juist een (oren dicht!) verkerstening van de feestdagen. Dat is sneu en schandalig, kunnen ze dáár nou niet eens wat aan doen, want oud en nieuw valt zo buiten de boot, met al dat k-feest hier en dat k-feest daar. Terwijl ik oud en nieuw eerlijk gezegd leuker vind.Iets om deze k over na te denken, onder de k-boom, lijkt me. Wat een k-feest zeg, dat k.

http://www.volkskrant.nl/media/het-k-woord-is-helemaal-niet-in-het-gedrang~a4439160/

Zeewier

Citaat van: Poleme op 17/12/2016 | 08:54 uur
2004, een maand voordat Theo van Gogh wordt vermoord neemt een Franse ambassadrice afscheid van het Koninkrijk der Nederlanden.
Deze ambassadrice hield een afscheid toespraak, waarin zij ons land waarschuwde voor parallelle samenlevingen waarin de sharia wordt toegepast.
Mevrouw wees op de toenmalige toestanden in de banlieue's (voorsteden), waar al islamitische rechtbanken bestonden.   En vele banlieue's hoefde je toen al niet binnen te komen als individuele vrouw, want "haram" (schande).  Vrouwen die knielaarzen, rokken boven de knie, naveltruien etcetera droegen werden en worden belaagd.
Politie, brandweer en andere hulpdiensten konden toen al moeilijk of helemaal niet meer in de banlieue's.
Deze ambassadrice stelde wel dat haar land een sterke en duidelijke nationale identiteit heeft. Denk aan hun nationale motto: vrijheid, gelijkheid en broederschap. Vervolgens stelde zij het volgende vast: als ik aan Nederlanders vraag, waar staat jullie samenleving voor in enkele trefwoorden.   Dan kan bijna niemand daar een duidelijk antwoord op geven.  En dan heb je ook nog te maken met de "weg met ons" mentaliteit die in een zeer groot deel van de bevolking aanwezig.

Dus wij zijn veel kwetsbaarder voor islamisering dan bijvoorbeeld Frankrijk.

Hoe toevallig, begin dit jaar werd er in Amsterdam een voorstel gedaan om vrouwelijke (gemeente) ambtenaren te verbieden rokken boven de knie, knielaarzen en bovenkleding die 'al teveel laat zien' te dragen.  Want deze klederdracht zou een bepaalde bevolkingsgroep teveel tegen het hoofd stoten.
Of wat te denken van die Amsterdamse wethouder, zo een ruim 10 jaar geleden, die een voorstel deed om gemengd school gymmen maar af te schaffen.
Jawel, we hebben het hier over ... Achmed Aboutaleb !  Werd toen gelukkig echter terug gefloten door Asscher.
Of wat te denken van die minister van Wonen, Wijken en Integratie (Vogelaar), die op haar eerste dag al zei dat de boerka op straat moest kunnen.
Echter, intern vertelde deze oud-communiste dat ze uitkeek naar de dag dat de eerste boerka draagster zitting zou nemen in de Tweede kamer.

Het is inderdaad tijd voor een grove borstel.

Maar welke vooruitgang is er geboekt in het multi-culturele debat sinds Hans Janmaat ?

NIETS !

Als praten, diplomatie, niet helpt,  dan moeten we naar een ander plan en middelen gaan kijken om dit gevaarlijke ideaal te neutraliseren.
Een voorstel dat het toen bij lange na niet gehaald had. En er was één vrouw ooit aangesproken op haar kledingtijl, dat was omdat haar rokje zo kort was dat het ondergoed te zien was. Vonden ze niet okay bij de burgerlijkestand. Vooral christenen maken er nogal eens melding van, niet moslims. Allemaal zodanig door xenofobie ingegeven.

Lynxian

Citaat van: Poleme op 17/12/2016 | 08:54 uur
Als praten, diplomatie, niet helpt,  dan moeten we naar een ander plan en middelen gaan kijken om dit gevaarlijke ideaal te neutraliseren.
Ik heb het vermoeden dat er hele volksstammen zijn die hier al mee bezig zijn, alleen zullen die niet Jan, Henk en Boris heten en zullen zij het wellicht van de andere kant bekijken. Gelukkig hebben wij een overheid die bereid is onze normen, waarden en cultuur te verdedigen en een krijgsmacht die goed toegerust is in mensen, middelen, getallen en training om dit toekomstige probleem het hoofd te bieden.   :cute-smile:

