'Bier drinken goede voorbereiding vierdaagse'

Gestart door Big IE, 18/07/2007 | 13:26 uur

Big IE

Citaat van: De stip op 19/07/2007 | 00:27 uur
Als de media geen gebruik maakt van een "mooi plaatje" dan staat er altijd wel iemand met mededelingsdrang op die zich wenst aan te sluiten bij de brave jongens uit de klas. Het brave jongensgehalte wordt nog even benadrukt door te stellen dat in de pauze het intranet wordt geraadpleegd. Het plaatsen van een reactie op het internet om 13:26 wekt dan weer de indruk van het zakelijk gebruik van het internet.  ;) 

Je kan van mij vinden wat je van mij wilt maar mijn mening is dat ik het niet vind kunnen dat een militair in uniform in een landelijk blad vrolijk verkondigt dat ie al 7 bier op heeft en dan nog een etappe van de vierdaagse moet gaan lopen. Zal best een aardige collega zijn en misschien heeft ie zelfs zijn sporen verdiend tijdens zijn diensttijd en uitzendingen e.d., maar dit was in mijn ogen een uitglijder. Sorry als dit niet jouw mening is maar het zij zo.

De stip

#7
Ik hoef me helemaal niet te melden bij de generaal. Mijn collega waar nu weer de nodige commotie over schijnt te ontstaan heeft waarschijnlijk geen mediatraining gehad. Daar kan hij verder ook niets aan doen. Zonder te generaliseren durf ik te stellen dat er genoeg adjudanten rondlopen binnen de defensieorganisatie van het zelfde "kaliber". Als de media geen gebruik maakt van een "mooi plaatje" dan staat er altijd wel iemand met mededelingsdrang op die zich wenst aan te sluiten bij de brave jongens uit de klas. Het brave jongensgehalte wordt nog even benadrukt door te stellen dat in de pauze het intranet wordt geraadpleegd. Het plaatsen van een reactie op het internet om 13:26 wekt dan weer de indruk van het zakelijk gebruik van het internet.  ;) 

Waarom deze reactie? Waarschijnlijk zit ik ook niet al te ver van mijn FLO af?  >:(

caruso

De "stip" moet zich melden bij de Generaal!

En nee, ik vind dat dit dus niet kan! We weten allemaal dat er een biertje wordt gedronken maar je hoeft er niet voor te adverteren! Zal wel tegen z'n FLO aanzitten...

Ros

Citaat van: Holy op 18/07/2007 | 21:39 uur
je snapt wat ik bedoel  >:( very funny :o ;)

Ben ook een beetje flauw vandaag. Zal door het bier komen..............

Holy


Ros

Citaat
proffesionele werk houding die defensie zo hoog in het vandaal heeft

Drinken kan inderdaad tot vandalisme leiden.......zeker bij Adjudanten  ::)

Holy

Ik vind dat een biertje wel moet kunnen maar doe dat dan niet zo openbaar de halve wereld schijnt te moeten weten dat de bewuste adjudant al 7 biertjes gedronken heeft :-\ en dat het uit eindelijk niet om het lopen gaat. Ga dan in burger lopen als je zo graag wil bier drinken..
Dit getuigd nou niet van een proffesionele werk houding die defensie zo hoog in het vandaal heeft

Big IE

#1
Zit net in de pauze op intranet de Defensie-knipselkrant door te lezen van hedenochtend en wat schetst mijn verbazing: een fotootje van een adjudant uit Ede in legergroen gekleed met, op straat en baretloos, een glas bier in de handen en die verklaart dat dit zijn 7e al is en dat bier een goede voorbereiding is van de etappe van die dag, want 'lopen is toch maar een bijzaak'.

Ben ik nu gek of is dit nu net niet de uitstraling die gewenst is? Persoonlijk gezien vind ik dit een aanfluiting. Het hoeft echt niet allemaal a la negentienheellanggeleden te gaan maar een professionele uitstraling is toch het minste wat je mag verwachten van iemand die als militair meeloopt.

Het een en ander is te 'bewonderen' in 'De pers' van 17 juli (op intranet staat 16 juli, maar moet dus 17 juli zijn).