Koers VS onder Trump

Gestart door Ace1, 28/01/2017 | 10:54 uur

Zander

Citaat van: Ros op 04/03/2017 | 12:41 uur
Nee hoor, heb al extra flessen Spa ingeslagen en 2 rollen aluminium folie om hoedjes te vouwen  :big-smile: Ellende genoeg, WO III....nee. Niemand heeft er belang bij dit spelletje te spelen met alleen maar verliezers.

En juist daarom bevreemd het mij des te meer dat niemand in Europa zich wapent tegen de hedendaagse dreiging. Om te voorkomen dat wij worden meegezogen in een grootschalig conflict, of om te voorkomen dat wij onderwerp worden van een grootschalig conflict, moeten we juist de balans houden op militair gebied. Dus onze krijgsmacht versterken!
People are sheep

Ros

#120
Citaat van: Zander link=topic=28200.msg396866#msg396866 date=1488625769.
Er hangt iets in de lucht en alleen de Amerikanen lijken voorbereid op een WOIII.

Nee hoor, heb al extra flessen Spa ingeslagen en 2 rollen aluminium folie om hoedjes te vouwen  :big-smile: Ellende genoeg, WO III....nee. Niemand heeft er belang bij dit spelletje te spelen met alleen maar verliezers.

Sparkplug

#119
Citaat van: Ace1 op 04/03/2017 | 12:30 uur
Klopt maar je hebt ook CVN's in onderhoud liggen dan is het een kwestie om deze vliegtuigen van de  CVN die in onderhoud ligt te gebruiken op een andere  CVN.

Dit is helaas de situatie van de afgelopen 25 jaar. Daarvoor had elke CV(N) een actieve CVW. Tot 1995 waren er zelfs twee reserve CVW's (CVWR).
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Ace1

Citaat van: Sparkplug op 04/03/2017 | 12:15 uur
Weer terug naar 12 CVN's, maar er zijn maar tien actieve Carrier Air Wing's (CVW).

Klopt maar je hebt ook CVN's in onderhoud liggen dan is het een kwestie om deze vliegtuigen van de  CVN die in onderhoud ligt te gebruiken op een andere  CVN.

Sparkplug

Citaat van: Huzaar1 op 04/03/2017 | 11:44 uur
Begreep ik nou goed dat Trump een 12 carrier navy wil?  :dead:

Dit gaat de VS gigantisch veel geld kosten, want daar hoort echt enorm, enorm veel zooi aan begeleiding bij, en personeel, en wapens, en vliegtuigen.

Weer terug naar 12 CVN's, maar er zijn maar tien actieve Carrier Air Wing's (CVW).
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zander

Citaat van: Huzaar1 op 04/03/2017 | 11:44 uur
Begreep ik nou goed dat Trump een 12 carrier navy wil?  :dead:

Dit gaat de VS gigantisch veel geld kosten, want daar hoort echt enorm, enorm veel zooi aan begeleiding bij, en personeel, en wapens, en vliegtuigen.

Misschien dat Trump en de zijnen de dreigingen van heden wel onderkennen.
IS, Iran, Noord Korea, Rusland, China................

Er hangt iets in de lucht en alleen de Amerikanen lijken voorbereid op een WOIII.
People are sheep

Ace1

#115
Citaat van: Huzaar1 op 04/03/2017 | 11:44 uur
Begreep ik nou goed dat Trump een 12 carrier navy wil?  :dead:

Dit gaat de VS gigantisch veel geld kosten, want daar hoort echt enorm, enorm veel zooi aan begeleiding bij, en personeel, en wapens, en vliegtuigen.

Het budget van Defensie in de VS gaat toch omhoog met $50 miljard per jaar?

