Rusland's Expansie

Gestart door ARM-WAP, 30/07/2007 | 13:26 uur

Lex

Citaat van: Ace1 op 16/01/2022 | 11:41 uur
Zijn er op dit moment 4 Nederlandse NH90's beschikbaar dat lijkt mij persoonlijk sterk.
Meer dan vier zijn beschikbaar.

Lex

Citaat van: Ace1 op 16/01/2022 | 11:54 uur
Ik ga ervan uit dat vanwege Cold Response 2022 er een of twee Cougars mee zijn.
Nee, slechts 1x NH90.

Huzaar1

Citaat van: Umbert op 16/01/2022 | 11:41 uur
Ach wat maakt dat uit want die moet waarschijnlijk ook met minimale uitrusting lees tanden daarheen, we zijn simpelweg niet klaar voor dit soort zaken en staan om het grof te zeggen "met de broek op de enkels klaar om genomen te worden" want back-up is er niet. En dat is niet alleen met de marine maar met alles.

Die is er wel, maar die bevindt zich in het samenwerkingsverband NATO. Alsof de Russen overal back ups en top notch eenheden met logistieke ondersteuning voor hebben.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Harald op 16/01/2022 | 11:49 uur
Geen idee. Maar als dat niet zou zijn dan is de inzetbaarheid wel erg laag.
Het aantal van 4 lijkt me wel het minimum om te plaatsen als je dan ASW wil optuigen vanaf de Rotterdam.

Ik ga ervan uit dat vanwege Cold Response 2022 er een of twee Cougars mee zijn.

Harald

Citaat van: Ace1 op 16/01/2022 | 11:41 uur
Zijn er op dit moment 4 Nederlandse NH90's beschikbaar dat lijkt mij persoonlijk sterk.
Geen idee. Maar als dat niet zou zijn dan is de inzetbaarheid wel erg laag.
Het aantal van 4 lijkt me wel het minimum om te plaatsen als je dan ASW wil optuigen vanaf de Rotterdam.

Ace1

Citaat van: Harald op 16/01/2022 | 11:39 uur
De Rotterdam met 4 stuks NH90 als ASW platform ...  ;)
Op zoek naar Russische subs....  ;D

Zijn er op dit moment 4 Nederlandse NH90's beschikbaar dat lijkt mij persoonlijk sterk.

Umbert

Citaat van: Ace1 op 16/01/2022 | 10:55 uur
Waarschijnlijk is er geen LCF op dit moment beschikbaar.
Ach wat maakt dat uit want die moet waarschijnlijk ook met minimale uitrusting lees tanden daarheen, we zijn simpelweg niet klaar voor dit soort zaken en staan om het grof te zeggen "met de broek op de enkels klaar om genomen te worden" want back-up is er niet. En dat is niet alleen met de marine maar met alles.

Harald

Citaat van: Lynxian op 16/01/2022 | 01:38 uur
Rotterdam naar het gebied. Ik snap dat het een stafschip is, maar om nou één van de slechts bewapende, high value targets te sturen van de Nederlandse marine: ehhh?
De Rotterdam met 4 stuks NH90 als ASW platform ...  ;)
Op zoek naar Russische subs....  ;D

Ace1

Citaat van: Lynxian op 16/01/2022 | 01:38 uur
Rotterdam naar het gebied. Ik snap dat het een stafschip is, maar om nou één van de slechts bewapende, high value targets te sturen van de Nederlandse marine: ehhh?

Waarschijnlijk is er geen LCF op dit moment beschikbaar.

Lynxian


Lex

Sweden redeploys troops to the island of Gotland near Russia

Sweden is reinforcing its military presence on the island of Gotland, which is the closest part of the country to Russia.

It comes after talks between NATO, the United States and Moscow failed last week.

Zie: https://www.euronews.com/2022/01/15/sweden-redeploys-troops-to-the-island-of-gotland-near-russia?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Twitter#Echobox=1642270169


Ace1

Citaat van: Sparkplug op 14/01/2022 | 23:14 uur
Welke webbrowser gebruik je? Edge, Firefox? Krijg je de melding ook als je een andere gebruikt?

Ik heb het ook en het maakt niet uit of ik Chrome of Edge gebruik.

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 14/01/2022 | 23:14 uur
Welke webbrowser gebruik je? Edge, Firefox? Krijg je de melding ook als je een andere gebruikt?

Chrome gebruik ik.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 14/01/2022 | 23:01 uur
Voor mij niet, blijft vragen naar of ik Belg ben of niet. Bizar. Zal wel.

Welke webbrowser gebruik je? Edge, Firefox? Krijg je de melding ook als je een andere gebruikt?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.