Troonsafstand Koningin Beatix - Inhuldiging Koning Willem Alexander 30 apri 2013

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 28/01/2013 | 19:29 uur

DvdW

Citaat van: Ros op 03/05/2013 | 13:49 uur
Met een gekozen president en de installatie op dezelfde wijze als bij ministers, eerste en twee kamer zijn de kosten niet al te hoog.
wie zegt dat die installatie hetzelfde wordt..?
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Ros

Citaat van: jurrien visser op 03/05/2013 | 12:52 uur
Het zou wat mij betreft jammer zijn, elke paar jaar een circus optuigen voor een nieuwe president is ook geen feestje en zeker net zo kostbaar, misschien wel duurder (dit laatste natuurlijk voor de budget fetisjisten)

Met een gekozen president en de installatie op dezelfde wijze als bij ministers, eerste en twee kamer zijn de kosten niet al te hoog.

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 03/05/2013 | 12:52 uur
Het zou wat mij betreft jammer zijn, elke paar jaar een circus optuigen voor een nieuwe president is ook geen feestje en zeker net zo kostbaar, misschien wel duurder (dit laatste natuurlijk voor de budget fetisjisten)
Exactly.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 03/05/2013 | 12:22 uur
Er zijn al diverse voorspellingen dat dit wel de laatste koning(in) zou kunnen zijn. WA is nu al 100% ceremonieel bezig en of dit nog voldoende is om de traditie voort te zetten ?.

Het zou wat mij betreft jammer zijn, elke paar jaar een circus optuigen voor een nieuwe president is ook geen feestje en zeker net zo kostbaar, misschien wel duurder (dit laatste natuurlijk voor de budget fetisjisten)

Ros

Citaat van: Alpha Kilo op 02/05/2013 | 19:53 uur
Het Koningshuis heeft toch weer een goeie 35 jaar om te sparen voor de volgende troonswisseling  :P

Er zijn al diverse voorspellingen dat dit wel de laatste koning(in) zou kunnen zijn. WA is nu al 100% ceremonieel bezig en of dit nog voldoende is om de traditie voort te zetten ?.

michielnr

NR

Zeewier

Van de inhuldiging werd live verslag gedaan door de ARD, ZDF en alle Duitse toonaangevende kranten hadden het op de voorpagina.
CNN deed de hele dag live verslag en zelfs The New York Times had het op de voorpagina.
China Daily berichte er uitvoerig over op haar website.
Kommersant had een uitgebreid artikel met aardig wat foto's.
Zelfs Le Monde en Le Tribune deden er verslag van.

Kortom zelfs de meest republikeinse media vinden koningshuizen intrigerend. Het is immers een mooie nationale historische gebeurtenis dat internationaal begrepen wordt. En als journalistiek onderwerp zeer fotogeniek. Soms vanwege historische tijdperken in eigen land (tsarenrijk, Duits keizerrijk, Ming dinastie, rijk van Lodewijk de 14e) of enkel om de jetset mode.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Soldier 4 Him (Dennis) op 02/05/2013 | 22:41 uur
Ik vond het een goed feest, elke cent waard. Ik heb er totaal geen moeite mee dat een fractie van mijn belastinggeld hieraan gespendeerd wordt.  Mooi dat wij toch nog iets gemeenschappelijks hebben in dit land, al proberen sommigen zelfs dat kleine stukje nog weg te snijden.

Plus één.

DvdW

Citaat van: Oorlogsvis op 02/05/2013 | 22:27 uur
Wat een zeik onderwerp wordt het zo...
Onderwerp an sich is niet mis mee, de discussie vertroebelt nogal ("ik mag vinden dat ik vind dat..."). Maar dat gebeurt wel vaker hier....  :sleep:
On Topic: Ik vond het een goed feest, elke cent waard. Ik heb er totaal geen moeite mee dat een fractie van mijn belastinggeld hieraan gespendeerd wordt.  Mooi dat wij toch nog iets gemeenschappelijks hebben in dit land, al proberen sommigen zelfs dat kleine stukje nog weg te snijden.
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

Oorlogsvis


michielnr

Citaat van: onderofficier op 02/05/2013 | 20:40 uur
Het enige wat ik heb aangegeven is één ieder op een juiste manier te citeren en niet iets anders te laten zeggen.....dat is gewoon not done.
Forum leden die een paar uur / dagen niet gelezen hebben kunnen dan jouw antwoord met een veranderde citaat lezen en denken dat wat jij verandert hebt in een citaat door diegene daadwerkelijk is geschreven.

Dat is in dit geval niet waar, want het was geen inhoudelijke of onjuiste samenvatting, bovendien kan je doorklikken naar de originele post. Hooguit had ik "hele lap" moeten vervangen door "enkele regels", of "TL;DR". Maar soit, ik zal je niet meer inkorten in een quote.

