'Belediging gesneuvelde soldaten aanpakken'

Gestart door Lex, 14/01/2008 | 22:46 uur

ThomasDR

Citaat van: Kapitein Rob op 25/07/2008 | 17:29 uur
Citaat van: ThomasDR op 25/07/2008 | 13:49 uur
Maar om de mening van de mensen op het forum van Marokko.nl.

Misschien is het verstandiger om de meningen van dat forum (voortaan) gewoon lekker daar te laten...... ;)

Inderdaad, ik hou mijn mond wel   :-X  :laugh:

KapiteinRob

Citaat van: ThomasDR op 25/07/2008 | 13:49 uur
Maar om de mening van de mensen op het forum van Marokko.nl.

Misschien is het verstandiger om de meningen van dat forum (voortaan) gewoon lekker daar te laten...... ;)

ThomasDR

Citaat van: Mourning op 25/07/2008 | 11:04 uur
Dan nog vind ik het een zeer ongenuanceerde uitspraak, als zou er aan de lopende band worden verkracht en mishandelt door Amerikaans militairen. Uiteraard komt het meer voor dan in Irak in absolute aantallen, maar de VS zit er dan ook met een flink aantal troepen.

Het gaat mij verder niet om die verkrachtingen.. Maar om de mening van de mensen op het forum van Marokko.nl.

Maarja kan wel door blijven gaan.  :-X

ThomasDR

Citaat van: Kapitein Rob op 25/07/2008 | 13:09 uur
Citaat van: ThomasDR op 25/07/2008 | 09:48 uur
Over één kam scheren dus.  "Want als de Amerikanen het doen zullen de Nederlanders dat ook wel doen"  : ???

Tja, als je je posting terugleest dan maak jij je ook schuldig aan generaliseren..... ("ten tweede is het een mening die ons gelijk trekt aan Amerika")

Klopt

KapiteinRob

Citaat van: ThomasDR op 25/07/2008 | 09:48 uur
Over één kam scheren dus.  "Want als de Amerikanen het doen zullen de Nederlanders dat ook wel doen"  : ???

Tja, als je je posting terugleest dan maak jij je ook schuldig aan generaliseren..... ("ten tweede is het een mening die ons gelijk trekt aan Amerika")

Mourning

Dan nog vind ik het een zeer ongenuanceerde uitspraak, als zou er aan de lopende band worden verkracht en mishandelt door Amerikaans militairen. Uiteraard komt het meer voor dan in Irak in absolute aantallen, maar de VS zit er dan ook met een flink aantal troepen.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

ThomasDR

Citaat van: Kapitein Rob op 25/07/2008 | 03:48 uur
Citaat van: ThomasDR op 24/07/2008 | 16:14 uur
Ik heb het niet over het over het respect voor de doden in de VS maar hoe de mensen op dat forum over de Amerikaanse missie denken..

Lees dan je posting nog maar eens na..... ;)

Is inderdaad wat onduidelijk, dus ik licht het even toe:
De mensen op het forum van Marokko.nl zien dingen op het nieuws over de Amerikaanse soldaten zoals verkrachtingen etc. Hierdoor hebben ze een vaste mening over alle landen die maar meedoen aan de missies in Afghanistan & Irak.
Over één kam scheren dus.  "Want als de Amerikanen het doen zullen de Nederlanders dat ook wel doen"  : ???

Dat bedoel ik er dus mee  :angel:

KapiteinRob

Citaat van: ThomasDR op 24/07/2008 | 16:14 uur
Ik heb het niet over het over het respect voor de doden in de VS maar hoe de mensen op dat forum over de Amerikaanse missie denken..

Lees dan je posting nog maar eens na..... ;)

ThomasDR

#25
Citaat van: Kapitein Rob op 24/07/2008 | 13:12 uur
Citaat van: ThomasDR op 24/07/2008 | 11:31 uur
ten tweede is het een mening die ons gelijk trekt aan Amerika.

