Opvolging KDC-10

Gestart door Ace1, 11/04/2014 | 20:24 uur

JdL

Citaat van: Sparkplug op 06/10/2015 | 19:36 uur
Misschien als er één of meerdere landen hieraan willen meedoen?
Dus ook al gaan er meer landen meedoen zal het voorlopig ongeveer 1/2 kisten per land blijven
Alle kisten worden toch met het NL roundel uitgerust?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Ace1


dudge

Citaat van: Sparkplug op 06/10/2015 | 19:36 uur
Misschien als er één of meerdere landen hieraan willen meedoen?

Er staan in ieder geval nog wat landen op de lijst die zich initieel geinteresseert toonden.

Sparkplug

Citaat van: johandeleeuw2002 op 06/10/2015 | 19:31 uur
Hoe groot schatten jullie de kans dat er een optie voor nog 1/2 komt?
Misschien als er één of meerdere landen hieraan willen meedoen?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 06/10/2015 | 16:04 uur
Stel dat vier stuks in gebruik worden genomen, dan lijkt het mij niet vreemd dat Noorwegen en Polen beide leren omgaan met elk één A330 MRTT.
Misschien dat in een later stadium elk van de drie landen tijdelijk de beschikking krijgt over twee stuks.
Hoe groot schatten jullie de kans dat er een optie voor nog 1/2 komt?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Lex

Het zal wel meevallen. Overigens geschiedt de daadwerkelijke inzet door het EATC.

Sparkplug

Citaat van: johandeleeuw2002 op 06/10/2015 | 15:56 uur
Natuurlijk kunnen ze dat wel
Maar de vraag is of NL genoeg vlieguren ter beschikking krijgt om zowel de tanker taak als de vracht/passagierstaak te vervullen en of polen en noorwegen het er mee eens zijn dat ze daarvoor gebruikt worden
Verder wordt er bijna niks over gezegd in de media
Het gaat alleen maar over de tankcapaciteit

Stel dat vier stuks in gebruik worden genomen, dan lijkt het mij niet vreemd dat Noorwegen en Polen beide leren omgaan met elk één A330 MRTT.
Misschien dat in een later stadium elk van de drie landen tijdelijk de beschikking krijgt over twee stuks.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 06/10/2015 | 15:44 uur
Waarom denk je dat de A330 MRTT niet voor vracht- en/of passagiervervoer kan worden ingezet? Dan zou de afkorting MRTT niet van toepassing zijn.

Airbus brochure:
http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/Images/Aircraft/a330/about/A330MRTTBrochure2014.pdf

Natuurlijk kunnen ze dat wel
Maar de vraag is of NL genoeg vlieguren ter beschikking krijgt om zowel de tanker taak als de vracht/passagierstaak te vervullen en of polen en noorwegen het er mee eens zijn dat ze daarvoor gebruikt worden
Verder wordt er bijna niks over gezegd in de media
Het gaat alleen maar over de tankcapaciteit
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

#155
Citaat van: johandeleeuw2002 op 06/10/2015 | 15:36 uur
Even een vraagje
We gebruiken de KDC-10 heel veel als transport/passagiervliegtuig
Terwijl de polen en noren met ons meedoen omdat ze tankercapaciteit willen
Kunnen we de A330 straks wel gewoon inzetten voor die taken?
De A330 is gekozen omdat het meer een multirole type is maar de in de berichten gaat het steeds alleen maar over de tankcapaciteit

Waarom denk je dat de A330 MRTT niet voor vracht- en/of passagiervervoer kan worden ingezet? Dan zou de afkorting MRTT niet van toepassing zijn.

Airbus brochure:
http://militaryaircraft-airbusds.com/Portals/0/Images/Aircraft/a330/about/A330MRTTBrochure2014.pdf
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Even een vraagje
We gebruiken de KDC-10 heel veel als transport/passagiervliegtuig
Terwijl de polen en noren met ons meedoen omdat ze tankercapaciteit willen
Kunnen we de A330 straks wel gewoon inzetten voor die taken?
De A330 is gekozen omdat het meer een multirole type is maar de in de berichten gaat het steeds alleen maar over de tankcapaciteit
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Zander

Citaat van: Elzenga op 20/09/2015 | 20:51 uur
even goed onthouden...ik schreef het al eens eerder...de Amerikanen leren ons belangrijke lessen..als je ze wilt zien natuurlijk.

Het kunstmatig in stand houden van Amerikaanse bedrijven ten koste van Europese met kwalitatief betere producten......
People are sheep

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/09/2015 | 18:54 uur
An Update on the Airbus Tanker: The Aussie Experience

2015-09-20 By Robbin Laird

In 2008, the USAF selected the Airbus A300MRTT tanker. It was a clear winner from the standpoint of what the USAF wanted from a tanker.

But politics and the anomalies of the US acquisition process intruded and the next Administration picked a Boeing tanker, one which has yet to enter the USAF inventory.

Zie link:
http://www.sldinfo.com/an-update-on-the-airbus-tanker-the-aussie-experience/
even goed onthouden...ik schreef het al eens eerder...de Amerikanen leren ons belangrijke lessen..als je ze wilt zien natuurlijk.

dudge

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 20/09/2015 | 18:54 uur
An Update on the Airbus Tanker: The Aussie Experience

2015-09-20 By Robbin Laird

In 2008, the USAF selected the Airbus A300MRTT tanker. It was a clear winner from the standpoint of what the USAF wanted from a tanker.

But politics and the anomalies of the US acquisition process intruded and the next Administration picked a Boeing tanker, one which has yet to enter the USAF inventory.

Zie link:
http://www.sldinfo.com/an-update-on-the-airbus-tanker-the-aussie-experience/


Blijkt een mooi Europees product.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

An Update on the Airbus Tanker: The Aussie Experience

2015-09-20 By Robbin Laird

In 2008, the USAF selected the Airbus A300MRTT tanker. It was a clear winner from the standpoint of what the USAF wanted from a tanker.

But politics and the anomalies of the US acquisition process intruded and the next Administration picked a Boeing tanker, one which has yet to enter the USAF inventory.

Zie link:
http://www.sldinfo.com/an-update-on-the-airbus-tanker-the-aussie-experience/