Poleme

Citaat van: ARM-WAP op 15/12/2016 | 08:26 uur
Daarmee ga ik zeker akkoord.
Ik kan en wil me echter niet neerleggen bij
- het creeren van een pararelle maatschappij door dat "deel dat het verziekt voor iedereen".
- het, desnoods, gebruiken van intimidatie en geweld door dat deel om
     - geloofsgenoten "op het rechte pad te houden",
     - buitenstaanders de toegang te ontzeggen tot hele wijken in 'onze' steden. En dat omvat niet alleen burgers, maar ook politie, brandweer en andere nooddiensten.
Dat 'deel dat het verziekt voor iedereen' wordt eigenlijk al vele jaren gedoogd maar moet eigenlijk zeer hard aangepakt worden en desnoods het land/Europa uitgezet worden.
Politici hebben gewoon hele pakken boter aan het hoofd wat dat betreft... Met iedereen te omarmen en enkel het goede te (willen) zien in de mens heeft men ongezonde toestanden laten groeien...
En die uitwassen zijn nu moeilijk aan te pakken. Erger nog: ik vermoed dat velen onder hen idd 2de, 3de generatie zijn en dat ze geen twee nationaliteiten hebben maar slechts eentje: een van een Europese lidstaat. Die krijg je Europa gewoon niet (meer) uit.
'Wij' zijn gewoon tientallen jaren té tolerant geweest en hebben maar laten gedijen... Het is tijd voor een grove borstel.
2004, een maand voordat Theo van Gogh wordt vermoord neemt een Franse ambassadrice afscheid van het Koninkrijk der Nederlanden.
Deze ambassadrice hield een afscheid toespraak, waarin zij ons land waarschuwde voor parallelle samenlevingen waarin de sharia wordt toegepast.
Mevrouw wees op de toenmalige toestanden in de banlieue's (voorsteden), waar al islamitische rechtbanken bestonden.   En vele banlieue's hoefde je toen al niet binnen te komen als individuele vrouw, want "haram" (schande).  Vrouwen die knielaarzen, rokken boven de knie, naveltruien etcetera droegen werden en worden belaagd.
Politie, brandweer en andere hulpdiensten konden toen al moeilijk of helemaal niet meer in de banlieue's.
Deze ambassadrice stelde wel dat haar land een sterke en duidelijke nationale identiteit heeft. Denk aan hun nationale motto: vrijheid, gelijkheid en broederschap. Vervolgens stelde zij het volgende vast: als ik aan Nederlanders vraag, waar staat jullie samenleving voor in enkele trefwoorden.   Dan kan bijna niemand daar een duidelijk antwoord op geven.  En dan heb je ook nog te maken met de "weg met ons" mentaliteit die in een zeer groot deel van de bevolking aanwezig.

Dus wij zijn veel kwetsbaarder voor islamisering dan bijvoorbeeld Frankrijk.

Hoe toevallig, begin dit jaar werd er in Amsterdam een voorstel gedaan om vrouwelijke (gemeente) ambtenaren te verbieden rokken boven de knie, knielaarzen en bovenkleding die 'al teveel laat zien' te dragen.  Want deze klederdracht zou een bepaalde bevolkingsgroep teveel tegen het hoofd stoten.
Of wat te denken van die Amsterdamse wethouder, zo een ruim 10 jaar geleden, die een voorstel deed om gemengd school gymmen maar af te schaffen.
Jawel, we hebben het hier over ... Achmed Aboutaleb !  Werd toen gelukkig echter terug gefloten door Asscher.
Of wat te denken van die minister van Wonen, Wijken en Integratie (Vogelaar), die op haar eerste dag al zei dat de boerka op straat moest kunnen.
Echter, intern vertelde deze oud-communiste dat ze uitkeek naar de dag dat de eerste boerka draagster zitting zou nemen in de Tweede kamer.

Het is inderdaad tijd voor een grove borstel.

Maar welke vooruitgang is er geboekt in het multi-culturele debat sinds Hans Janmaat ?

NIETS !

Als praten, diplomatie, niet helpt,  dan moeten we naar een ander plan en middelen gaan kijken om dit gevaarlijke ideaal te neutraliseren.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 15/12/2016 | 19:00 uur
Zoals ik al zei, ik geloof ook niet in dit onderzoek.
Dat er een 'onderzoek' is gedaan garandeert niets over de geloofwaardigheid of betrouwbaarheid van dit onderzoek.

