'Buitensporige vergoeding korpschefs politie'

Gestart door Lex, 28/11/2009 | 22:22 uur

A.J.

Citaat van: Lex op 28/11/2009 | 23:02 uur
Ik ben de mening toegedaan dat dat juist wel moet. En dan gaat het niet om Jan Modaal Soldaat, maar om de "hoge heren/dames".
Ik ben ervan overtuigd dat als deze declaraties nader worden beschouwd er een flink aantal zijn, die een "donatie" mogen/moeten doen in de kas van het Rijk.

Daar ben ik ook heilig van overtuigd, echter valt de stront altijd naar beneden, op het moment dat er meer op de "hoge heren" gelet wordt gaan die makkers dat ook vertalen in hun beleid naar beneden. Dus worden er zaken niet goedgekeurd omdat je bv een lunch horeaca gedeclareerd hebt maar je had in hun ogen ook wel ff een kwartier kunnen omrijden naar 1 of ander kazerne om daar te gaan lunchen. En dit zijn nog maar de goedkope voorbeelden. Ik heb het zelfs al eens zo zout gevreten dat ze eigenlijk niet eens mijn hotel (dienstreis buitenland) wilden goedkeuren waar ik verplicht lag. Nee, ik had maar op dat kampement moeten slapen waar ik niet mocht slapen. Nou dat soort dingen gaan natuurlijk nog veel erger worden op het moment dat er op dienstreizen gelet gaat worden. En dan is Jan Soldaat gewoon de klos.

Lex

Ter Horst niet blij met declaraties politie

DEN HAAG - 
Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) zegt ,,onaangenaam getroffen'' te zijn door het beeld dat oprijst uit het overzicht van toelagen en declaraties bij de top van de Nederlandse politie.

Dat blijkt uit een zondag uitgegeven verklaring van het ministerie van Binnenlandse Zaken. Ter Horst reageert daarmee op een onderzoek van RTL/Nieuws waaruit naar voren kwam dat korpschefs bovenop hun salaris soms opvallend hoge vergoedingen ontvangen voor onder meer het draaien van piketdiensten en voor hun woningen. Zo ontvangt de plaatsvervangend korpschef van Amsterdam, Cor Gorissen, jaarlijks bijna 12.000 euro voor het draaien van piketdiensten, waarbij hij 24 uur per dag bereikbaar moet zijn.

Ter Horst meldt al met de korpsbeheerders in gesprek te zijn om de verschillen in arbeidsvoorwaarden voor de top van de Nederlandse politie gelijk te trekken. Daarbij geldt de zogenoemde Balkenende-norm als maximum en wordt er ook gekeken naar de regels die gelden voor topambtenaren.

ANP | Gepubliceerd op 29 november 2009, 19:56

pewe64

Zal wel moeten, als men aan de inconvenienten toelage gaat bezuinigen.
En btw, ik denk dat ik het daar wel naar mijn zin zal hebben.
(Heb trouwens de mogelijkheid om weer beroeps te worden, nog niet opgegeven. Maar niet doorvertellen.)

Enforcer

Citaat van: pewe64 op 29/11/2009 | 19:41 uur
Ja, in een cultuur waarbij men beloond wordt als men niet functioneert, is dit te verwachten.

Dan heb jij het zeker slecht, dat je bij de Natres moet gaan bijklussen...  :crazy:  ;)

pewe64

Ja, in een cultuur waarbij men beloond wordt als men niet functioneert, is dit te verwachten.

Enforcer

Citaat van: pewe64 op 29/11/2009 | 19:22 uur
Guusje ter Horst, slaap zacht.   

Eerst nog een paar glaasjes wijn voordat ze naar huis rijdt. Zij heeft ook een buitengewone behandeling gekregen toen ze gesnapt werd als Korpsbeheerder van Gelderland-Zuid. Sta er nog steeds van te kijken dat ze de baas van de politie heeft mogen worden in deze mogelijke chantabele staat van dienst. En dan raar vinden dat men de hele zaak corrupt vindt?!

pewe64

Wat wil je nu,als je van je direkte chef het verkeerde voorbeeld krijgt. En aangezien die niet met de werkvloer praat zal een korpschef ditook niet doen. Nu deze storm weer lekker over laten waaien en dan weer aan het werk. Zo gaat dat toch,bij de politie.
En bij mij maar moeilijk doen als je een overuur moet maken (a € 3,65 netto).
Ook moet je er niet aan denken dat de planners een "kostenplafond" opgelegd hebben gekregen wat een dag politiewerk mag kosten.

Bij rechercheurs is de piketvergoeding trouwens €1,- per uur, en een jaarwerkplan bij een 40 urige werkweek ruim 2080 uren bevat.
Hoeveel bonnen moet je schrijven om €12.000 te krijgen omdat ik mijn gestelde norm heb gehaald?

Guusje ter Horst, slaap zacht.   

Enforcer

Dat extra geld voor de politie is blijkbaar niet nodig. Een flinke financiële audit, een paar journalisten en je ziet dat er al een paar flinke pijnpunten te voorschijn komen waar het geld blijkbaar wel ingestoken wordt

Laurens

Hoohoo lucht en landmacht moeten inleveren terwijl marine en marechaussee :crazy: er geld bij krijgen.

andré herc

Nu snap ik waarom de PVV  nog meer wilde bezuinigen op Defensie, en dat geld dan wilde overhevelen naar de Politie[TOP] zodat die meer konden uitgeven. :crazy:
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

maristo1958

Mij lijkt het makkelijker om het woord Integriteit te wijzigen in de dikke van dalen. Wellicht een toevoeging hoe je dat moet lezen als het met de leiding van de overheid heeft te maken.

Dit levert waarschijnlijk weer een ("onafhankelijke") onderzoekcommissie op. Wat zou die commissie toucheren?
Zeg niet wat je doet. Doe wat je zegt.

rom2007

Ik ben benieuwd naar de reactie van deze korpschefs.

Lex

Is daar ook niet een minister, die het "verkeerde" voorbeeld heeft gegeven? :hrmph:

KapiteinRob

Citaat van: Lex op 28/11/2009 | 23:02 uur
Ik ben ervan overtuigd dat als deze declaraties nader worden beschouwd er een flink aantal zijn, die een "donatie" mogen/moeten doen in de kas van het Rijk.

Dat is juist een van de zaken die wat mij betreft aan zulke zaken mankeert! Als iemand "creatief declareert" of zelfs fraudeert, wordt e.e.a. als het "een bepaald niveau ontstijgt" hooguit afgedaan met een opgelegde terugbetalingsregeling. Straffen? Ontslaan? Dacht het niet, hooguit een overplaatsing...... Maar wel flink die cokesnuivende sergeant en zo'n matroos die wiet gebruikt ontslaan. Niet dat ik dit goedpraat, integendeel, maar om even aan te geven dat ook defensie klassejustitie kent. En hoe hoger in de kaste.......

Elzenga

Ja....nu moet de beerput maar eens goed open...dit is echt zum kotzen :sick:...normvervaging, zakkenvullerij...en dat bij de fundamenten van onze rechtstaat... :(