Het Klimaatakkoord

Gestart door Elzenga, 13/02/2011 | 21:55 uur

bergd

#587
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 10:42 uur
Zie ook de brief (met eisen) van milieudefensie aan 29 Nederlandse bedrijven van 12 januari 2022... Het boeit ze geen fuck als Nederland kapot gaat als ze maar hun Amish-staat aan de Noordzee kunnen krijgen.

Nadat een aantal grote spelers hun conclusie hebben getrokken zullen velen (die het kunnen) vertrekken, Nederland is voor hen een onzeker activistisch land geworden ondersteund door wet en regelgeving.

Schoner juich ik toe, de hetze rondom stikstof en klimaatgedram zullen ons vele plaatsen doen kelderen op de economische ladder.
Draai het om het boeit grote bedrijven geen reet als je kanker krijgt of je huis tegen de vlakte gaat, even plat gezegd.

Huzaar1

#586
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 17:23 uur
Existentieel is arbitrair en afhankelijk van het onderwerp:

Milieu, ja we gaan kapot aan onze rommel die we dumpen, stikstof is dan weer een punt van aandacht, het is blijkbaar een niet bestaande probleem in elke willekeurig ander land op deze aarde, het stop exact aan onze grenzen.

Klimaat: arbitrair (opwarmingsdiscussie, waarbij niemand ontkend dat het klimaat veranderd)

Bevolkingsgroei: exponentieel tot het einde van deze eeuw, hierin schuilt het grootste drama voor deze aarde en alles wat er leeft.

Extentieel ja, alleen al als de bij zou verdwijnen vindt 75% van de bestuiving van planten niet meer plaats. 85 procent van de wilde planten daar zelfs afhankelijk van.
Het gaat heel slecht met de honingbij, en het is helaas een perfecte milieu indicator.

Hoe leefbaar is de planeet als duizenden flora en fauna verdwijnt. Praktisch niet. Woestijnen nemen alleen maar toe. Stof zal gigantisch probleem vormen en oogsten worden er kwetsbaarder door.

De economie is er voor ons, en niet andersom. Maar dit is allemaal maar mijn mening hier.  Gebruikmakend van wat feiten. Er is dan in NL en Europa genoeg te doen. Een onderzoek als dit helpt daarbij, ze tonen alleen maar de feiten aan.

Het is wat het is.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2022 | 16:42 uur
Het begint een existentiële kwestie te worden. Gelukkig lijkt er al heel wat te gebeuren maar daarom zijn onderzoeken en rapportages als deze broodnodig.

Existentieel is arbitrair en afhankelijk van het onderwerp:

Milieu, ja we gaan kapot aan onze rommel die we dumpen, stikstof is dan weer een punt van aandacht, het is blijkbaar een niet bestaande probleem in elke willekeurig ander land op deze aarde, het stop exact aan onze grenzen.

Klimaat: arbitrair (opwarmingsdiscussie, waarbij niemand ontkend dat het klimaat veranderd)

Bevolkingsgroei: exponentieel tot het einde van deze eeuw, hierin schuilt het grootste drama voor deze aarde en alles wat er leeft.


Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 14:48 uur
Retorische vraag.

Dat ligt eraan. Als we inmiddels een credit card per week consumeren en we zijn nog steeds bezig met zwaarvervuilende zaken niet aan te pakken omwille van de economie..kun je je afvragen wat we in hemelsnaam aan het doen zijn. Gezondheid, helemaal de lange termijn..boven alles.

Het begint een existentiële kwestie te worden. Gelukkig lijkt er al heel wat te gebeuren maar daarom zijn onderzoeken en rapportages als deze broodnodig.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Gas- en kerncentrales krijgen ondanks protest tijdelijk groen label van EU

Investeringen in aardgas- en kerncentrales krijgen tijdelijk en onder voorwaarden een groen EU-label. Deze energiebronnen zijn nodig bij de overstap van sterk vervuilende bronnen als steenkool, vindt de Europese Commissie.

De Commissie presenteerde woensdag een nieuwe toevoeging aan de zogeheten groene taxonomie, die bepaalt welke investeringen wel en niet duurzaam zijn. Dit overzicht moet duidelijkheid scheppen voor investeerders die hun geld in groene doelen willen steken.

Om als groen te worden bestempeld, moeten aardgascentrales aan bepaalde voorwaarden voldoen. Ze moeten de nieuwste technologieën gebruiken om de CO2-uitstoot te beperken, en worden ingezet ter vervanging van kolencentrales. Kernenergie moet voldoen aan een set veiligheids- en milieueisen.

In 2035 vervalt het groene stempel voor gas, voor kernenergie wordt dat 2045. Het dagelijks EU-bestuur erkent dat gas en kernenergie geen hernieuwbare energiebronnen en niet per se groen zijn, maar ze zijn nodig om de klimaatdoelen te bereiken. "Sommige delen van Europa zijn nog zwaar afhankelijk van steenkool, dus we moeten nu ingrijpen", zei Eurocommissaris Mairead McGuinness van financiële stabiliteit.

.../...

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/gas-en-kerncentrales-krijgen-ondanks-protest-tijdelijk-groen-label-van-eu/ar-AAToFSA?ocid=entnewsntp&pc=U531

Ros

#582
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 14:48 uur
Retorische vraag.

Zonde mensen geen economie............

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2022 | 14:02 uur
De vraag is, is de economie er ten dienste van de mens..  of is het omgekeerd?

Retorische vraag.