De titel alleen al, nogal wat emotioneel geladen wat een reactie lijkt te zijn op een stelling of op vingerwijzende toon me iets wil bijbrengen vind ik niet getuigen van neutraliteit.
Kortom, goed verhaal, lekker kort, ik kan er niets mee en ik heb een donkerbruin vermoeden dat de meerderheid van Nederland dit ook vind. Behalve Ros, en Elzenga natuurlijk.

Waar slaat dit nou op? Alsof de Nederlandse gemeenschap zo fel gekant is tegen moslims, of dat we even een heropvoeding nodig hebben omdat de Moslims in Nederland alles wordt aangerekend wordt wat fout gaat, of dat het iemand zo veel interesseert hoeveel het percentage moslims per vierkante meter opgedeeld in landen van Europa beslaat.
Wat een kont verhaal. Ik / We ( ik spreek er voor meer denk ik ) hebben inmiddels een hekel gekregen aan Turken, Marokkanen en zeurnegers die evengoed geboren worden met dezelfde kansen die ze zelf verkloten maar vervolgens niet opgroeien en een overgroot van de bevolking het gevoel geven niet meer zich thuis te kunnen voelen in eigen land, maar wel op TV kan zien hoe die culturen zich hier lijken te vestigen door gezwaai met vlaggetjes of overdreven verering van Turkse danwel Marokkaanse symbolen, en de altijd zo trouwe donkere Nederlandse bevolking nu ineens begint te zeiken over een cartoon op de gouden koets en een feestje als Sinterklaas.

Dat het overgrote gedeelte hiervan Moslim is, dat is een heel ander verhaal, en dat is een toffe bijzaak. Wat het heeft opgeleverd is dat we voortaan waakzamer zijn op Moslims, en al helemaal migranten. Dat is niet zo gek.
+1

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 15/12/2016 | 19:48 uur
Sowieso zijn het cijfers van 2010... dat komt lekker betrouwbaar over in bijna 2017. Daarbij vraag ik me ook af hoe ze het gemeten hebben aangezien geloof sinds 1994 niet meer opgenomen wordt in de basisregistratie. En wie zijn er allemaal meegenomen? 18 Jaar en ouder? Of wat?

Ik vind het allemaal een nogal rammelend geheel.

I concur.
Elzenga, we zijn eruit.

Het onderzoek kan,
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Sowieso zijn het cijfers van 2010... dat komt lekker betrouwbaar over in bijna 2017. Daarbij vraag ik me ook af hoe ze het gemeten hebben aangezien geloof sinds 1994 niet meer opgenomen wordt in de basisregistratie. En wie zijn er allemaal meegenomen? 18 Jaar en ouder? Of wat?

Ik vind het allemaal een nogal rammelend geheel.

Huzaar1

Citaat van: Ros op 14/12/2016 | 23:36 uur
Wees niet bang, ook Wilders zal het  onderzoek afdoen als niet betrouwbaar. En hij zal bevolkingsgroepen blijven beschuldigen van daden die begaan worden door een groep rotte appels.

Zoals ik al zei, ik geloof ook niet in dit onderzoek.
Dat er een 'onderzoek' is gedaan garandeert niets over de geloofwaardigheid of betrouwbaarheid van dit onderzoek.

De titel alleen al, nogal wat emotioneel geladen wat een reactie lijkt te zijn op een stelling of op vingerwijzende toon me iets wil bijbrengen vind ik niet getuigen van neutraliteit.
Kortom, goed verhaal, lekker kort, ik kan er niets mee en ik heb een donkerbruin vermoeden dat de meerderheid van Nederland dit ook vind. Behalve Ros, en Elzenga natuurlijk.

Waar slaat dit nou op? Alsof de Nederlandse gemeenschap zo fel gekant is tegen moslims, of dat we even een heropvoeding nodig hebben omdat de Moslims in Nederland alles wordt aangerekend wordt wat fout gaat, of dat het iemand zo veel interesseert hoeveel het percentage moslims per vierkante meter opgedeeld in landen van Europa beslaat.
Wat een kont verhaal. Ik / We ( ik spreek er voor meer denk ik ) hebben inmiddels een hekel gekregen aan Turken, Marokkanen en zeurnegers die evengoed geboren worden met dezelfde kansen die ze zelf verkloten maar vervolgens niet opgroeien en een overgroot van de bevolking het gevoel geven niet meer zich thuis te kunnen voelen in eigen land, maar wel op TV kan zien hoe die culturen zich hier lijken te vestigen door gezwaai met vlaggetjes of overdreven verering van Turkse danwel Marokkaanse symbolen, en de altijd zo trouwe donkere Nederlandse bevolking nu ineens begint te zeiken over een cartoon op de gouden koets en een feestje als Sinterklaas.

