Leopard, verkoop, gevolgen en vervanging

Gestart door dudge, 02/04/2011 | 08:59 uur

Chrisis

Citaat van: Lex op 31/01/2012 | 16:38 uur
Citaat van: jurrien visser op 31/01/2012 | 16:21 uur
Corrigeer mij als ik er naast zit, maar de opbrengsten van "overtollig" materieel kom toch niet ten gunste van de post algemenen middelen maar deze zouden toch terugvloeien in de defensie organisatie?
Dat klopt. De opbrengsten van de verkoop van "overtollig" Defensie materieel vloeit terug naar Defensie.

Maar volgens mij zijn opbrengsten van te verkopen materieel al wel in de begroting opgenomen dus komen niet bovenop de inkomsten uit de schatkist. Dan zouden de 60 modernste tanks niet verkocht hoeven te worden omdat er nog zo'n 100 tot 200 tanks in de opslagplaatsen van defensie staan.

Zoals eerder gezegd het exploiteren van die tanks zou niet zoveel moeten kosten...

wegmann


CitaatWordt nu "de beste tank" (volgens vele kenners) ter wereld nu gedegradeerd tot "oude troep"

Het is en blijft een "oldtimer" , minimaal 25 jaar oud met wat upgrades die  het wapensysteem/ de toren bij de tijd gehouden hebben, dat wel. Maar het onderstel is gewoon op. 

Bij de weg....waarom krijg ik toch steeds dat plaatje van Wesley Snijder in z'n Hummer voor ogen als ik aan Indonesiërs in een Leo2 denk? ;D


Lex

Citaat van: jurrien visser op 31/01/2012 | 16:21 uur
Corrigeer mij als ik er naast zit, maar de opbrengsten van "overtollig" materieel kom toch niet ten gunste van de post algemenen middelen maar deze zouden toch terugvloeien in de defensie organisatie?
Dat klopt. De opbrengsten van de verkoop van "overtollig" Defensie materieel vloeit terug naar Defensie.

onderofficier

Citaat van: jurrien visser op 31/01/2012 | 16:21 uur
Citaat van: onderofficier op 31/01/2012 | 16:17 uur
Deze 250 miljoen gaat gewoon de grote (lekkende) schatkist in.

Corrigeer mij als ik er naast zit, maar de opbrengsten van "overtollig" materieel kom toch niet ten gunste van de post algemenen middelen maar deze zouden toch terugvloeien in de defensie organisatie?

Normaal gaat het gewoon de grote schatkist in.  Maar het kan zijn dat nu anders is. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#723
Citaat van: onderofficier op 31/01/2012 | 16:17 uur
Deze 250 miljoen gaat gewoon de grote (lekkende) schatkist in.

Corrigeer mij als ik er naast zit, maar de opbrengsten van "overtollig" materieel komt toch niet ten gunste van de post algemenen middelen maar deze zouden toch terugvloeien in de defensie organisatie?

onderofficier

#722
Citaat van: Huzaar1 op 31/01/2012 | 12:57 uur
Begrijpend lezen is niet je sterkste punt denk ik.
Als je het topic bekijkt gaat het over de vervanging van de Leopard en noodzaak ervan. Dat vind ik nog steeds en staat los van de verkoop van deze machines.

Ik heb geloof ik al 4 pagina's geleden medegedeeld dat de huidige leopard2's hun elot naderden en toch niet meer bruikbaar zijn na 2018.
Als we er nu zo'n bedrag voor krijgen is dat natuurlijk een mooie kans.

Voortaan wat minder je emoties de loop laten gaan en inhoudelijker reageren is de boodschap.

Huzaar, ik mag zelf bepalen hoe ik reageer*  dat heb je al meerdere malen gezegd en
daarnaast ben ik niet emotioneel betreffende afstoting van de leopard  in tegenstelling tot anderen........dus als we het over begrijpend lezen hebben....

