'Buitensporige vergoeding korpschefs politie'

Gestart door Lex, 28/11/2009 | 22:22 uur

KapiteinRob

Citaat van: pewe64 op 09/12/2009 | 23:41 uur
Als het goed is gaat hij dichter bij zijn werk wonen. In hoeverre "dichter bij" als zodanig wordt geinterpreteerd is aan BiZa danwel politieacademie.

Volgens mij is e.e.a. duidelijk:
Citaat van: de website van de Politie-academie op 08/12/2009 | 15:16 uur
Hoofdcommissaris Ad van Baal verhuist op korte termijn naar Apeldoorn

Valt weinig over te interpreteren...... ;)

pewe64

Als het goed is gaat hij dichter bij zijn werk wonen. In hoeverre "dichter bij" als zodanig wordt geinterpreteerd is aan BiZa danwel politieacademie.

KapiteinRob

Citaat van: Ace1 op 09/12/2009 | 14:30 uur
het zou mij niets verbazen als Hoofdcommissaris Ad van Baal  nu ook nog een verhuisvergoeding krijgt :annoyed:

Ja, en? Bij ons ministerie wordt dat voor zover het gerelateerd is aan je (over)plaatsing ook toegekend, dus ga ik er van uit dat dit bij BZ ook zo in regelgeving is vastgelegd.

Ace1

het zou mij niets verbazen als Hoofdcommissaris Ad van Baal  nu ook nog een verhuisvergoeding krijgt :annoyed:

KapiteinRob

Citaat van: pewe64 op 08/12/2009 | 23:55 uur
Kan nog wel wat meer dingen opnoemen, maar heeft dat zin?

Zolang het met het topic te maken heeft: JA!

Misschien zijn er nog politici en/of journalisten die het forum bezoeken....

pewe64

Kan nog wel wat meer dingen opnoemen, maar heeft dat zin?

hudinie

om je kapot te ergeren dat soort dingen.......

Ros

#46
APELDOORN - Hoofdcommissaris Ad van Baal verhuist op korte termijn naar Apeldoorn, waar hij werkt als hoofd van de Politieacademie. De academie meldde dat dinsdag op haar website.
Volgens het bericht wil Van Baal daarmee ''een einde maken aan de aanhoudende onjuiste en tendentieuze berichtgeving'' over zijn woon-werkverkeer. Hij woont nu nog in Alphen aan den Rijn.

De Telegraaf berichtte vorige week dat de chauffeur van Van Baal iedere dag uit zijn woonplaats Drachten naar Alphen aan den Rijn en vandaar naar Apeldoorn moest rijden en weer terug. Een reis van bijna 700 kilometer.

Hotel

Volgens een woordvoerster van de Politieacademie is dit niet waar. De chauffeur reed volgens haar alleen op maandagochtend naar Alphen aan den Rijn en op vrijdagavond weer terug naar Drachten. ''Door de week overnachtte hij in een hotel in Alphen aan den Rijn.''

Van Baal heeft laten weten te verhuizen om van de discussie af te zijn. Hij wil zich ''als bestuursvoorzitter volledig kunnen richten op de hoofdtaken van de Politieacademie: werven en selecteren van geschikte kandidaten en hen opleiden tot goede politiemensen, en alles wat daarmee samenhangt''.

www.nu.nl

Citaat
''Door de week overnachtte hij in een hotel in Alphen aan den Rijn.''

Ohhh........had dat dan gezegd...........alle ophef om niets. € 10,00 per overnachting, broodje kaas en een kop koffie.

Citaat
Ad van Baal verhuist op korte termijn naar Apeldoorn

En is er ook een of andere lucratieve regeling van toepassing...............?

pewe64

Mee eens,maar dan moet welde visie m.b.t. defensie ietwat bijgesteld worden.
Of iemand op defensie zetten die weet waarover hij praat, en niet een oud politieman

skual

Citaat van: Ros op 03/12/2009 | 16:07 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 03/12/2009 | 15:59 uur
Alleen PVV is voor mij voldoende.......  :P

Laatste peiling 19/11 - 27 zetels..........gaan Geert niet redden  :big-smile:

Dat niet, maar het is wel veel.

Ros

Citaat van: Kapitein Rob op 03/12/2009 | 15:59 uur
Alleen PVV is voor mij voldoende.......  :P

Laatste peiling 19/11 - 27 zetels..........gaan Geert niet redden  :big-smile:

KapiteinRob

Alleen PVV is voor mij voldoende.......  :P

Ros

Citaat van: Elzenga op 03/12/2009 | 14:39 uur
Laten we hopen op meer..kabinet valt en nieuwe verkiezingen...

:( Of het op dit  moment een welkom gebeuren zou zijn ?. Ik zie een 'werkende' coalitie nu niet zo snel ontstaan......... Er van uitgaand dat de CDA en PVV voor geen enkele partij een optie is.

Elzenga

Citaat van: Ros op 03/12/2009 | 12:40 uur
Er komt een vacature vrij................?.
Laten we hopen op meer..kabinet valt en nieuwe verkiezingen...Verhagen loopt ook al weer ruzie te maken met de PvdA over Uruzgan. Nu komt kopstuk PvdA smaldeel in moeilijkheden en wordt wederom beschadigd...

Ros

#39
AMSTERDAM - Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst heeft in haar tijd als burgemeester van Nijmegen zelf een forse bonus gegeven aan een korpschef van de politie.

Dat schrijft De Telegraaf. De afgelopen tijd ligt de PvdA-bewindsvrouw als hoogste verantwoordelijke voor de politie onder vuur vanwege exorbitante politiebeloningen.

Nu blijkt ze in 2006 als korpsbeheerder zelf ook een toelage van negenduizend euro per jaar te hebben gegeven aan korpschef Henk van Zwam. Het gaat volgens de krant om een permanente bonus bovenop zijn salaris.



Ter Horst moet zich al binnenkort in de Tweede Kamer verantwoorden voor hoge beloningen voor andere politiechefs. Zo vroeg haar eigen PvdA woensdag om opheldering over de kosten die de baas van de politieacademie maakt door zich rond te laten rijden door een chauffeur. Die ontkent dat overigens.


Krokodillentranen

De VVD wil nu een spoeddebat over de bonus die Ter Horst zelf heeft goedgekeurd. "De minister huilt krokodillentranen terwijl ze zelf als korpsbeheerder ook strooide met extra toelagen", zegt Kamerlid Laetitia Griffith in de krant.


Drankbon

De bonus voor korpschef Van Zwam is mogelijk saillant vanwege de verkeersboete van Ter Horst die de politiechef toen onzichtbaar maakte. Van Zwam schermde volgens de krant destijds de drankbon van 220 euro af in de politieregisters.

Ter Horst wil in De Telegraaf zelf niet reageren, maar wijst wel elke link tussen de bonus van Van Zwam en haar bekeuring van de hand.

www.nu.nl


Er komt een vacature vrij................?.