"Onderscheidingen" voor Sgt Van Gelder en Gen-Maj Schouenberg

Gestart door KapiteinRob, 23/11/2007 | 16:00 uur

MPC

Gewoonweg belachelijk, dat men sport ben ik voor maar als je in dienst bent om alleen te sporten en verder doe je niets,  maar voorwaarts gaan met een rugzak om dat kunnen ze niet, en dan onderscheiding krijgen slaat helemaal nergens op,
laat ze eerst maar eens het werk doen waarvoor men betaald wordt. en trouwens sport is belangrijk maar alleen voor de inzetbaarheid als muilitair en de rest is gewoon gelul..

superboerjan

Citaat van: Kapitein Rob op 23/11/2007 | 16:07 uur
Citaat van: mindef-site op 23/11/2007 | 16:00 uur
Hij roemde generaal Schouenberg om zijn inzet als chef de mission tijdens de militaire wereldspelen, vorige maand in India.

Mijn mening over die topssportkliek mag inmiddels wel als bekend verondersteld worden, maar het is regelrecht tenenkrommend dat een generaal-majoor niets beters te doen heeft dan een beetje met de sporters in India meehobbelen. Me dunkt dat er bij het CDC nog wel wat werk ligt!!  >:(

Het meest opmerkend is nog dat dhr. Schouenberg normaal niets met te sport te maken heeft. Het is dus uiterst vreemd dat hij mee ging als chef de mission naar de militaire wereldspelen..

A.J.

Gaan we weer, defensie kraakt aan alle kanten door geldgebrek er wordt noodgedwongen materieel verkocht, maar voor die topsport ellende is wel geld. Opdoeken dat hele sportzooitje, normaal inzetbaar (uitzending) zijn ze ook al niet.

Citaat
Er wordt onder meer gesproken over het houden van regionale militaire kampioenschappen en de inzet van sport als instrument om vrede te bewerkstelligen in landen als Afghanistan en Soedan.

??? Het zal wsl wel aan mij liggen dat ik dit niet begrijp.

KapiteinRob

Citaat van: mindef-site op 23/11/2007 | 16:00 uur
Hij roemde generaal Schouenberg om zijn inzet als chef de mission tijdens de militaire wereldspelen, vorige maand in India.

Mijn mening over die topssportkliek mag inmiddels wel als bekend verondersteld worden, maar het is regelrecht tenenkrommend dat een generaal-majoor niets beters te doen heeft dan een beetje met de sporters in India meehobbelen. Me dunkt dat er bij het CDC nog wel wat werk ligt!!  >:(

KapiteinRob

BREAKING DEFENSIENIEUWS

Na 'Lord of the Rings' is landmachtsergeant Yuri van Gelder nu ook Ridder van de Ringen. De turner en plaatsvervangend commandant CDC generaal-majoor Huub Schouenberg zijn vanmorgen benoemd tot Ridder in de CISM Order of Merit.

Dat gebeurde tijdens de openingsceremonie van de zestiende Europese vergadering van het internationale sportcomité, die in Noordwijkerhout wordt gehouden. De versierselen werden opgespeld door de vice-president (Europa) van het Conseil International du Sport Militaire, de Zweedse kapitein-ter-zee Bengt Nylander. Hij roemde generaal Schouenberg om zijn inzet als chef de mission tijdens de militaire wereldspelen, vorige maand in India. Van Gelder is volgens CISM een groot ambassadeur van de militaire sport.

In conferentiecentrum De Leeuwenhorst zijn vandaag en morgen 34 van de 37 bij CISM aangesloten Europese landen in vergadering bijeen. Er wordt onder meer gesproken over het houden van regionale militaire kampioenschappen en de inzet van sport als instrument om vrede te bewerkstelligen in landen als Afghanistan en Soedan.

Bron: mindef-site dd. 231107