'n Antilliaanse godspe!!

Gestart door Ton de Zwart, 09/07/2003 | 22:57 uur

A.J.

Stoot dan die hele handel maar af....... Alle Nederlanders terug en laat ze maar in hun sop gaar koken. Het moet niet veel gekker worden daar. En alle antillianen die hier een 1 of ander baantje hebben worden per direct ontslagen, dat kan net zo goed door een Nederlander gedaan worden.

Ton de Zwart

Antillen willen geen Nederlandse ambtenaren meer De

Antilliaanse ministerraad gaat Nederlanders weren uit het ambtenarenkorps van de Nederlandse Antillen. Dat heeft premier Mirna Louisa-Godett donderdag op Curaçao gezegd. 'Als een vacature ook vervuld kan worden door een Antilliaan, nemen we daarvoor geen Nederlander in dienst,' aldus de premier.

Donderdag hield de Antilliaanse ministerraad de benoeming van drie Nederlanders tegen. Het ging om twee juristen en een beleidsmedewerker bij de dienst Buitenlandse Betrekkingen en de dienst Algemene Juridische Zaken. De drie waren na een sollicitatieprocedure aangenomen, maar hun benoeming moest nog worden goedgekeurd door de ministerraad. Normaal gesproken is dit slechts een formaliteit.

Volgens de premier was de weigering een zware beslissing maar is "antillianisering" van de overheid een van de prioriteiten van haar kabinet. Een Antilliaan is volgens de premier iemand die op de Antillen geboren is of daar al zeer lange tijd woont. Minister Ben Komproe van Justitie vindt dat ook het RST, het Recherche Samenwerkings Team, uit meer Antillianen moet bestaan. Nu bestaat het team nog uit een meerderheid van Nederlanders. Het RST heeft als primaire taak het bestrijden van de georganiseerde grensoverschrijdende criminaliteit.

Bron: Dagblad van het Noorden van 031003


Ton de Zwart

CDA-fractieleider: Hoop geschreeuw, weinig wol

Genoeg van show Godett
Van onze politieke redactie

De wrevel over het provocerende optreden van Anthony Godett groeit met de dag bij de Nederlandse fractievoorzitters. ,,Een hoop geschreeuw, maar weinig wol'', zegt CDA-fractievoorzitter Verhagen, die met zijn collega's de Antillen bezoekt.,,Godett is alleen geïnteresseerd in publiciteit.

De Nederlandse delegatie heeft er geen vertrouwen in dat de bij de arme bevolking van Curaçao populaire politicus in staat is de zware economische en sociale problemen van het eiland op te lossen.

,,Als hij echt zou geloven in een dialoog met Nederland, had hij bij de ontmoeting met ons wel Nederlands gesproken. Op economisch gebied heeft hij geen enkele ambitie.''

VVD-fractievoorzitter Van Aartsen verwacht dat de Antillianen er 'wel achter komen dat het zo niet de goede kant op gaat'. ,,Ik wens Godett veel succes en dat bedoel ik ironisch. Ik ben benieuwd wat hij klaarbakt. Wat zijn uw ideeën eigenlijk, mijnheer Godett?''

D66-aanvoerder Dittrich wil niet aan de 'Godett-show' meedoen. ,,Ik heb weinig inhoudelijks van hem gehoord.'' Volgens Dittrich is Godett een 'emotioneel man die zich ernstig tekort gedaan voelt'.

De fractievoorzitters en Kamervoorzitter Weisglas zijn sinds zondag voor een werkbezoek op de Antillen. Godett, leider van regeringspartij FOL, provoceerde de Nederlanders maandag door uitsluitend Papiaments te spreken tijdens een officiële ontmoeting. Later die dag stapte hij met veel misbaar op tijdens een excursie naar een achterstandswijk en een natuurgebied.

Godett vond dat er in het programma te weinig aandacht was voor de schrijnende armoede op Curaçao. De achterstandswijk die de Nederlanders te zien kregen was volgens hem lang niet zo erg als andere wijken op het eiland, waar mensen zonder water en elektriciteit leven.

Hij nam uit protest enkele journalisten mee om hen te voet te laten zien hoe groot de sociale problemen werkelijk zijn. De organisatie van de excursie ontstak in woede toen Godett vertrok.