Huzaar1

Begreep ik nou goed dat Trump een 12 carrier navy wil?  :dead:

Dit gaat de VS gigantisch veel geld kosten, want daar hoort echt enorm, enorm veel zooi aan begeleiding bij, en personeel, en wapens, en vliegtuigen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1


Sine Pari

Citaat van: Thomasen op 18/02/2017 | 14:05 uur
Het is voor de buitenwereld lastig om Trump te peilen. Nu is dat eigenlijk altijd zo met politici, maar er zijn natuurlijk wel wat serieuze risico's.
En niets zo vervelend als een onvoorspelbare politicus. Schiet misschien eens uit zijn slof, maar wat betekend dat? Is dat show? Beinvloed het beleid? Rationaliteit is enorm over-rated, maar als het niet eens nagestreefd wordt zit je goed in de nesten. Echter, de positie waar Trump in terecht is gekomen, miljardair-POTUS, kom je niet met alleen geluk, al is dat zeker ook nodig.
Ik denk dat veel van zijn vreemde uitspraken ook een middel waren om vrije pers te krijgen. Als men ziet dat door zijn benemen hij meer dan wie dan ook tijdens de verkiezingen, en daarvoor in het nieuws was, is het niet moeilijk uit te rekenen hoeveel geld dit en andere candidate zou hebben gekost. Als men ziet dat Hillary Clinton rond de 1.5 billion had voor haar campagne en President Trump rond een billion, maar dat hij minstens drie (indien niet meer) maal zoveel pers kreeg, is de slotsom dat zijn verhouden opzettelijk was waarschijnlijk niet (geheel) verkeerd. Hij heeft er waarschijnlijk enkel geen rekening mee gehouden dat de uitwerking zich nu tegen zich kon keren.
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Mourning

Citaat van: Lex op 18/02/2017 | 00:13 uur
Het is wel opvallend dat op de achtergrond de nieuwe Dreamliner staat. Deze wordt weliswaar geassembleerd in de USA, maar onderdelen worden buiten de USA gemaakt. Zie: http://old.seattletimes.com/multimedia/news/business/building-the-dreamliner/boeing-787.html  ;)

Wacht, wacht... is dat een geduchte concurrent van de op dit forum gecreerde Dreamliner???  :omg:


;D ;D ;D
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Zander

Citaat van: Sine Pari op 18/02/2017 | 06:23 uur

PS. Ik geloof niet zo in goede politici. Ik zeg hier altijd, "The word politician is derived from the word politics. Politics is a two syllable word. The first syllable is Poli, which is Greek for many. The second is tics, which are blood sucking insects. Says enough about politicians."

Die kende ik nog niet.
Wel een hele goede 😂
People are sheep

Sine Pari

Ook hier heeft men een sociaal vangnet, voor hun die werkeloos geraken, etc. Echter is een werkelozenuitkering hier aanzienlijk minder dan men dit in Nederland kent, waar de werkelozenuitkering (bijna?) net zo hoog ligt als wat een werknemer aan salaris ontvangt. Maar buiten deze krijgen werklozen, etc. buiten hun uitkering nog andere middelen zoals bv, een gratis mobile phone, de EBT card, etc. Dus het is niet zo somber als het (waarschijnlijk) in Europa word afgeschilderd.

Even wat rechtzetten, (buy) made in the U.S.A. is niet iets waar President Obama mee kwam aanzetten, maar is iets dat over de jaren heen steeds weer voorkomt. Zo werd deze slogan weer sterk toen onder President Clinton (NAFTA etc.) steeds meer bedrijven hun producten in het buitenland lieten heerstelen. Sears had toen een grote hand in omdat zij delen in hun winkels inrichten voor in Amerika geproduceerde goederen (bv. Craftwman Tools).

En als ik al eerder schreef zou ik ook liever een ander als President gezien hebben, maar zie het zoals sommige hier niet al zo zwart in. En denk dat veel van het doemdenken ligt aan de slechte vermindering/speeches van President Trump, zijn (mijn inziens) laag zelfvertrouwen, en het daarmee gepaarde tegenspraak van alle maar ook minste kritiek (zou willen dat hij eens ophield met steeds weer de verkiezingswinst te moeten aanhalen). Maar zie President Trump nu niet echt als een racist aan, en denk dat we als Amerikanen eens moeten ophouden in hokjes te denken (wit - zwart, zwart - politie, links - rechts, democratic - republican, etc), maar ons in eerste instantie als Amerikanen moeten beschouwen, en de President een kans moeten geven. Of we nu wel of niet voor hem gekozen hebben.

