'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Gestart door ronjhe, 13/02/2007 | 11:03 uur

KapiteinRob

Bisschop van Breda Tiny Muskens vindt Allah een mooi woord voor God. "Zouden we niet allemaal samen zeggen: we noemen God voortaan Allah", zei de geestelijk leider in het actualiteitenprogramma Netwerk. "Waarom kunnen we het niet samen gaan doen."

Volgens Muskens is Allah het Arabische woord voor God. "De bisschop denkt wel dat de invoering van de naam Allah gepaard gaat met veel emoties. Maar hij is ervan overtuigd dat het gaat gebeuren. "Ik krijg dat niet meer voor elkaar, maar over honderd jaar, tweehonderd jaar, moet ik het nog maar eens zien."

Muskens kwam tien jaar geleden in het nieuws toen hij zei dat je als je honger hebt een brood mag stelen.

De 71-jarige bisschop heeft overigens om zijn ontslag gevraagd. Mede door een herseninfarct zegt hij zijn werk niet goed meer te kunnen doen.

Hij is sinds1994 benoemd tot bisschop van Breda.

Bron: www.telegraaf.nl dd. 14-08-2007

Ros

Citaat
.................................dan niet de schuld is van Bush maar van Amerikaans beleid ja..ja..ja.....komtie....

Nee hij komt niet.  Wij beperken het hier tot de discussie of de helf van de Koran verscheurd moet worden of verboden moet worden.

Ben
Forumbeheer

georges

Citaat van: ronjhe op 13/08/2007 | 16:30 uur
Zo'n groep (groeiend nog wel) kent het christendom ook.

Maar dié plegen geen aanslagguuuhhhh!!!!!!!!! Voor de duizendmiljoenste keer. En kom nou weer niet met die flauwe argumenten ja maar dat is de schuld van Bush, want er werden al aanslagen geplaagd tijdens de Clintontijd (o.a. Amerikaanse Abmassade Nairobi 292 doden, Tanzania Dar es Salam 10 doden en WTC 1993 (? doden). Ooww.....gaan we nou horen dat het deze keer dan niet de schuld is van Bush maar van Amerikaans beleid ja..ja..ja.....komtie....

Dutch.Devil

Citaat van: ronjhe op 13/08/2007 | 16:30 uur

Slechts een radicale fundamentalistische minderheid wenst er letterlijk naar te kijken en te streven naar de terugkeer naar die tijd. Zo'n groep (groeiend nog wel) kent het christendom ook.

Slechts een radicale fundamentalistische minderheid? Is het wel zo'n minderheid waar je nu over spreekt? Of haal je dat "slechts" uit je papieren ervaring?
En  hoe groot denk je dat deze radicale fundamentalistische "minderheid "van jou over 5 of 10 jaar is, gezien de ronselpraktijken van deze groep?

marc66

#306
*********************************

Ik heb de tekst verwijderd en alle postings die als reactie geplaatst zijn.

Ben
Forumbeheer




georges

Citaat van: Mourning op 12/08/2007 | 02:58 uur
Nee, want je vergelijkt een boek welk o.a. een weergave is van een totalitaire, rascistische IDEOLOGIE welke heeft geleid tot de bloedigste oorlog in de geschiedenis van de mensheid met uitvindingen zoals geindustrialiseerde genocide in ENORM veralgemeniseerde termen met het leidende boek van een wereldgodsdienst. Dat slaat als een tang op een varken.

Okee, je hebt misschien voor een gedeelte gelijk, maar als je de Koran zou pakken en je vervangt ALLE woordjes "Islam" door  "Germanisme" en ALLE woordjes "Allah" door "de Führer" dan vind ik nog steeds dat het op hetzelfde neerkomt met het verschil dat de Koran (DAN het Germanisme), véél gedetailleerder is. (En godsdiensten lleidt toch ook tot oorlogen).

sgt Rob

Ik heb trouwens hele goeie moslimvrienden. Of eigenlijk vrienden die moslim zijn. Die bouwkundige uitspattingen staan niet op de efteling maar midden in Rotterdam.
Mourning, ik val je zowiezo niet aan, ik vind gewoon dat men in Nederland nederlander is. Als je in een "streng" islamitisch land je gezicht en je hoofd moet bedekken sta ik er misschien nog wel achter dat europese vrouwen iets van een sluier of wat dan ook dragen.

Je kan je zoiets voorstellen dat je je aanpast aan je omgeving, in de sauna kan je in je blote reet, op een vergadering ga je in pak1, en op het strand in je zwembroekie. Dat betekent dat de koran zich lekker tot de islamitische landen moet beperken, en dat de islamieten zich hier volledig aanpassen. 's-Lands wijs, 's-Lands eer.
Misschien moeten wíj wel de helft van de koran verscheuren.