Leden van de Nederlandse delegatie vonden zijn gedrag ongepast, hoewel een aantal van hen zijn mening deelde dat het bezoek aan de wijk geen goed beeld gaf van de armoede. Bos (PvdA), Vos (GroenLinks), Dittrich (D66) en Rouvoet (ChristenUnie) wilden gistermiddag daarom opnieuw de wijken bezoeken.

Bos vindt dat de sociale problemen op het eiland in het verleden veel te weinig aandacht hebben gekregen. Duizenden Curaçaoënaars moeten zien rond te komen van een naar Nederlandse maatstaven lage bijstandsuitkering. Maar ook hij vraagt zich af of Godett wel in staat is een oplossing te vinden.

Bron: AD van 270803


Ton de Zwart

 Het Nederlandse kabinet heeft grote moeite met de nieuwe premier van de Nederlandse Antillen, Mirna Louisa-Godett. Het vreest dat haar benoeming de stabiliteit van de eilanden aantast en de verhoudingen met Nederland verder verslechtert. Zij is door haar broer Anthony Godett naar voren geschoven, hoewel ze nauwelijks een opleiding en geen bestuurlijke ervaring heeft. Partijleider Godett, die de verkiezingen won maar zelf geen premier kan worden zolang nog een strafrechtelijk onderzoek tegen hem loopt, maakt er geen geheim van dat hij achter de schermen aan de touwtjes blijft trekken. D66 vindt dit een bedenkelijke en ondemocratische constructie. Fractievoorzitter
Dittrich wijst erop dat zijn zus niet eens op de verkiezingslijst
stond. VVD en CDA vrezen dat de Antilliaanse oppositie haar niet
serieus nemen. Minister De Graaf van Koninkrijksrelaties onthoudt zich van commentaar tot Louisa-Godett is beëdigd op 11 augustus. Van oudsher zijn Nederlandse politici huiverig om zich te mengen in interne Antilliaanse aangelegenheden. Het Statuut van het koninkrijk zou dat niet toelaten. Eind augustus brengen de fractievoorzitters een werkbezoek aan de Antillen.

Bron: Parlementaire nieuwsbrief van 070803

Ton de Zwart

Anthony Godett wil broer of zus als premier22 Jul, 2003, 5:53pm

WILLEMSTAD — Dat hij de volgende minister-president van de Nederlandse Antillen zou worden, was volgens Anthony Godett onvermijdelijk. Zijn partij Frente Obrero Liberashon (FOL) won in mei de verkiezingen en hij kreeg persoonlijk veruit de meeste voorkeursstemmen. Maar de droom is over voor Godett, in ieder geval voorlopig. Tot hij door de rechter wordt vrijgesproken van alle verdenkingen van corruptie en zijn naam wordt gezuiverd. Zijn partijgenoot en tevens formateur Ben Komproe neemt voorlopig plaats op het pluche van minister-president van de Nederlandse Antillen.

Voor Godett, die vorige week nog vol overtuiging riep dat hij deze week beëdigd zou worden als premier, moet het een bittere pil zijn. Maar de stoere FOL-leider laat zich niet kennen. "Welnee, ik wist toch al dat we niet in een democratisch land leven. Een maand voor de verkiezingen werd ik opgepakt. Ontvoerd uit mijn eigen huis en in de gevangenis gegooid." Volgens Godett zijn het de Veiligheidsdienst Nederlandse Antillen, Nederland en het Openbaar Ministerie die het op Curaçao voor het zeggen hebben. "Het is wel duidelijk dat de bevolking helemaal voor niks naar de stembus is gegaan. We leven hier echt niet in een rechtsstaat hoor", aldus Godett.

Het nieuws dat Godett toch geen premier wordt, is nog maar korte tijd bekend op Curaçao. Maar van een volk in opstand is nog weinig te merken. Godett benadrukt dat hij daar ook niet op uit is. "Ik ben passief van aard. Ik roep het volk niet op tot rellen." Hij is ook een gelovig man, zegt hij. "Ik geloof in God en laat het in Zijn handen.