Wat mij betreft klets je, mede doordat je generaliseert, uit je nek. Ongeveer nergens in de wereld is het respect voor (overleden) militairen zo groot als in de USA! En in de VS zjin ze over het algemeen inderdaad niet zo politiek correct dat ze staan te janken als er tuig bij hun misdadige activiteiten het loodje heeft gelegd. Daarbij ben ik overigens ook nog eens van mening dat het respect voor de doden, zeker die gevallen zijn als militair, in de VS over het algemeen groter is dan in ons eigen land.

Ik heb het niet over het over het respect voor de doden in de VS maar hoe de mensen op dat forum over de Amerikaanse missie denken.. Sorry voor het offtopic gaan  :o

KapiteinRob

Citaat van: ThomasDR op 24/07/2008 | 11:31 uur
ten tweede is het een mening die ons gelijk trekt aan Amerika.

Wat mij betreft klets je, mede doordat je generaliseert, uit je nek. Ongeveer nergens in de wereld is het respect voor (overleden) militairen zo groot als in de USA! En in de VS zjin ze over het algemeen inderdaad niet zo politiek correct dat ze staan te janken als er tuig bij hun misdadige activiteiten het loodje heeft gelegd. Daarbij ben ik overigens ook nog eens van mening dat het respect voor de doden, zeker die gevallen zijn als militair, in de VS over het algemeen groter is dan in ons eigen land.

DrivenUnder

Citaat van: ThomasDR op 24/07/2008 | 11:31 uur
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening over iets, maar ik vind dat je over mensen die overleden zijn niet dingen kan zeggen als Lekker voor ze of  2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burgermoorden. Dat slaat nergens op, teneerste praat je niet zo over mensen die gedood zijn en ten tweede is het een mening die ons gelijk trekt aan Amerika. Want ik heb zelf nooit iets gehoord van verkachtingen/burgermoorden door wat voor eenheid dan ook (Wel van Amerikanen). Volgens mij hebben de mensen op Marokko.nl zo'n mening omdat ze het gewoon niet kunnen hebben dat wij in deze missie samenwerken met de Amerikanen, die zijn zien als een vijand...

Mja zover mijn mening

Zo zie ik het ook, ik vind het ook niet kunnen. Dat laatste kan ik me niet helemaal in vinden, maar hey, dat is jou mening. ::)

ThomasDR

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening over iets, maar ik vind dat je over mensen die overleden zijn niet dingen kan zeggen als Lekker voor ze of  2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burgermoorden. Dat slaat nergens op, teneerste praat je niet zo over mensen die gedood zijn en ten tweede is het een mening die ons gelijk trekt aan Amerika. Want ik heb zelf nooit iets gehoord van verkachtingen/burgermoorden door wat voor eenheid dan ook (Wel van Amerikanen). Volgens mij hebben de mensen op Marokko.nl zo'n mening omdat ze het gewoon niet kunnen hebben dat wij in deze missie samenwerken met de Amerikanen, die zijn zien als een vijand...

Mja zover mijn mening

DrivenUnder

Citaat van: A.J. op 14/01/2008 | 22:58 uur
Citaat van: adlouter op 14/01/2008 | 22:56 uur
Discussiëren oke, maar mensen die zich zo hebben ingezet voor een beter bestaan van de mensen daar, en dat hebben moeten bekopen met de dood, zo grof te benamen, vind ik een schande en Nederland onwaardig

Laten we vooral niet te hypocriet worden, ook wij Nederlanders kunnen er wat van. Kijk maar eens naar de gemiddelde reacties op sites zoals Geenstijl! de frontpage van FOK! enz.

Ik sluit me hierbij aan. Dagelijks komen er berichten op van arbeiders die door een of ander ongeluk zijn omgekomen of iets in die zin. En dan liegen de reacties er ook niet om. Het is erg als je het leest. Vooral als je de gene die om is gekomen kent. Of als je het zelfde soort ongeluk kan linken naar je eigen familie of vrienden. Maar als je die persoon niet hebt gekend, is zo'n ondoordachte opmerking snel gemaakt.
Het zelfde als met cabaret, ik kan er enorm om lachen. Maar wanneer er met k#nker gesmeten wordt, kan het maar zo zijn dat de persoon naast je er niet lekker bij voelt.
Of als Geert Wilders (geen reacties over geert, worden we allemaal al moe van) iets zegt over allah en mohammed. Dan vinden de moslims dat dit niet kan enz.
Ik denk dat je het niet kan/moet stoppen, ookal raken beledigingen over gesneuvelde soldaten ons zeker wel.