Kwa termlimiet denk ik dat dit zeker tot een oplossing van de heersende problemen kan leiden. Door een term limiet van een term door te voeren (mijn inziens een term van zes jaar voor senate (welke nu al een term van zes jaar is) en een zes jaars term voor congress (wat nu een twee jaar term is), zou men meerdere vliegen in een klap doden. Zo zouden congressmen niet naar een jaar alweer gaan beginnen aan een nieuwe campagne om te worden hergekozen. Ook zo bij de senators die dan een volle term zich weiden kunnen aan hun opgaven en niet een jaar verkwisten aan herverkiezingscampagnes. Verder zou door een eenmalige term de wind uit de zeilen gehaald worden van de lobbyisten. Waarom zou een President wel aan een term limit (van twee termen à vier jaar) gehouden moeten worden, maar congressmen en senators niet? Naar mijn menig is dat meten met twee maten. Heeft men toch de President aan deze termlimiet gebonden ivm een angst dat de President anders te veel macht zou kunnen krijgen. Men schijnt echter over het hoofd te zien dat dit hetzelfde geld voor congressmen en senators. Zeker leden als bv, de speaker hebben ontzetten veel invloed en macht. Als het aan mij lag zou ik zelfs invoeren dat eerste lijn en tweede lijn familieleden van een President niet in aanmerking mogen komen voor Presidentsverkiezingen. Tenslotte hebben we ons in 1776 onafhankelijk gemaakt van de Britse troon, en hebben geen pseudo royalty nodig als Kennedy's, Clinton's, Bush's, Obama's, of welke familie tak dan ook.

PS. Ik geloof niet zo in goede politici. Ik zeg hier altijd, "The word politician is derived from the word politics. Politics is a two syllable word. The first syllable is Poli, which is Greek for many. The second is tics, which are blood sucking insects. Says enough about politicians."
DULCE BELLUM INEXPERTIS
You have never lived until you have almost died. For those who have fought for it, life has a special flavor the protected will never know.

Lex

Trump belooft opnieuw banen VS te beschermen

NORTH CHARLESTON - De Amerikaanse president Donald Trump heeft vrijdag bij een bezoek aan vliegtuigbouwer Boeing opnieuw beloofd banen in de VS te beschermen. Hij herhaalde zijn plan om de banen terug te halen naar de VS en bedrijven die hun productie naar het buitenland verplaatsen te straffen.
Trump was aanwezig bij de onthulling van de nieuwe Dreamliner van Boeing. ,,Ik ga er alles aan doen om de kracht van de Amerikaanse geest te ontketenen en ons geweldige volk weer aan het werk te krijgen", zei Trump. ,,Dit is ons mantra: koop Amerikaans, neem Amerikaans personeel in dienst."
De president wees er nog eens op dat bedrijven die de productie verplaatsen buiten de landsgrenzen een 'forse boete' tegemoet kunnen zien als ze hun producten in de VS willen verkopen.

Telegraaf, 18-02-2017, 23:14

Het is wel opvallend dat op de achtergrond de nieuwe Dreamliner staat. Deze wordt weliswaar geassembleerd in de USA, maar onderdelen worden buiten de USA gemaakt. Zie: http://old.seattletimes.com/multimedia/news/business/building-the-dreamliner/boeing-787.html  ;)