Komproe wordt premier, maar slechts voor korte tijd, zegt Godett. Hij denkt erover een van zijn vijf broers of zussen naar voren te schuiven als premier. "Dan krijgen we toch een kabinet met een Godett aan het hoofd. Ben erg benieuwd of hij of zij door de screening komt. Dan zal wel blijken of men tegen de naam Godett is of tegen de bevolking van Curaçao", aldus de FOL-leider.

Over de vraag of hij nog minister-president wil worden, mocht hij door de rechter worden vrijgesproken, laat hij zich niet uit. "Dat hangt af van het moment. Geloof me, ik weet wat ik wil en waar ik naartoe ga." Hij doelt op zijn ideaal: premier zijn van Curaçao. Eigenlijk wil hij dat veel liever dan premier zijn van de Antillen. Bonaire, St. Maarten, Saba en St. Eustatius lijken hem minder te boeien; zijn hart ligt op Curaçao.

Maar Curaçao is geen land en heeft dus geen premier, zoals bijvoorbeeld Aruba dat wel heeft. Om dit te bereiken moet Curaçao eerst een aparte status krijgen en een zelfstandig land worden. Deze optie wint op het eiland de laatste jaren overigens wel aan populariteit.

Godett gaat in elk geval eind deze week op vakantie. Samen met zijn vriendin en zijn achtjarige zoon gaat hij naar de Dominicaanse Republiek om bij te komen van de hectiek van de afgelopen maanden. "Na 17 jaar werken heb ik het wel verdiend om even uit te rusten", aldus Godett. Hij ontkent het gerucht dat hij naar het buitenland gaat om te trouwen. Daarvoor vindt hij zichzelf nog veel te jong. "Ik ben pas 44 jaar. Als ik 50 ben en nog steeds gelukkig met mijn vriendin trouwen we."

Bron: Amigoe di Curacao van 23 juli 2003


Ton de Zwart

Wel of geen scanner, wel of geen Godett als premier, het maakt niet uit.  Het wordt tijd dat Nederland zich volledig distancieert van de Antillen.  Geef ze s.v.p. de door hen zo begeerde zelfstandigheid en blaas dat achterlijke statuut op.  Maar dan ook geen geld er meer naar toe uiteraard.  Laten de Antillen maar eens een keer voor zichzelf zorgen. En ze moeten niet zeuren dat Nederland hen altijd zo uitgebuit heeft, want daar is geen sprake van.  Er is nooit iets geproduceerd van enige waarde, en er heeft altijd geld bij gemoeten.
Antillianen hebben altijd praatjes over de slavernij (in 1865 afgeschaft) en hoe slecht ze het toen hadden, maar we leven nu 150 jaar later. In die tijd had men het in Nederland ook slecht, met kinderarbeid in de mijnen en in de veenkolonieën, en men had het hier 'swinters nog koud ook.
Maar de Antillianen proberen met allerlei argumenten geld los te krijgen, z.g.n. als "wiedergutmachtung"voor de slaventijd.  Nou laten ze het maar bekijken.  Eerst maar eens wat werklustiger worden en eens normaal belasting en accijnzen betalen, net als wij hier, en dan kunnen ze fijn zelfstandig worden, met Godett of wat voor "geboren leider" dan ook aan het hoofd.....

Mourning

Gewoon heel simpel ... geen scanner? Ook geen poen voor hun economie! Wij kunnen hun uiteindelijk veel meer raken dan zij ons.

Regards,

Mourning 8)
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ton de Zwart

 AMSTERDAM - De regering in Den Haag is in verlegenheid gebracht door het aanstaande premierschap op de Antillen van Anthony Godett (44). Hij wordt verdacht van corruptie. Godett wil van geen wijken weten: 'Den Haag regeert dit land niet!'

ANP  
Anthony Godett

Van corruptie verdachte Anthony Godett vindt dat Nederland zich niet moet bemoeien met interne aangelegenheden
Zijn taal is rauw, snoeihard van toon en ongewoon direct voor een politicus. Ach, dat Nederland zijn benoeming tot premier niet ziet zitten, mogelijk zelfs ingrijpt, daar heeft Anthony Amadeo Godett dus echt geen boodschap aan. Deze volksjongen van Curaçao, anno 2003 gestegen tot grote politieke hoogte, heeft sowieso maling aan hoe ze in Den Haag aankijken tegen de Antillen.
Over de 'bemoeizucht': 'Den Haag regeert dit land niet! De slavernij is op 1 juli 1863 al afgeschaft. Wij, de Frente Obrero Liberashon (FOL), hebben nu de leiding hier. Nederland heeft niets te maken met de interne aangelegenheden van de Antillen. Het enige wat ze moeten doen is de wil van het volk respecteren. En ze moeten mij respecteren. Ik vraag van Den Haag alleen respect.'