Je kan nooit iedereen tevreden houden met of door de vrijheid van meningsuiting.

ThomasDR

Oud topic aanslingeren  ???

Waar ik me aan stoor is dat sommige gebruikers op dat forum beledigen als vrijheid van meningsuiting zien. Zoals ook Ros al zei:
Citaat van: Ros op 14/01/2008 | 23:37 uur
Je mag schrijven en roepen wat je wil in dit land echter rekening houden met de gevoelnens van je medemens mag toch wel verwacht worden. 

Beatrix heeft aleens gezegd: de vrijheid van meningsuiting vindt haar grens waar de rechten van anderen beginnen: vrijheid van meningsuiting is geen vrijbrief om te beledigen.

Squatt

Citaat van: Sollic op 29/01/2008 | 20:02 uur
Tja, dit zijn dan ook weer van die ongenuanceerde uitspraken(van mijn voorganger).

Maar ik denk wel dat de forumbeheerders aangesproken moeten worden, en dat er zeker geen financiele steun die kant op moet gaan. Al mag best iemand zeggen dat hij ergens wel of niet mee zit, ook al ben ik het niet mee eens. Alleen moet dit wel op een fatsoenlijke manier gaan. En als het even kan, onderbouwd.

Overigens zegt zo'n onzinnige post op internet meer over de poster dan over degene waar het over gaat.

Volledig mee eens.

Ik denk dat je in dit geval niet alleen moet twijfelen aan het doel van het forum, maar ook (en eerder nog) aan de intelligentie van degene die zoiets schrijft. Ik krijg toch sterk het vermoeden dat diegene geen idee heeft wat er precies aan de hand is. Geen idee waar ik het vandaan haal  :(

X-Sollic

Tja, dit zijn dan ook weer van die ongenuanceerde uitspraken(van mijn voorganger).

Maar ik denk wel dat de forumbeheerders aangesproken moeten worden, en dat er zeker geen financiele steun die kant op moet gaan. Al mag best iemand zeggen dat hij ergens wel of niet mee zit, ook al ben ik het niet mee eens. Alleen moet dit wel op een fatsoenlijke manier gaan. En als het even kan, onderbouwd.

Overigens zegt zo'n onzinnige post op internet meer over de poster dan over degene waar het over gaat.

superboerjan

CitaatVeel plezier over omgekomen soldaten op subsidie-site Marokko.nl - Kamervragen 
maandag 14 januari 2008 
PVV-Kamerleden Wilders en Bosma stellen Kamervragen aan de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over het gebruik van belastinggeld voor website Marokko.nl.
Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

1.)
Bent u bekend met de site www.marokko.nl en dat deze site met subsidie wordt betaald? 

2.)
Deelt u de mening dat de teksten op deze site (1), naar aanleiding van de tragische dood van twee Nederlandse militairen in Uruzgan, te walgelijk voor woorden zijn? Zo neen, waarom niet?

3.)
Bent u voornemens in contact te treden met het Stimuleringsfonds voor de Pers ten einde hen te bewegen nooit meer geld aan moslimradicalen te geven?   

(1) Op site www.marokko.nl worden naar aanleiding van de dood van twee Nederlandse militairen diverse beledigende uitspraken gedaan, zoals: '2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burger moorden', 'lekker voor ze' en 'lekker voor hun, moeten die roze varkens daar maar niet naartoe gaan'.  

Te walgelijk voor woorden, oppakken en het uitzetten naar het r(hif) gebergte!

Iris

Er zijn meerdere sites die eens goed in de gaten moet worden gehouden.

Op Marokko.nl (eerder op het adres maroc.nl) zijn internethelden. ''Ja man ik schiet je dood!'' Ach... Stoere praatjes.

︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

Benno1969

Dit soort smakeloze uitspraken is echt vreselijk gezien wat er gebeurd is.

Het ergste is nog daarbij dat de forumbeheerders van Marokko.nl dit ook nog eens gedogen blijkens het bericht, met als motief dat er ruimte moet zijn om te "discussieren", en daarmee m.i. niet hun morele verantwoordelijkheid nemen om grenzen te stellen aan wat wel of niet kan.

Wat mij betreft wordt sowieso het subsidiëren van dit soort onzinsites, die kennelijk geen enkele bijdrage leveren aan integratie, sterker nog een vrijbrief geven aan fundamentalistische uitingen, onmiddellijk beëindigd.

Mourning

Hey? Geen brandende Marokkaanse vlaggen of consulaten? Geen doodsbedreigingen, intimidaties, etc? Geen Christelijke of linkse politici die roepen om R-E-S-P-E-C-T, etc?

Anyway, van mij mogen ze het plaatsen, hoewel het ongelooflijk lomp, stijlloos, klasseloos, feitelijk incorrect, beledigend en gewoon zielig is. Het is een mening en zolang de rechter die boodschap niet verbiedt of de beheerders van de site de bewuste postings niet zelf weghalen of ze niet in strijd vinden met hun regels e.d. dan moet dat kunnen, nogmaals hoe bedroevend die mededeling dan ook is.

Vraag is wel of je zo'n site dan een dergelijke subsidiering zou moeten geven... vind het nogal een bedrag als ik er even over nadenk.... wat doen ze daar wel niet mee? Nou ja... gaat het eigenlijk ook niet over in dit topic.

Regards,

Mourning  8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

sgt Rob

Citaat van: Ros op 14/01/2008 | 23:37 uur
Vrijheid van meningsuiting is ook hier aan de orde. Er zijn natuurlijk altijd mensen die met deze vrijheid niet om weten te gaan. De moderatoren van de genoemde site hebben naar mijn mening de plicht om geplaatste berichten aan de tand te voelen en beledigende berichten aan censuur te onderwerpen. Je mag schrijven en roepen wat je wil in dit land echter rekening houden met de gevoelnens van je medemens mag toch wel verwacht worden. Als er beschuldigingen geroepen worden als 'burgermoorden' en 'verkrachtingen'  moet je als poster dit wel redelijkerwijs kunnen aantonen dat het ook zo is. Zeker als je subsidie krijgt (indirect van de Staat) om een nieuwspagina op poten te zetten en te houden. Tot nu heeft de nieuwspagina van de site € 88.000 gebruikt van de toegezegde € 138.000.

Zoheej... Wat kost DF wel niet???

Xxxxx xxxxx xxxxxxxxxxxxxxx, omwille van m'n verblijf op DF kunnen geinteresseerden via PM mijn gesensureerde mening te horen krijgen






Ros

Vrijheid van meningsuiting is ook hier aan de orde. Er zijn natuurlijk altijd mensen die met deze vrijheid niet om weten te gaan. De moderatoren van de genoemde site hebben naar mijn mening de plicht om geplaatste berichten aan de tand te voelen en beledigende berichten aan censuur te onderwerpen. Je mag schrijven en roepen wat je wil in dit land echter rekening houden met de gevoelnens van je medemens mag toch wel verwacht worden. Als er beschuldigingen geroepen worden als 'burgermoorden' en 'verkrachtingen'  moet je als poster dit wel redelijkerwijs kunnen aantonen dat het ook zo is. Zeker als je subsidie krijgt (indirect van de Staat) om een nieuwspagina op poten te zetten en te houden. Tot nu heeft de nieuwspagina van de site € 88.000 gebruikt van de toegezegde € 138.000.





A.J.

Citaat van: lex op 14/01/2008 | 23:09 uur
Even voor de volledigheid. Volgens de woordvoerder van de site wordt slechts een deel van de site gesubsidieerd.

Weet ik, ook een deel is een deel teveel. Maar ja, er staat Marokko in de titel, dus er moet weer even flink thee gedronken worden.

