[NIEUWS] Kamp wil 9.100 banen schrappen

Gestart door Mourning, 23/06/2003 | 09:39 uur

oud_zijde

maja probeer dat den haag is uit te leggen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

#21
Citaat van: Reinaert op 24/06/2003 | 12:36 uur
Hèhè, het werd tijd...
Mensen worden wel verstandig als de baan in het gedrang komt.
nou dit heb ik altijd al geroepen hoor lees mijn berichten er maar op na.
Citaat
Daarom.. Geen vredesmissies meer!
Gewoon de volle aandacht op de Marine.
Landmacht en Luchtmacht stationeren als territoriale verdedigingsmacht, en gedeelten ervan samen met de Marine laten oefenen in een snelle reactiemacht.
niet mee eens, ik ben voor vredesmissies, de reden heb ik al zovaak gemeld dat ik daar geen zin meer heb.

De landmacht en de luchtmacht moeten geintegreerd worden met een fel uitgebreide transportcapaciteit zodat ze gemakkelijker overal ter wereld inzetbaar zijn en de marine laten zoals het is alleen met 20% uitbreiden en 2 kleine vliegdekschepen vergelijkbaar met de USS Wasp klasse van de VS.

Dit kan betaald worden door een financiele bijdrage te vragen aan de VN/EU/landen in kwestie voor de vredesmissie's, een fel uitgebreide (niet geprivatiseerde) wapenindustrie en een kleine verhoging van het budget naar 8,5 miljard.

Het leger is op het moment precies goed als je het mij vraagt, het is klein, slagvaardig, goed opgeleid en kan volledig zelfstandig opereren ik vind dat we ons uiterste best moeten doen om dit te behouden.

0wja en de lichte helikopters moeten weer terug
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Cobra4

Citaat van: Mourning op 23/06/2003 | 12:04 uur
Juist, maar vergeet even niet dat het "risico lopen"  wel deel uitmaakt van het vak. Dus: soms zul je er als land niet aan kunnen ontkomen om militairen in een zwaar risico gebied (om het maar even zo te noemen) te plaatsen.
En het lijkt mij nogal vervelend als je niet meer de (zware) middelen ter beschikking staan die nodig zijn als een scenario volledig uit de hand loopt.

Regards,

Mourning 8)

Het probleem met het "risico lopen" zit niet bij defensie maar bij de politiek.
Politiek Den Haag wil overal voor aan staan, als er maar geen body-bags terug komen. dus gaan er geen nederlandse militairen naar de oorlogsgebieden, en op de andere uitzending mag er geen zwaar materieel mee want dat werkt provocerend  :-\

Nu eens afwachten wie er in de 2de kamer het lef heeft om een zwaar debat te beginnen om de inkrimping tegen te gaan! SGP misschien???
Peloton 3 602 Sqn

oud_zijde

naar mijn mening hebben we er al te weinig

als je kijkt naar de plaats van Nederland in de wereld, onze economie (ok het gaat nu iets minder) en de enorme stapel geld die we verdienen per jaar vind ik dat Nederland zich best wel eens wat prominenter op mag stellen in de wereld

en daar hoort dus bij dat we minstens 20.000 man overzees in moeten kunnen zetten in een conflict van onze bondgenoten, ik noem maar de Mollukken of de grensgeschillen tussen suriname en guyana

als er nu 5000 man worden ingezet dan is het al veel

gewoon de wapenindustrie fel opwaarderen en daar het leger van financieren, er zijn zat landen die wel interesse hebben in bv een Kortenaer fregat (of 10) of een treinlading goalkeepers
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Wout

En dan nog met een smilie erachter ook... Ik zal je eens wat vertellen, die militairen die hebben we nu nodig, en de komende jaren. We krijgen inderdaad een militairengebrek met al die uitzendingen. Hoeveel troepen zullen er in Nederland achterblijven, voor als hier eens wat gebeurt? Hoeveel troepen kunnen we op de Nederlandse antillen achterhouden? Hoeveel troepen zullen er over 10 jaar nog aan grote trainingen mee kunnen doen? Als dit allemaal zo doorgaat niet veel, of eigenlijk veel te weinig... En dan moet je je niet voorstellen dat er écht iets gaat gebeuren.

Saju

Hopelijk houden we nog militaire over als ze echt nodig zijn. ;D ;D ;D ;D

Kleintje Pils

Die word geplaatst op Soesterberg, en de choppers van Soesterberg gaan dan naar Gilze-Rijen, dat slaat toch nergens op, de oudste luchtmachtbasis van het land :o >:(
Mzzls Remco

Wout

#15
Het schijnt dat de 41e dan geplaatst wordt op Gilze-Rijen? In elk geval op een KLu basis, welke weet ik niet meer. Zeiden ze op het 6 uur nieuws.

Jeffrey

Het is al weer opgelost,ik moet toch iets meer geduld hebben

Jeffrey lid

ja,ik wordt door dat k*t systeem van de site weer eens aangzien als gast,maar goed,de vraag:Als de 41mechbrig echt wordt opgeheven worden de leopards en ypr'en dan ingedeelt bij de overige brigades? :'(?!

oud_zijde

Citaat van: Caspar op 23/06/2003 | 15:35 uur

Militairen mogen niet staken ;)
brandweerlieden ook niet en daar hebben ze in de UK ook niet zoveel problemen mee :D
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Caspar

Citaatsorry voor de dubbelpost maar wat zou er eigenlijk gebeuren als alle militairen die op dit moment in het buitenland zijn on business gaan staken?

Militairen mogen niet staken ;)

Wout

Citaat van: Reinaert op 23/06/2003 | 13:27 uur
Zijn we ook van een hoop gedoe af,  het koningshuis onder andere ;)
Citaaten de nederlandse taal

Begint goed te klinken... Waarom niet?  :P

oud_zijde

It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

oud_zijde

sorry voor de dubbelpost maar wat zou er eigenlijk gebeuren als alle militairen die op dit moment in het buitenland zijn on business gaan staken?

Nederland zal er nix van merken maar balkenende en kamp staan dan toch goed voor lul ... geen patrouilles meer, niet meer oefenen, geen hulp meer aan de burgers etc. etc. gewoon op de compound blijven en buis naar buiten kijken naar iedereen die te dichtbij komt
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.