Ronald Elzenga

Citaat van: Sine Pari op 17/02/2017 | 00:25 uur
Ik zeg niet dat de producenten/fabrikanten/multinationals altijd het slachtoffer zijn. Maar de Amerikaan die in deze bedrijven werkt is het zeker. Over de jaren heen zijn steeds meer Amerikaanse werknemers noodgedwongen ontslagen ivm het sluiten van hun werkplaats. Al dan niet door faiciment of verplaatsing naar het buitenland. En alhoewel ik geen medelijden heb met de groot geldbezitters/makers, kan men deze niet verwijten dat het zijnwaren die deze situatie hervoorgeroepen hebben. Het is veel meer een samenhang van het maken/ontstaan van handelsakkoorden als NAFTA, het openen van banden met derde wereld landen als bv Vietnam (welke voorheen onder een boycot vielen, en die handels versprekingen kregen), als wel door de kunstmatige opvoering van lonen binnen bepaalde bedrijven door de vakbonden.
Natuurlijk is het complexer ja. Samenhang van zaken en ontwikkelingen. En zoals je denk ik terecht stelt is het de Amerikaanse werknemer die daar door getroffen wordt. Hier in Europa wordt dat nog enigszins opgevangen door het uitgebreide sociale stelsel/vangnet, waardoor het allemaal wat minder erg lijkt. Maar dat is schijn. Want ook hier willen de meeste mensen een baan en geen uitkering en willen ze een beetje redelijk leven kunnen opbouwen..boompje huisje beestje.
Citaat van: Sine Pari op 17/02/2017 | 00:25 uurEn putting America first, gaat om meer dan het kopen van Amerikaanse (in Amerika geproduceerde) producten. Put America First, heeft ook te maken met ondermeer zorg voor Amerikaanse veteranen voor de hulp aan illegalen buitenlanders, de buitenlandse (financiële als wel  militairische) hulp, etc. Het is te gek voor woorden dat mijn vrouw nu nog steeds haar studiekosten afbetaald terwijl illegale in sancturary States als bv. CA deze (studiekosten) gratis van de staat krijgen. Dat veteranen geen of late medische hulp krijgen, terwijl illegalen deze wel krijgen. Dat financiële hulp naar het buitenland gaat, waar wij hier families hebben die van DSS en beperkte financiële hulp en een EBT card krijgen. En dat zijn enkel maar een paar voorbeelden. Onze heren en dames politici schijnen zo ver van de werkelijkheid (van het bestaan van de normale Amerikaan) te zijn verwijdert dat zij het belangrijker vinden hun eigen zakken te spekken en goed daar te staan in de ogen van de buitenlandse pers. En het is om het even of het om republicans of democrats gaat, ze zijn beide even schuldig. Kijk alleen maar hoe de meerderheid on the hill nu multimiljonair is. De zakken gevuld door de lobbyists, aan welke ze meer verschuldigd zijn dan aan de bevolking. Als de founding fathers zouden zien wat er van ons land is gekomen dan zouden ze zich zo in hun graf omdraaien dat als je er een dynamo aanzette je NYC met gratis electiciteit zou kunnen voorzien. En dan nog zijn er steeds weer mensen, hier en in het buitenland, die zich afvragen hoe het komt dat Trump als President is gekozen. Een van zijn verkiezing punten was dat hij een term limit wil invoeren voor politici. Iets wat hem waarschijnlijk tot val kan doen komen, aangezien zowel de democrats als de republicans in DC dit met angst in de ogen aanzien.
Ja, inderdaad...putting America first gaat een flinke stap verder dan alleen het kopen van Amerikaanse producten..alleen made in USA waar Obama mee kwam. En ja politici en eigen zakken vullen...ik zag dat in Amerika..maar het gebeurd ook hier in Europa. Links lullen, rechts vullen. En dan verbaasd zijn dat burgers en kiezers de politiek de rug toekeren of radicalere alternatieven gaan steunen. Dus ja dat gevoel..die frustratie..die boosheid snap ik..die voel ik zelf ook. Maar of mensen als Trump en hun visie dan de beste oplossing daarvoor zijn vraag ik me wel weer af. Al zie ik liever iemand als Trump dan iemand als Wilders. Die laatste is een heel stuk radicaler en nationalistischer als Trump vind ik...al zet Rob de Wijk daar dus vraagtekens bij en zet beiden een stuk dichter bij elkaar qua visie en denkbeelden.  Ik zie term limit niet als een oplossing. Want je ziet ook politici met slechts 2 terms hun zakken goed vullen in het lezingen-circuit. En zo moeten ook de goede oprechte politici vroegtijdig vertrekken. Terwijl je die vaak juist wel wat langer wilt behouden. Maar dit zijn details..de ware missie is de burger weer serieus nemen en zijn zorgen en boosheid te beantwoorden.