Mourning

Nee, want je vergelijkt een boek welk o.a. een weergave is van een totalitaire, rascistische IDEOLOGIE welke heeft geleid tot de bloedigste oorlog in de geschiedenis van de mensheid met uitvindingen zoals geindustrialiseerde genocide in ENORM veralgemeniseerde termen met het leidende boek van een wereldgodsdienst. Dat slaat als een tang op een varken.

Als je dermate veralgemeniseerd kun je alles overal bij betrekken.

En Sgt Rob... misschien moet je toch eens wat beter lezen wat ik hier type ipv mij meteen in het kamp van de 5e collonne te plaatsen die ALLES goed vindt wat bepaalde gemeenschappen willen. Bovendien heb ik zelf een aantal jaren in een grote stad gewoond en niet in een rijke wijk, dus weet ik vrij goed zelf wat zich daar afspeelt en wat voor etters je heb in alle soorten en maten en van allerlei afkomst.

Mikemans mijn posting had niet jouw als doel. Op een aantal punten ben ik het helemaal met je eens,maar persoonlijk vind ik dat je vergaande conclusies trekt. Maar ieder zijn mening uiteraard. En verder hoe je het ook wend of keert die beschrijving van Nederland blijft een karikatuur van jewelste, dat weet je net zo goed als ik.

Regards,

Mourning  8)

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

georges

Citaat van: Mourning op 11/08/2007 | 13:37 uur
Citaat van: georges op 11/08/2007 | 13:07 uur
In grote lijn heeft Wilders gewoon gelijk. De kern van Mein Kampf is: alles wat niet Ariër is, deugt niet. De kern van de Koran is: alles wat niet Moslim is deugt niet. Nou..dan zijn we er toch?

Ik vind dat een bijzonder ongepaste vergelijking.

Waarom? Als ik zeg: de kern van boek A is: alles wat niet X is, deugt niet. De kern van boek B: alles wat niet Y is deugt niet. Dan komt dat toch op psies hetzelfde neer? Dus dan heeft Wilders toch gewoon gelijk?

georges

Citaat van: Calhoun84 op 12/08/2007 | 00:53 uur

Niet alleen meer in de grote stad  hoor..... Ook in de dorpen in het Oosten en Noorden van Nederland.


Ik wou al zeggen, ik woon in het oosten in een relatief klein stadje en er zitten er al 2.

Calhoun84

Citaat van: sgt Rob op 11/08/2007 | 23:57 uur
Mourning, als je met één oog open door een grote stad in NL loopt, en je blijft ontkennen wat zich daar afspeelt, dan wens ik je veel succes, met je spreekwoordelijke kop in het zand



Niet alleen meer in de grote stad  hoor..... Ook in de dorpen in het Oosten en Noorden van Nederland.

Citaat van: marc66 op 12/08/2007 | 00:02 uur
Kan dit topic niet gesloten worden? Het is een welles/nietes spelletje aan het worden en................, het is nog een vermoeiend spelletje ook  :)

Je bent natuurlijk ook niet verplicht om telkens de berichten te lezen. Ik vind dit wel degelijk een boeiende discussie en het is zeer actueel en nog belangrijker het speelt op dit moment erg..

@ronjhe Uiteraard had ik het ook over de radicale Moslims. Als men de Koran gaat nuanceren dan is er ook niks mis mee, maar goed als men de teksten van de Satanskerk zou gaan nuanceren is er natuurlijk ook niks mis mee en als je de Bijbel letterlijk neemt en die als wetboek gaat laten dienen loopt het ook verkeerd af. Waar het omgaat is dat de radicalisering in de Moslim gemeenschap alleen maar groeit. En de Koran is immers niet gematigd, ook al lees ik het in de context van 1400 jaar geleden. Bijna iedere regel in de Koran zou je moeten nuanceren en wat voor bestaansrecht heeft dan het boek? Het boek is immers het woord van Allah... Waarom zou die nu anders zijn? Jouw verhaal klopt als er in het boek leugens staan en ik neem aan dat de Moslim dit niet als leugens ziet.
2002 AMO, 2003 TFO, 2003 RIJWF, 2004 1 (NLD) PRT, 
2006 DTF Uruzgan, Nov 2007 BG TFU-5

cabez


Dutch.Devil

Citaat van: sgt Rob op 11/08/2007 | 23:57 uur
Mourning, als je met één oog open door een grote stad in NL loopt, en je blijft ontkennen wat zich daar afspeelt, dan wens ik je veel succes, met je spreekwoordelijke kop in het zand





Ik heb me altijd al afgevraagt of die twee torens (of hoe noemen ze die dingen)misschien raketten zijn. ::)

marc66

Kan dit topic niet gesloten worden? Het is een welles/nietes spelletje aan het worden en................, het is nog een vermoeiend spelletje ook  :)