KapiteinRob

Citaat van: lex op 14/01/2008 | 23:09 uur
Volgens de woordvoerder van de site wordt slechts een deel van de site gesubsidieerd.

De linkerkant? De onderkant? De buitenkant? Kortom, wat een BS!

Lex

Citaat van: georges op 14/01/2008 | 22:52 uur
je wordt zo doodmoe van dat soort marokkanen hè..(voor zover het marokkanen zijn).
Correct. Eenieder kan daar posten!

Lex

Citaat van: A.J. op 14/01/2008 | 22:53 uur
Om die beledigingen kan ik mij niet zo druk maken, waar ik me wel mateloos aan stoor is dat die site gesubsidieerd wordt door de staat.
Even voor de volledigheid. Volgens de woordvoerder van de site wordt slechts een deel van de site gesubsidieerd.

adlouter

Heb mijn posting ook niet gericht tegen Marokkanen of wie dan ook.

- Vind dat je sowieso moet uitkijken met oordelen vellen over mensen die kort geleden zijn overleden

- Mensen die vechten voor vrede 'burgermoorden' en 'verkrachtingen' verwijten is onjuist, ongegrond en ongemanierd

- Op welk forum dan ook, laten we 'n beetje respect hebben voor elkaar.

Groet,

Ad

A.J.

Citaat van: adlouter op 14/01/2008 | 22:56 uur
Discussiëren oke, maar mensen die zich zo hebben ingezet voor een beter bestaan van de mensen daar, en dat hebben moeten bekopen met de dood, zo grof te benamen, vind ik een schande en Nederland onwaardig

Laten we vooral niet te hypocriet worden, ook wij Nederlanders kunnen er wat van. Kijk maar eens naar de gemiddelde reacties op sites zoals Geenstijl! de frontpage van FOK! enz.

adlouter

Discussiëren oke, maar mensen die zich zo hebben ingezet voor een beter bestaan van de mensen daar, en dat hebben moeten bekopen met de dood, zo grof te benamen, vind ik een schande en Nederland onwaardig

A.J.

Om die beledigingen kan ik mij niet zo druk maken, waar ik me wel mateloos aan stoor is dat die site gesubsidieerd wordt door de staat.

georges

#3
je wordt zo doodmoe van dat soort marokkanen hè..(voor zover het marokkanen zijn).

Lex

Dit bericht is door mij, vanwege de strekking, niet geplaatst in het board "Uruzgan", maar in het board "Geef uw mening!"
Ik wil wel benadrukken dat eventuele op-/aanmerkingen kritisch door de Forumbeheerders bekeken zullen worden.

Lex
Forumbeheerder

Lex

DEN HAAG - De PVV wil dat minister Ronald Plasterk van Media actie onderneemt tegen de website marokko.nl, omdat daarop de dit weekend gesneuvelde Nederlandse militairen zouden zijn beledigd.

Volgens PVV-leider Geert Wilders waren maandag teksten te lezen als: "Lekker voor ze" en "2 zware criminelen opgeruimd die zo veel verkrachtingen op hun naam zullen hebben en burgermoorden".
Deze uitlatingen waren maandagavond verdwenen, maar volgens Wilders hebben ze er uren opgestaan. De PVV heeft ook kopieën bewaard, aldus Wilders.

De site marokko.nl wordt gesubsidieerd uit het Stimuleringsfonds voor de Pers. De PVV heeft al eerder vragen gesteld aan Plasterk over teksten op deze site.

Woordvoerder Khalid Mahdaoui van marokko.nl bevestigt volmondig dat berichten met een dergelijke strekking op de site hebben gestaan of nog steeds staan. ,,Het is misschien ethisch niet verantwoord, maar je moet bezoekers de ruimte geven om te discussiëren."
Hij bestrijdt dat marokko.nl wordt gesubsidieerd. ,,Marokko.nl is een commerciële club, wij bedruipen onszelf. Alleen voor het nieuwsgedeelte nieuws.marokko.nl krijgen wij subsidie."

(c) ANP  Uitgegeven: 14 januari 2008 21:23