Over zichzelf: 'Ik ben de grootste leider van de Antillen! Anthony Godett is de beroemdste en belangrijkste politicus van dit land.' Tja, die beschuldigingen van corruptie. Is hij nou wel of niet corrupt? 'U kent toch de zaak tegen jullie prins Bernhard? Wat is er met hem gebeurd? Bernhard is toch nog steeds een prins? Roddels zijn het, roddels.'

Koppijn, zelfs de zenuwen, krijgen ze in Den Haag van de gedachte dat Anthony Godett (44), zoon van de revolutionair Wilson 'Pappa' Godett, dezer dagen het Fort Amsterdam in Willemstad betreedt als premier. Haagse interventie lijkt ophanden maar de volksheld, al maanden onderwerp van strafrechtelijk onderzoek, twijfelt geen moment dat hij binnenkort de belangrijkste burger is van de Nederlandse Antillen, autonoom deel van het koninkrijk.

'Aanstaande maandag wordt het kabinet beëdigd', roept de FOL-voorman telefonisch vanuit zijn huis. 'Met Anthony Godett als premier. De bevolking wil duidelijkheid.' De soap rond Godett begint steeds meer de trekken te krijgen van een ordinaire strijd om de macht. Donderdag, drie dagen nadat gouverneur Frits Goedgedrag had besloten de kandidaat-premier te laten natrekken door de Antilliaanse inlichtingendienst, kwam Godett zelf in actie.

Schiet op met het onderzoek, liet de premier in spe de gouverneur weten, dan kan maandag het eerste kabinet van FOL-signatuur aantreden. Het Openbaar Ministerie, dat Godett in april liet oppakken en hem een maand in de cel gooide op beschuldiging van valsheid in geschrifte en corruptie, ontving eveneens terstond een ultimatum. Binnen twee weken dienen de bewijzen tegen hem op tafel te komen.

Godett: 'De gouverneur moet de wil van het volk respecteren. Dit is een democratisch land, een rechtstaat. Ruim 34 procent van de Curaçaose bevolking heeft in mei op mij gestemd. Ik heb meer dan 19 duizend voorkeurstemmen gekregen, meer dan alle andere politici bij elkaar. Ik ben de populairste man het eiland. Waarom respecteren ze dat dan niet? Het volk wil toch Godett als premier?'

De grote vraag is of Den Haag, dat via de gouverneur waakt over de deugdelijkheid van het Antilliaanse bestuur, dat zal toelaten. Minister De Graaf, gesteund door een meerderheid in de Kamer, is bezorgd dat het rijksdeel straks wordt geleid door een politicus die thans verdachte is en zelfs elk moment kan worden opgepakt.

Godetts boodschap aan premier Balkenende is simpel: bemoei je er niet mee! 'Nederland zou het toch ook niet pikken als de Antillen zich na een verkiezing zouden bemoeien met de keuze van Balkenende als premier?', betoogt de FOL-leider. 'We zijn driehonderd jaar gekoloniseerd, we kunnen zelf onze regering kiezen. Nederland kent mij niet, ze weten niet wat mijn idealen zijn. Nooit hebben ze mij gesproken. Ze kennen Anthony alleen van de roddels.'

En die roddels, zegt hij, zijn gewoon roddels. Meer niet. Pure nonsens allemaal. Op 6 april, om zes uur in de ochtend, vielen ze zijn huis binnen, de Hollandse rechercheurs van een speciaal arrestatieteam. Godett: 'Ze hebben mij ontvoerd. Ik mocht mijn broek niet eens aantrekken. Als een crimineel ben ik behandeld.'