Huzaar1

#580
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 13:05 uur
Ik ben zeker voor schoner en veiliger.

Maar serieus, kijk naar de hooflijnen van wat de milieu clubs willen, eisen en deels voor elkaar krijgen binnen inmiddels wettelijke kaders en gedram vanuit politieke partijen die een utopie nastreven waarbij het ze niet boeit of tienduizenden hun inkomen uit arbeid verliezen.

Alleen al het administratieve stikstof dossier verlamt Nederland, de bijbehorende bureaucratie mag blijkbaar letterlijk levens kosten.

Dan ben je wat mij betreft af.

De vraag is, is de economie er ten dienste van de mens..  of is het omgekeerd?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#579
Citaat van: Thomasen op 02/02/2022 | 12:25 uur
Invoering van dubbelwandige eis voor tankers heeft de boel ook niet stil gelegd. Heeft ons wel wat milieu rampen bespaart.

Ik ben zeker voor schoner en veiliger.

Maar serieus, kijk naar de hooflijnen van wat de milieu clubs willen, eisen en deels voor elkaar krijgen binnen inmiddels wettelijke kaders en gedram vanuit politieke partijen die een utopie nastreven waarbij het ze niet boeit of tienduizenden hun inkomen uit arbeid verliezen.

Alleen al het administratieve stikstof dossier verlamt Nederland, de bijbehorende bureaucratie mag blijkbaar letterlijk levens kosten.

Dan ben je wat mij betreft af.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2022 | 11:12 uur
Het rapport richt zich op de zeevaart die de havems binnenkomt. Het betekent niet per direct wat je de hele tijd wel loopt te verkondigen.

Dat is waar, maar wees beducht op en/en.


Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 10:52 uur
Feit is dat veel bedrijven zich momenteel ernstig zorgen maken over hun toekomst hier in Nederland, helaas deel ik die zorg.

De huidige politieke wind is ook in dit opzicht niet gunstig te noemen...

Het rapport richt zich op de zeevaart die de havems binnenkomt. Het betekent niet per direct wat je de hele tijd wel loopt te verkondigen. Dit is geen producent van een brandstof en we eten inmidels een credit card aan plastic per week per persoon. Het is wel best, als dit Europa breed wordt aangepakt en elke haven er aan moet voldoen is het dikke prima.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 10:42 uur
Zie ook de brief (met eisen) van milieudefensie aan 29 Nederlandse bedrijven van 12 januari 2022... Het boeit ze geen fuck als Nederland kapot gaat als ze maar hun Amish-staat aan de Noordzee kunnen krijgen.

Nadat een aantal grote spelers hun conclusie hebben getrokken zullen velen (die het kunnen) vertrekken, Nederland is voor hen een onzeker activistisch land geworden ondersteund door wet en regelgeving.

Schoner juich ik toe, de hetze rondom stikstof en klimaatgedram zullen ons vele plaatsen doen kelderen op de economische ladder.
SHELL , Unilever, Elsevier grote bedrijven die al uit Nederland zijn weggepest ....en Milieudefensie met die idioot Ronald Pols gaat met behulp van linkse-rechters
alle bedrijven kapotmaken en dwingen mee te werken......ik ben ook gestopt met de Postcode loterij want die geven geld aan dit soort organisaties.
En nu hebben ze Tata steel in het vizier natuurlijk .....en de vleesetende en zuivel drinkende Nederlander moet kapot , en daarna gaan ze
aan je spaargeld komen om al die kinky milieu plannen te financieren :devil:



jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2022 | 10:47 uur
Ik denk niet dat het zo zal lopen. Dit is geen shell. Maar Europees breed is het antwoord. Zorgen zijn er zeker, die ontken ik ook niet.

Feit is dat veel bedrijven zich momenteel ernstig zorgen maken over hun toekomst hier in Nederland, helaas deel ik die zorg.

De huidige politieke wind is ook in dit opzicht niet gunstig te noemen...

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 02/02/2022 | 10:42 uur
Zie ook de brief (met eisen) van milieudefensie aan 29 Nederlandse bedrijven van 12 januari 2022... Het boeit ze geen fuck als Nederland kapot gaat als ze maar hun Amish-staat aan de Noordzee kunnen krijgen.

Nadat een aantal grote spelers hun conclusie hebben getrokken zullen velen (die het kunnen) vertrekken, Nederland is voor hen een onzeker activistisch land geworden ondersteund door wet en regelgeving.

Schoner juich ik toe, de hetze rondom stikstof en klimaatgedram zullen ons vele plaatsen doen kelderen op de economische ladder.

Ik denk niet dat het zo zal lopen. Dit is geen shell. Maar Europees breed is het antwoord. Zorgen zijn er zeker, die ontken ik ook niet.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 02/02/2022 | 10:32 uur
Alle handel valt dan stil, en niet alleen in NL. Ik acht de kans klein, maargoed ik snap wat je bedoelt.

Zie ook de brief (met eisen) van milieudefensie aan 29 Nederlandse bedrijven van 12 januari 2022... Het boeit ze geen fuck als Nederland kapot gaat als ze maar hun Amish-staat aan de Noordzee kunnen krijgen.

Nadat een aantal grote spelers hun conclusie hebben getrokken zullen velen (die het kunnen) vertrekken, Nederland is voor hen een onzeker activistisch land geworden ondersteund door wet en regelgeving.

Schoner juich ik toe, de hetze rondom stikstof en klimaatgedram zullen ons vele plaatsen doen kelderen op de economische ladder.