Aangezien dit topic ook over "vervanging" gaat dan kan ik je vertellen dat die 250 miljoen niet gebruikt gaat worden voor vervanging.  Deze 250 miljoen gaat gewoon de grote (lekkende) schatkist in.

Verzoek om wat minder je verdriet, frustratie, emoties e.d. op mij af te reageren.  

* als mijn manier van reageren niet goed zou zijn dan zeggen de mods / beheerders hier wel wat van, daar hoef jij niet druk om te maken.   
Maar het begint wat vervelend te worden dat elke keer als ik in dit topic wat typ jij commentaar heb op mijn manier van reageren.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 31/01/2012 | 14:33 uur
dan is 2.5 miljoen een mooie prijs denk ik, zeker als ze in 2018 al op zijn volgens Huzaar. Ik begrijp die Indo's ook niet
zou ik liever nieuwe tanks kopen dan die ouwe troep van ons.

Wordt nu "de beste tank" (volgens vele kenners) ter wereld nu gedegradeerd tot "oude troep"

Als dat zo is, dan is er blijkbaar een terechte keuze gemaakt om de Leo's in de verkoop te gooien.

Oorlogsvis

Citaat van: Laurens op 31/01/2012 | 13:58 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 31/01/2012 | 13:39 uur
Wat kost dan bv een nieuwe Tank ? een Merkava ofzo...

Rond de 4 á 5 miljoen euro.



dan is 2.5 miljoen een mooie prijs denk ik, zeker als ze in 2018 al op zijn volgens Huzaar. Ik begrijp die Indo's ook niet
zou ik liever nieuwe tanks kopen dan die ouwe troep van ons.

Laurens

Citaat van: Oorlogsvis op 31/01/2012 | 13:39 uur
Wat kost dan bv een nieuwe Tank ? een Merkava ofzo...

Rond de 4 á 5 miljoen euro.



Oorlogsvis

Wat kost dan bv een nieuwe Tank ? een Merkava ofzo...Leo's worden niet meer gemaakt toch ?

Huzaar1

Citaat van: onderofficier op 31/01/2012 | 06:42 uur
Citaat van: Huzaar1 op 30/01/2012 | 23:45 uur
250 Miljoen euro!?!!!



Doen!!!

.............. voor € 250 miljoen  gooi je al bezwaren zo over boord...........    :sick:

We hadden ze toch zo nodig?         Maar voor 250 miljoen.............op eens niet (meer)?   En dan is het DOEN                :silent:
 


     

Begrijpend lezen is niet je sterkste punt denk ik.
Als je het topic bekijkt gaat het over de vervanging van de Leopard en noodzaak ervan. Dat vind ik nog steeds en staat los van de verkoop van deze machines.

Ik heb geloof ik al 4 pagina's geleden medegedeeld dat de huidige leopard2's hun elot naderden en toch niet meer bruikbaar zijn na 2018.
Als we er nu zo'n bedrag voor krijgen is dat natuurlijk een mooie kans.

Voortaan wat minder je emoties de loop laten gaan en inhoudelijker reageren is de boodschap.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 31/01/2012 | 12:29 uur
ik zou sommige dingen ook wel doen hoor voor 250 miljoen..haha

De stuksprijs lag namelijk een stuk lager toen ze paraat waren.
zo'n 250.000 euro de stuk.  ;)

Een gereviseerde leo2 van kraus maffei wegmann kostte dacht ik om en nabij 2 miljoen. ( a7 )
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

ik zou sommige dingen ook wel doen hoor voor 250 miljoen..haha

onderofficier

Citaat van: Huzaar1 op 30/01/2012 | 23:45 uur
250 Miljoen euro!?!!!



Doen!!!

.............. voor € 250 miljoen  gooi je al bezwaren zo over boord...........    :sick:

We hadden ze toch zo nodig?         Maar voor 250 miljoen.............op eens niet (meer)?   En dan is het DOEN                :silent:
 


     
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"