Wat volgde was een wekenlang verblijf in de gevangenis. 'Ik zag het als een vakantie', zegt de omstreden politicus lachend. 'Ik had tijd om mijn verkiezingsoverwinning te plannen. Het was allemaal een plan van God. Hugo Chavez, Nelson Mandela en Gandhi zijn toch ook in de gevangenis gestopt vanwege hun ideeën? Ik ben als arme volksjongen van de put naar de gevangenis gegaan. En nu gaan we naar het regeringspaleis. Het moet open voor het volk.'

De beschuldigingen tegen hem zijn niet mis. Samen met andere FOL-leiders zou Godett diverse overheidsbedrijven hebben opgelicht. Zo zou hij een keer 50 duizend Antilliaanse gulden toegespeeld hebben gekregen. De aanneemsom van een bouwproject werd gewoon verhoogd met een kwart procent. Twee maanden terug kwam Godett voorwaardelijk vrij maar de grote man achter de FOL, de omstreden zakenman Nelson Monte, zit nog vast.

Vijf jaar terug greep Monte, die de godfather van de FOL wordt genoemd, naast het ministerschap na eveneens beschuldigingen van corruptie. 'Wij hebben geen godfather', sneert Godett. 'Misschien jullie wel in Nederland. Ik ben bevriend met Monte, zoals ik bevriend ben met het hele volk van Curaçao. Maar de enige leider van de FOL is Godett.' De leider van Frente Obrero wil af van de verdachtmakingen.

De hele dag moet hij op de radio horen dat hij corrupt zou zijn. Godett: 'Anthony is onschuldig en God weet het. Ze zullen niets vinden. Het wordt nu tijd het OM te onderzoeken. Ook zij moeten doorgelicht worden door de veiligheidsdienst. Als ze zich met mij willen bemoeien, dan moeten ze maar met een eigen lijst meedoen aan de verkiezingen. Ik wil gelijk worden behandeld.'

Fel: 'Misschien is dat onderzoek van de inlichtingendienst naar mij over vijf jaar nog niet klaar. Het moet ophouden! Ik verlang rechtvaardigheid en eerlijkheid. Meer niet.'

Het eerste wat Anthony Godett doet áls hij is beëdigd, is zijn collega in het Catshuis opbellen. Om die fricties in de relatie met Nederland weg te werken en uit te praten. Godett: 'Ik zal Balkenende uitnodigen snel naar de Antillen te komen. Dan kan hij met eigen ogen zien hoe we hier leven, wie we zijn. Ik wil samenwerken met Nederland. Het moet een goede relatie zijn maar met wederzijds respect.'

Blij zou zijn vader zijn, zegt Godett, als deze kon zien dat zijn zoon het schopte tot premier. 'Hij weet wat hij heeft achtergelaten. Geloof toch niet al die roddels die die marionetten op Curaçao naar Nederland sturen.'

Bron: De Volkskrant van 21 juli 2003



Ton de Zwart

#8
Citaat van: Reinaert op 15/07/2003 | 11:41 uur
Het is heel simpel...
De Antillen worden een Nederlandse provincie.

Niks provincie of gemeente!  Dat opperde die van Vollenhoven laatst ook al toen hij in en bui van politieke bemoeizucht dit zotte plan ventileerde.

De Antillen Nederlands grondgebied maken middels het provincie model zou ons enorm veel geld kosten aan uitkeringen waar uitermate weinig belastinginkomsten tegenover zouden staan.  Vergeet ook de kosten van politie en justitie niet, en nog veel meer.

Maar wat het meest waarschijnlijk zou zijn, is dat we hier binnen de kortste keren 200000 Antillianen hebben om zich hier te vestigen wat in dat geval geheel wettig zou zijn ook.  In dat geval zouden de eilanden bevolkingsloos zijn en kunnen ze afgestaan worden aan Venezuela waarmee een oude Venezuelaanse droom werkelijkheid zou worden. Maar wij zitten hier dan met die enorme bulk aan uitkeringtrekkers, want echt dat er voor die mensen hier geen baan is. Ik zou hier nog iets aan toe willen voegen, maar dat zou niet politiek correct zijn....

oud_zijde

Citaat van: Ton de Zwart op 15/07/2003 | 10:48 uur
Het blijkt dat "groen"overcompleet is.  Ideale mogelijkheid voor omscholing en dan er op los.....
mjah omscholing ... zet er een blauwe helm op en laat ze die figuren daar maar ontwapenen ;D

dit kan natuurlijk niet zo, Bouterse is ook al verkiesbaar in Suriname alsof er daar iets in de lucht hangt in die regio ... maar gewoon de fregatten verkopen hoor voor 12 cent per stuk, nix mis mee >:(
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

D819

Het is heel simpel...