Dat het overgrote gedeelte hiervan Moslim is, dat is een heel ander verhaal, en dat is een toffe bijzaak. Wat het heeft opgeleverd is dat we voortaan waakzamer zijn op Moslims, en al helemaal migranten. Dat is niet zo gek.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Heel bijzonder dat het kleine schijbaar rondreizende groepje dat het verpest voor de rest groter geschat wordt...

ARM-WAP

Citaat van: Ros op 14/12/2016 | 23:31 uur
Wij moeten ten alle kosten voorkomen dat wij groeperingen over een kam gaan scheren omdat een deel van de groep het verziekt voor iedereen. Dat is het liefst wat sommige mensen en partijen zien gebeuren.
Daarmee ga ik zeker akkoord.
Ik kan en wil me echter niet neerleggen bij
- het creeren van een pararelle maatschappij door dat "deel dat het verziekt voor iedereen".
- het, desnoods, gebruiken van intimidatie en geweld door dat deel om
     - geloofsgenoten "op het rechte pad te houden",
     - buitenstaanders de toegang te ontzeggen tot hele wijken in 'onze' steden. En dat omvat niet alleen burgers, maar ook politie, brandweer en andere nooddiensten.
Dat 'deel dat het verziekt voor iedereen' wordt eigenlijk al vele jaren gedoogd maar moet eigenlijk zeer hard aangepakt worden en desnoods het land/Europa uitgezet worden.
Politici hebben gewoon hele pakken boter aan het hoofd wat dat betreft... Met iedereen te omarmen en enkel het goede te (willen) zien in de mens heeft men ongezonde toestanden laten groeien...
En die uitwassen zijn nu moeilijk aan te pakken. Erger nog: ik vermoed dat velen onder hen idd 2de, 3de generatie zijn en dat ze geen twee nationaliteiten hebben maar slechts eentje: een van een Europese lidstaat. Die krijg je Europa gewoon niet (meer) uit.
'Wij' zijn gewoon tientallen jaren té tolerant geweest en hebben maar laten gedijen... Het is tijd voor een grove borstel.

Ros

Citaat van: Thomasen op 14/12/2016 | 22:28 uur
...... en zal dit nieuwsbericht morgen gevolgd worden door het bericht dat de PVV is opgeheven.

Wees niet bang, ook Wilders zal het  onderzoek afdoen als niet betrouwbaar. En hij zal bevolkingsgroepen blijven beschuldigen van daden die begaan worden door een groep rotte appels.

Ros

Citaat van: ARM-WAP op 14/12/2016 | 22:58 uur
Diegenen die ik hier zie komen niet uit Turkije...
Dat zijn zeer overwegend Pakistani, Bangladeshi en in mindere mate Indiers met daaronder Sikhs, Hindus en ook Christenen.
En van deze groepen kan ik met zeer grote waarschijnlijkheid duiden of ze al dan niet moslim zijn.
En dat is helemaal niet zo moeilijk. De klederdracht is duidelijk genoeg.

De afkomst, land van herkomst, kan je redelijk goed inschatten. Een geloof erop plakken, ik denk dat je er in heel veel gevallen naast zal zitten. En zeker als je de tweede of derde generatie in beschouwing neemt. Traditioneel kleden of zelfs een Boerka dragen wil nog niet zeggen dat je moslim ben.

Wij moeten ten alle kosten voorkomen dat wij groeperingen over een kam gaan scheren omdat een deel van de groep het verziekt voor iedereen. Dat is het liefst wat sommige mensen en partijen zien gebeuren.

ARM-WAP

Citaat van: Ros op 14/12/2016 | 22:09 uur
Zet drie mensen uit, noem wat, Turkije op een rij en jij kan zien wie de Moslims zijn en niet...knap. Kan je ook zien welke van de drie vis lust ?
Diegenen die ik hier zie komen niet uit Turkije...
Dat zijn zeer overwegend Pakistani, Bangladeshi en in mindere mate Indiers met daaronder Sikhs, Hindus en ook Christenen.
En van deze groepen kan ik met zeer grote waarschijnlijkheid duiden of ze al dan niet moslim zijn.
En dat is helemaal niet zo moeilijk. De klederdracht is duidelijk genoeg.