Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

Parera

Volgens Damen Naval wil men in Januari 2025 beginnen met het snijden van het eerste staal voor de ASWF's.

Huzaar1

Citaat van: Parera op 01/03/2024 | 05:52 uurHoe sneller dat contract getekend kan worden hoe beter! Maar eerst maar even wachten tot die handtekeningen gezet zijn voor we hier feest gaan vieren over uitbreiding van de vloot.

2 extra ASWF's is wat mij betreft nog maar het begin van de omschakeling van de vloot, focus op slagkracht en daarnaast robuuste combat support.

Het is 1 van die dingen die ongeacht de P discussie dus gewoon gebeuren ;)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 01/03/2024 | 00:03 uurHet is ook +2

Hoe sneller dat contract getekend kan worden hoe beter! Maar eerst maar even wachten tot die handtekeningen gezet zijn voor we hier feest gaan vieren over uitbreiding van de vloot.

2 extra ASWF's is wat mij betreft nog maar het begin van de omschakeling van de vloot, focus op slagkracht en daarnaast robuuste combat support.

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 29/02/2024 | 15:14 uurVolgens mij gaan we straks gewoon naar 4x ASWF als de kiel voor de 2de NLD ASWF is gelegd bestellen we er twee bij.

Het is ook +2
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Master Mack op 29/02/2024 | 15:14 uurVolgens mij gaan we straks gewoon naar 4x ASWF als de kiel voor de 2de NLD ASWF is gelegd bestellen we er twee bij.
Zit er dik in; budget is er tegen die tijd en we - en de NAVO misschien nog meer - hebben grote behoefte aan ASW capaciteit.

Master Mack

Volgens mij gaan we straks gewoon naar 4x ASWF als de kiel voor de 2de NLD ASWF is gelegd bestellen we er twee bij.

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 28/02/2024 | 22:21 uurAllemaal leuk en aardig maar je weet wie uiteindelijk de gevolgen van dat P-probleem gaat ervaren.

Nee, dit is een nationaal probleem. Er zijn tig projecten aan het lopen en indien het linksom niet lukt gaat het rechtsom. Diensplicht of een dergelijk model.

Weet niet of je het hebt meegekregen maar er is een boel aan het veranderen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 26/02/2024 | 18:37 uurVan de politiek, dus de maatschappij. Er wordt nu ook al aangeschaft zonder dat daar een P invulling tegenover staat.

En door
Allemaal leuk en aardig maar je weet wie uiteindelijk de gevolgen van dat P-probleem gaat ervaren.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: StrataNL op 26/02/2024 | 16:36 uurWiens probleem dan?

Van de politiek, dus de maatschappij. Er wordt nu ook al aangeschaft zonder dat daar een P invulling tegenover staat.

En door
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 25/02/2024 | 20:47 uurNee hoor, ik kijk wat breder. Dit is niet defensie haar probleem en dat weet de politiek ook wel.
Wiens probleem dan?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

#7532
Citaat van: StrataNL op 25/02/2024 | 19:03 uurDat kan nog weleens vies tegen gaan vallen.

Nee hoor, ik kijk wat breder. Dit is niet defensie haar probleem en dat weet de politiek ook wel.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 25/02/2024 | 15:09 uurP moet je, net als de F,  niet meer op gaan sturen. Dat komt er linksom of rechtsom.
Dat kan nog weleens vies tegen gaan vallen.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Master Mack

Citaat van: Huzaar1 op 25/02/2024 | 15:09 uurP moet je, net als de F,  niet meer op gaan sturen. Dat komt er linksom of rechtsom.
Daar zit wat in maar waar denk je dat we materieel technisch dan een ander accent zouden leggen als je naar mij  lijstje kijkt?

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 25/02/2024 | 14:59 uurDenk niet dat we in aantallen veel moeten groeien met de beperkende factor personele vulling. Dus logische optie
4x ASWF,
4x Crossover combatant/expeditionair,
4x Fuad
2x LPDD  = Landing Platform Dock Drone.
4x Sub.
Denk ik

P moet je, net als de F,  niet meer op gaan sturen. Dat komt er linksom of rechtsom.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Master Mack

Denk niet dat we in aantallen veel moeten groeien met de beperkende factor personele vulling. Dus logische optie
4x ASWF,
4x Crossover combatant/expeditionair,
4x Fuad
2x LPDD  = Landing Platform Dock Drone.
4x Sub.
Denk ik