'Moslims moeten helft Koran verscheuren'

Gestart door ronjhe, 13/02/2007 | 11:03 uur

ronjhe

Citaat van: HermanB op 13/02/2007 | 15:13 uur
De islam is dringend aan verlichting toe maar op het moment zijn de invloedrijkste personen voor de doorsnee moslim vaak radicale imams die anti-westers zijn en preken. Laatst nog een documentaire van Channel 4 over radicale imams en moslims in Engeland en dat was ronduit schokkend. Deze imams moeten gewoon keihard aangepakt worden en de toegang tot het land ontzegt worden. Wilders schreeuwt omdat het de enige manier is om in politiek correct Nederland gehoord te worden. Natuurlijk overdrijft hij gigantisch met z'n tsunami maar er is wel degelijk wat aan de hand in Europa. De ogen sluiten voor de problemen die radicalisatie van moslims oplevert is levensgevaarlijk.
De Islam is zeker aan verlichting toe. Maar het gekke is, dat dit in de praktijk ook gebeurd. Veel jonge moslims verwesteren en nemen alles niet meer zo nauw. Zelfs het kinderaantal daalt gestaag blijkt uit onderzoek en ligt bij de jongste generaties nauwelijks meer hoger dan bij "autochtonen" Nederlanders. Alleen daar hoor je niets over in de media, omdat de focus compleet ligt op de kleine minderheid aan fundamentalistische moslims. Een focus die volgens mij ook bewust zo wordt vernauwd door bepaalde politici met bepaalde geheime agenda's. Want een vijandsbeeld scoort en vinden mensen prettig in mindere of onzekere tijden. Zeker als ook nog onderhuidse racistische gevoelens (als veel moslims in Nederland een blank en blond met blauwe ogen uiterlijk hadden gehad was het probleem mijns inziens een fractie van wat het nu is), waar men in Nederland niet vies van is (want vreemd is maar raar), erbij komen. Wat ik ook mis, als kanttekening, want ik vind de radicalisatie vanuit de Islam zelf ook verontrustend, is het feit dat de radicalisatie mijns inziens ook wel degelijk te maken heeft met de gevolgen van het buitenlands- en economisch beleid van het Westen in de regio's waar de bakermat van de Islam ligt. Zoals het met 2 maten meten in het Palestijns/Israelische conflict, het in het zadel helpen en houden van locale dictators en de recente aanvallen op Irak en Afghanistan.

De eenzijdige manier waarop er nu mee wordt opgegaan is mijns inziens dan ook figuurlijk maar ook letterlijk een doodlopende weg. Slechts door beide sporen aan te pakken, radicalisatie vanuit de Islam maar ook de door het Westen zelf veroorzaakte voedingsbodems , kunnen we dit probleem oplossen.

ronjhe

Citaat van: Kapitein Rob op 13/02/2007 | 12:01 uur
Als het de discriminerende en haatzaaiende passages betreft die in de Koran schijnen te staan (want ik heb 'm niet gelezen), heeft-ie wat mij betreft groot gelijk.
De vraag is alleen waarom dat met soortgelijke passages in de Bijbel of Thora opeens geen probleem meer is... Omdat dit voor Islamofoben de eigen "soort" is en dat is minder erg? Daarbij is het vaak wel heel erg opvallend dat de felste Islam-critici zelf vrome christenen of Joden zijn. Ik heb Wilders dan ook gevraagd naar zijn eigen religieuze achtergrond. Ik wacht nog steeds op zijn reactie. Maar de signalen die ik via zijn uitspraken en tv-optredens krijg doen mij al het nodige vermoeden. 

Iris

Citaat van: Elzenga op 13/02/2007 | 11:05 uur
Ik vind Wilders gewoon een Islamofoob die vanuit zijn eigen Christelijke achtergrond tekeer gaat tegen de Islam. Maar ben wel eens benieuwd wat anderen hier van dit soort uitspraken vinden.
Naar mijn weten is Geert Wilders niet gelovig, en volgens mij atheïst.

Ik vind Wilders te ver gaan, het is niet meer eerlijk wat hij mensen wil aandoen. Het is die mensen hun steun en toevlucht, dat kan je ze toch niet aandoen om het af te pakken? Bij extremisme kan je beter wel handelen voordat de poppen aan het dansen gaan.
CitaatDe islam is dringend aan verlichting toe maar op het moment zijn de invloedrijkste personen voor de doorsnee moslim vaak radicale imams die anti-westers zijn en preken. Laatst nog een documentaire van Channel 4 over radicale imams en moslims in Engeland en dat was ronduit schokkend. Deze imams moeten gewoon keihard aangepakt worden en de toegang tot het land ontzegt worden. Wilders schreeuwt omdat het de enige manier is om in politiek correct Nederland gehoord te worden. Natuurlijk overdrijft hij gigantisch met z'n tsunami maar er is wel degelijk wat aan de hand in Europa. De ogen sluiten voor de problemen die radicalisatie van moslims oplevert is levensgevaarlijk. 
Daar heb je wel een punt!