De Antillen worden een Nederlandse provincie.
Met speciaal tarief voor binnenlands verkeer ;)

Goed voor de KLM, Cruise rederijen en zo.
Nederlanders kunnen naar de Antillen op vakantie,
er kan heel wat naar toe om de infrastruktuur aan te passen aan de Nederlandse normen, en ook kan er korte metten gemaakt worden met crininaliteit.

Pikant detail. Ook kan er gewerkt worden aan een herstellingsoord voor recidivisten.. Zie de film "The Hill". <grijns>
Of .. Le Pappillon ;)


Ton de Zwart

#5
Het blijkt dat "groen"overcompleet is.  Ideale mogelijkheid voor omscholing en dan er op los.....

oud_zijde

mjah dan zijn het over 5 jaar net de solomonseilanden en dan is het onze schuld

het wordt is tijd dat we daar een hele bende (militaire) politie naar toe sturen om de bende daar is goed op te kuizen, daarna kunnen we de stop druit trekken.

maja dat blauw zal hier van de straat gehaald moeten worden ... en er is geeneens blauw op straat
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

Ton de Zwart

Heeft iemand nog enig idee waarom de Koninksrijksbanden met de NA m.n. Curacao nog gehandhaafd moeten blijven?
En massa leeft de bevolking van criminaliteit, en dat gaat nu nog eens onder criminele leiding gebeuren ook.
Kan iemand de stop uit dat eiland trekken misschien?....

Ton de Zwart

#2
      Godett voorgedragen als premier    

***************************************
WILLEMSTAD Anthony Godett,de omstreden
leider van de partij Frente Obrero,is  
door formateur Komproe voorgedragen als
de nieuwe premier van de Nederlandse  
Antillen.Gouverneur Goedgedrag heeft de
formateur meteen laten weten dat alle  
kandidaat-bewindslieden moeten worden  
gescreend door de veiligheidsdienst.  
                                       
Het OM verdenkt Godett van het aannemen
van smeergeld,valsheid in geschrifte en
oplichting.Hij zat een maand gevangen,
maar werd een dag voor de verkiezingen
van 9 mei voorwaardelijk vrijgelaten.  
                                       
Godett ziet geen bezwaren tegen zijn  
premierschap;zijn partij FOL won en hij
kreeg de meeste voorkeurstemmen.      
***************************************
Bron: NOS Teletekst van 150703 .10.00 lt

Ton de Zwart

#1
Godett: 'Door bodyscanner rouleert het geld niet meer'
8 Jul, 2003, 7:33pm

 

WILLEMSTAD — Volgens FOL-leider Anthony Godett zorgt de bodyscanner op de Curaçaose luchthaven Hato er voor "dat het geld niet meer rouleert". Voor de radio zei hij vanmorgen: "En als je de kraan sluit, krijg je overvallen."

Op de vraag of de bodyscanner weg moet, gaf Godett geen rechtstreeks antwoord in het radioprogramma Perspektiva van Curom/Z-86. Wel maakt hij duidelijk dat door het ingebruiknemen van de scanner 'het geld niet meer circuleert'. "En dat veroorzaakt paniek. Het grootste deel van de mensen die ik spreek, zeggen: 'Haal die scan weg'."

Met nadruk zegt Godett, de grootste stemmentrekker bij de laatste twee verkiezingen en kandidaat-premier van een nieuw kabinet, niets van doen te hebben met drugsdealers en drugsbaronnen. Wel vindt hij dat de Antillen 'die drugs maar naar Nederland moeten laten gaan'. "Laat Nederland zelf zijn verantwoordelijkheid nemen."

In feite geeft de FOL-politicus toe dat de drugshandel een aanzienlijk deel van de economie uitmaakt. Tijdens het radioprogramma vanmorgen sprak hij specifiek over een bedrag van '500 miljoen gulden'. Dat is volgens Godett twee jaar geleden in verband met de begroting berekend.

Bron: Amigoe di Curacao van 9 juli 2003