Eerste Boeing-C-17-Globemaster naar het Museum

Gestart door andré herc, 28/04/2012 | 15:42 uur

andré herc

Een filmpje van zijn laatste ritje naar zijn vaste plaats op het platform van het museum met een camera geplaatst op de staartvleugel 8)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

KapiteinRob

Het topic gaat over de C-17 die richting museum gaat.

Rob
Forumbeheerder

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Oorlogsvis op 14/05/2012 | 09:56 uur
Ja dan zou ik ook voor die AN124 gaan !, waarom kopen wij als Nederland er niet 2 of 3 dan ? voor dat geld !

Die kist heeft idd een aantal interessante voordelen. al denk ik dat het er nooit van zal komen.

Alhoewel....

Leuke compensatie opdracht: Russland besteld een aantal LPD's/JSS wij kopen ter compensatie een handje vol AN124's (lijkt me een leuke deal)

Oorlogsvis

Citaat van: Ace1 op 29/04/2012 | 17:58 uur
André tot 2 maanden geleden had een C17 ook mijn voorkeur gehad maar mijn voorkeur gaat nu uit naar een AN124-210 uitgerust met Rolls Royce motoren en digitale instrumenten van Honeywell  een AN124 kan 10% meer vervoeren van de C5B Galaxy.
In normaal nederlands het casco komt dus Oekraïne maar de de rest is volgens westerse standaard.

Bovendien heb je voor de prijs van een C17, 3 AN124.

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Boeing-ids-C-17-Globemaster-3/7

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Antonov-An-124-Ruslan/385


Ja dan zou ik ook voor die AN124 gaan !, waarom kopen wij als Nederland er niet 2 of 3 dan ? voor dat geld !

andré herc

Gepubliceerd op 3 mei 2012 door USAFmuseum

The U.S. Air Force's first C-17 (T-1) landed at the National Museum of the U.S. Air Force on April 25. T-1 served as a flight test aircraft at Edwards AFB, Calif., and also starred in one music video and five motion pictures. (Courtesy of 88th ABW/PAV).

zie video
http://www.youtube.com/watch?v=ptMUkK84v-E
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

André tot 2 maanden geleden had een C17 ook mijn voorkeur gehad maar mijn voorkeur gaat nu uit naar een AN124-210 uitgerust met Rolls Royce motoren en digitale instrumenten van Honeywell  een AN124 kan 10% meer vervoeren van de C5B Galaxy.
In normaal nederlands het casco komt dus Oekraïne maar de de rest is volgens westerse standaard.

Bovendien heb je voor de prijs van een C17, 3 AN124.

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Boeing-ids-C-17-Globemaster-3/7

http://www.aircraftcompare.com/helicopter-airplane/Antonov-An-124-Ruslan/385


andré herc

Citaat van: Ace1 op 29/04/2012 | 13:10 uur
André ik begrijp de voorkeur van een C17 in plaats van een derde DC10 heel goed, je kunt er zelfs passagiers in vervoeren.
Maar zelf zou ik nooit een prototype overnemen dat is veel te riskant en dat is waarschijnlijk ook de reden dat de eerste C17 met pensioen gaat.







Ace1 je hebt gelijk een iets jongere C-17 overnemen van de Amerikanen mag ook ;)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

André ik begrijp de voorkeur van een C17 in plaats van een derde DC10 heel goed, je kunt er zelfs passagiers in vervoeren.
Maar zelf zou ik nooit een prototype overnemen dat is veel te riskant en dat is waarschijnlijk ook de reden dat de eerste C17 met pensioen gaat.






andré herc

The U.S. Air Force's first Boeing C-17 Globemaster III arrives at the National Museum of the U.S. Air Force, in Dayton, Ohio, after its final flight on April 25, 2012. This C-17 was essentially hand-built for developmental test and evaluation, with an estimated life span of approximately five years. The aircraft was periodically rebuilt and refurbished over its 21 years of service.

Photo: Jeff Fisher/U.S. Air Force / SL

Read more: http://www.seattlepi.com/business/boeing/article/Air-Force-retires-first-Boeing-C-17-Globemaster-3513345.php#ixzz1tL9vIlnl

Deze C-17 had men beter kunnen aanschaffen voor Nederland ;),in plaats van die derde DC-10  die bakken met geld gekost heeft, en nu weer in 2013 wordt afgestoten  ,maar ja dan kan hier in Nederland :(



Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.