Citaat van: onderofficier op 02/05/2013 | 20:40 uur
Inderdaad niet hoe het werkelijk gaat......  helaas.     Als het er wel een apart potje zou zijn geweest, was dat potje ook leeg geweest.....
De aparte potjes met name de pensioenpot zijn ook door de regering leeg gehaald......    Het is gewoon te zot dat nu toch alle registers zijn open getrokken in deze tijd.   Verleden week werd in de AH nog boodschappenbriefjes uitgedeeld door de plaatselijke voedselbank omdat zij het niet meer redden met alleen de bijdrage van de ondernemers....voor 33 miljoen zou er aardig wat boodschappen voor de voedselbanken kunnen gekocht worden......

Voor jou is de keuze duidelijk..........

Nou nou, "alle registers open"? Dat viel toch wel mee, ik vond het algemeen een leuk maar vrij tam feestje.

Citaat van: onderofficier op 02/05/2013 | 20:40 uur
Voor jou is de keuze duidelijk..........

Correct.
NR

onderofficier

Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:24 uur
Prima. Laten we deze schitterende meta-discussie hier dan stoppen, de quote is verwijderd.

Het enige wat ik heb aangegeven is één ieder op een juiste manier te citeren en niet iets anders te laten zeggen.....dat is gewoon not done.
Forum leden die een paar uur / dagen niet gelezen hebben kunnen dan jouw antwoord met een veranderde citaat lezen en denken dat wat jij verandert hebt in een citaat door diegene daadwerkelijk is geschreven.

Ik ben voorstander voor een discussie.  Maar op een normale manier.  Nee, ik hoef me niet te schamen, ik durf iets te zeggen enz enz.

Het stoppen van een discussie is het beperken van de mening van vrijheidsuiting. Dat is het laatste wat ik wil. Ik vind het heel goed dat jij of  anderen of een bepaalde / andere mening hebt / hebben. Even goede vrienden (in ieder geval van mijn kant). 

Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:21 uur
Ik haal dat nergens vandaan, het is slechts een simpel rekensommetje om aan te tonen dat het om bijzonder weinig centen gaat. Uiteraard is dat niet hoe het werkelijk gaat, althans dat zou me enorm verbazen.

Inderdaad niet hoe het werkelijk gaat......  helaas.     Als het er wel een apart potje zou zijn geweest, was dat potje ook leeg geweest.....
De aparte potjes met name de pensioenpot zijn ook door de regering leeg gehaald......    Het is gewoon te zot dat nu toch alle registers zijn open getrokken in deze tijd.   Verleden week werd in de AH nog boodschappenbriefjes uitgedeeld door de plaatselijke voedselbank omdat zij het niet meer redden met alleen de bijdrage van de ondernemers....voor 33 miljoen zou er aardig wat boodschappen voor de voedselbanken kunnen gekocht worden......

Voor jou is de keuze duidelijk..........
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

michielnr

Citaat van: onderofficier op 02/05/2013 | 20:20 uur
Laten we het hier eerlijk spelen  

Nee jouw samenvatting is jouw mening      en hoeft derhalve niet feitelijk correct en tevens juist te zijn    

Prima. Laten we deze schitterende meta-discussie hier dan stoppen, de quote is verwijderd.
NR

Alpha Kilo

Citaat van: michielnr op 02/05/2013 | 20:21 uur
Ik haal dat nergens vandaan, het is slechts een simpel rekensommetje om aan te tonen dat het om bijzonder weinig centen gaat. Uiteraard is dat niet hoe het werkelijk gaat, althans dat zou me enorm verbazen.

Voor jou persoonlijk zijn die uitgaven misschien discutabel, voor mij persoonlijk allerminst. We leven in een consitutionele monarchie en daar kleven (of je het er mee eens bent of niet) bepaalde tradities en handelingen aan. Die worden uiteraard niet uit de prive betaald, net zo min als andere staatsgelegenheden uit prive worden betaald.

Klopt, en in barre tijden is er geen uitgebreid feest. Niet van belastinggeld.

michielnr

Citaat van: Alpha Kilo op 02/05/2013 | 20:18 uur
En waar haal je vandaan dat er elk jaar een gedeelte bij elkaar is gesprokkeld? Op dit moment zijn dergelijke uitgaven vrij discutabel

Ik haal dat nergens vandaan, het is slechts een simpel rekensommetje om aan te tonen dat het om bijzonder weinig centen gaat. Uiteraard is dat niet hoe het werkelijk gaat, althans dat zou me enorm verbazen.

Voor jou persoonlijk zijn die uitgaven misschien discutabel, voor mij persoonlijk allerminst. We leven in een consitutionele monarchie en daar kleven (of je het er mee eens bent of niet) bepaalde tradities en handelingen aan. Die worden uiteraard niet uit prive betaald, net zo min als andere staatsaangelegenheden uit prive worden betaald.
NR