Achja, als je mij om een mening vraagt zal ik het niet weten. HermanB, Northside en onze Sergeant-Majoor zeggen ook wel goede dingen.

Eigenlijk kan Geert W. beter het extremisme op alle gronden tegengaan: Extreem-rechts, extreem-links, terroristisch, radicaal islam en de hele bundel. Allemaal 1 pot nat, en om dan alleen de Koran aan te pakken... Beetje vaag allemaal.
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

HermanB

De islam is dringend aan verlichting toe maar op het moment zijn de invloedrijkste personen voor de doorsnee moslim vaak radicale imams die anti-westers zijn en preken. Laatst nog een documentaire van Channel 4 over radicale imams en moslims in Engeland en dat was ronduit schokkend. Deze imams moeten gewoon keihard aangepakt worden en de toegang tot het land ontzegt worden. Wilders schreeuwt omdat het de enige manier is om in politiek correct Nederland gehoord te worden. Natuurlijk overdrijft hij gigantisch met z'n tsunami maar er is wel degelijk wat aan de hand in Europa. De ogen sluiten voor de problemen die radicalisatie van moslims oplevert is levensgevaarlijk. 

Northside

Internationaal hoor je toch meer mensen zeggen dat de Islam een gevaar vormt, daarin staat Wilders niet alleen. En over het feit dat andere partijen dit onderwerp het liefst niet bespreken heeft hij ook niet helemaal ongelijk. Maar daar stopt het ook wel, "de profeet met pek en veren het land uit jagen", zoiets zeg je niet in je politieke functie. 100 jaar geleden was je in Nederland ook je dorp uitgejaagd als je in katholiek zuid-nederland zoiets over Jezus had gezegd. Dit is zeker niet de manier op problemen op te lossen.
Si vis pacem... para bellum

Ros

Het gaat niet om de inhoud van de Koran maar om de vertaling die er aan word gegeven door extremistische figuren waaronder sommige Imam's.

Wilders gaat m.i. te ver door alle moslims over een kam te scheren.

KapiteinRob

Citaat van: Elzenga op 13/02/2007 | 11:05 uur
Maar ben wel eens benieuwd wat anderen hier van dit soort uitspraken vinden.

Als het de discriminerende en haatzaaiende passages betreft die in de Koran schijnen te staan (want ik heb 'm niet gelezen), heeft-ie wat mij betreft groot gelijk.

Mikemans

Wat hier spreekt is angst voor verandering. Het is hetzelfd als water verbieden om de zeespiegelstijging tegen te gaan.

ronjhe

Ik vind Wilders gewoon een Islamofoob die vanuit zijn eigen Christelijke achtergrond tekeer gaat tegen de Islam. Maar ben wel eens benieuwd wat anderen hier van dit soort uitspraken vinden.

ronjhe

DEN HAAG - Als moslims in Nederland willen blijven, moeten ze de helft uit de Koran scheuren en weggooien. Ook moeten ze niet luisteren naar de imam. Dat zegt fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) dinsdag in een interview met Dagblad De Pers.

Volgens hem staan er "genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek van moslims. Wilders stelt opnieuw dat de islam een gewelddadige religie is. "Als Mohammed hier vandaag leefde, zou ik voorstellen om hem als extremist met pek en veren het land uit te jagen", zegt hij over de profeet die wordt beschouwd als de grondlegger van de islam.

De politicus wil mensen erop wijzen dat de islam het "grootste gevaar is dat ons bedreigt". Andere partijen vermijden dergelijke thema's volgens hem. "Alles waar we trots op zijn, verkopen we aan de duivel. Oud-chef van de Mossad Efraim Halevy zegt dat de Derde Wereldoorlog is begonnen. Die woorden neem ik niet in de mond, maar het klopt wel", aldus Wilders, die eerder al z'n vrees uitsprak voor een 'tsunami van islamisering in Nederland'.

Wilders: "Loop over straat en zie waar het toe leidt. Je voelt dat je niet meer in je eigen land leeft. Er is een strijd gaande en we moeten ons verdedigen. Er zijn straks meer moskeeën dan kerken!"
http://www.nu.nl/news/974497/11/%27Moslims_moeten_helft_Koran_verscheuren%27.html