Vrouwen bij defensie

Gestart door Sanne, 27/04/2003 | 10:54 uur

Wat vindt u van vrouwen bij defensie?

Ja: Goeie zaak!
180 (45.5%)
Mwah: Moeten ze zelf weten, maakt me niet uit
73 (18.4%)
Mwah: Liever niet
29 (7.3%)
Nee: Slecht plan
28 (7.1%)
Ligt eraan waar
86 (21.7%)

Totaal aantal stemmen: 100

KapiteinRob

Citaat van: paul... op 02/10/2009 | 16:00 uur
Vrouwen bij defensie is zeker een pluspunt voor de organisatie. Vrouwen brengen namelijk een gezond evenwicht in het denkproces bij de man teweeg! Ze zorgen ervoor dat niet alles vanuit het testosteroninstinct bepaald wordt. Vrouwen zorgen voor een vrolijke noot in elke organistatie. En laten we eerlijk zijn, wat is er nu lekkerder dan een strak kontje in een groene broek! Vind het prettig om te zien dat er vrouwen zijn die hun mannetje staan, en zelfs af en toe een mannetje in het hoekje kunnen zetten! Werken zonder de vrouwtjes in de buurt maakt het er voor mij althans niet beter op.

Spank me.  :angel: :devil:

Deze posting hoort m.i. in het grote onzin topic thuis....

paul...

Vrouwen bij defensie is zeker een pluspunt voor de organisatie. Vrouwen brengen namelijk een gezond evenwicht in het denkproces bij de man teweeg! Ze zorgen ervoor dat niet alles vanuit het testosteroninstinct bepaald wordt. Vrouwen zorgen voor een vrolijke noot in elke organistatie. En laten we eerlijk zijn, wat is er nu lekkerder dan een strak kontje in een groene broek! Vind het prettig om te zien dat er vrouwen zijn die hun mannetje staan, en zelfs af en toe een mannetje in het hoekje kunnen zetten! Werken zonder de vrouwtjes in de buurt maakt het er voor mij althans niet beter op.

Spank me.  :angel: :devil:

Piranha

Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Piranha

#589
Ja kapitein sergeant Rob.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

sgt Rob

Citaat van: Piranha op 16/09/2009 | 21:04 uur
Dat wist ik al.
Ik bedoelde of het 'algemene' haantjesgedrag sindsdien wat minder is.

Heel eerlijk???

Sloffen wordt ineens marcheren... Baret nog platter, de flauwe grijns verandert in een starre blik...
We blijven toch haantjes, piraƱa...

Citaat van: Sgt Rob op 16/09/2009 | 18:07 uur
Citaat van: Piranha op 15/09/2009 | 23:07 uur
Ook voor het 'jonge ding'.

ik ben er inmiddels mee getrouwd en heb een zoon

Meiden, kappen met PB-en, t is niet anders... Honderden  :heart: gebroken

Piranha

Dat wist ik al.
Ik bedoelde of het 'algemene' haantjesgedrag sindsdien wat minder is.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

sgt Rob

Citaat van: Piranha op 16/09/2009 | 18:56 uur
En, gedragen de heren zich nu beter?

Heer? ik ben met een vrouw getrouwd...

KapiteinRob

Citaat van: Piranha op 16/09/2009 | 18:56 uur
En, gedragen de heren zich nu beter?

Welke heren? Alle heren?

Piranha

En, gedragen de heren zich nu beter?
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

sgt Rob

Citaat van: Piranha op 15/09/2009 | 23:07 uur
Ook voor het 'jonge ding'.

ik ben er inmiddels mee getrouwd en heb een zoon

Piranha

Ook voor het 'jonge ding'.
Piranha, een vriendelijk visje met echte tandjes

Enforcer

Citaat van: Kapitein Rob op 14/09/2009 | 23:10 uur
V.w.b. het hormonenverhaal; daar ligt ook een schone taak voor al die kerels die zich als haantjes gaan gedragen. Met name op een schip is dat mega-irritant. En het zijn met name (mijn collega-onder)officieren die zich vaak anders gaan gedragen voor zo'n "jong ding"....

Dat is inderdaad heel irritant.

KapiteinRob

Het is gewoon de wet der gemiddelden die ervoor zorgt dat zodra er een functie wordt bekleed waarbij op enigerlei wijze fysieke inspanning gedaan moet worden, de werkzaamheden uiteindelijk sneller worden uitgevoerd door de individu en/of het team dat het beste de fysieke inspanning aankan. En dat zal nu eenmaal statistisch eerder met (louter) mannen zijn.

Afijn, ik ga niet weer alle argumenten herhalen dat het niet altijd de operationele capaciteiten van een eenheid goed doet dat er ook vrouwen bij ingedeeld zijn. En ik heb ook geen behoefte om aan te horen dat vrouwen zo sfeerverhogend zijn in een operationele eenheid zodat hun gemiddeld mindere fysiek op andere wijze gecompenseerd wordt.

Nee, ik heb niets tegen vrouwen bij defensie; ja, ik heb er iets tegen als dat de operationele kracht aantast. Als ik eerst iets met 2 man deed en ik heb er 3 vrouwen voor nodig, valt er elders een gat.

V.w.b. het hormonenverhaal; daar ligt ook een schone taak voor al die kerels die zich als haantjes gaan gedragen. Met name op een schip is dat mega-irritant. En het zijn met name (mijn collega-onder)officieren die zich vaak anders gaan gedragen voor zo'n "jong ding"....

Enforcer

Ik denk niet dat Poleme iets tegen vrouwen heeft, maar wel tegen de vermeging van mannen en vrouwen in een gevechtseenheid. Als er geen vrouwen inzitten heb je een afleiding minder.

silvana

Citaat van: Poleme op 21/05/2009 | 02:26 uur
Citaat van: G.I Jane op 20/05/2009 | 09:04 uur
Het verbaast mij zeer,
Dat er nog zo ouderwets gedaan wordt over dit onderwerp.
Een beetje man zou er juist positief op reageren.
Beetje jammer..
Ouderwets?  Nee hoor, eerder praktisch.   Zodra vrouwen hun intrede doen in een eenheid, gaan de hormonen / emoties wederzijds oplopen.  Met als gevolg: geroddel, jalouzie, ruzie, zelfs vechten (ook vrouwen).  Dat kun je niet hebben in een gevechtseenheid.  Defensie-vrouwen kunnen wat mij betreft wel terecht bij de genezerinnen, admeurs en inlichtingen.

het valt me wel op dat jij alle "vrouwen" als gelijk veroordeeld!, mannen roddelen ook, zijn ook jaloers, en ja wij hebben hormonen jij niet dan? jij hebt geen emoties? tuurlijk wel, eerst even in de spiegel kijken aub voor je een reactie zet.
als een VROUW! bij de defensie wil laat ze! ook wij vrouwen kunnen wel wat en hoe jij het interpeteerd is gewoon fout.
ook ik wil bij de defensie en ik hoop zeer dat ik word aangenomen puur om zulk soort mensen als jou het ongelijk te geven van jullie gedachtenis.