Internationale fighter ontwikkelingen, deel 3

Gestart door Lex, 21/02/2013 | 23:30 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Gripen: Protecting Switzerland For The Best Price

2013-02-21

GRIPEN, IN FOCUS

Gripen is an extremely versatile multi-role fighter of the latest generation. It can be used effectively in all battle situations and it meets Switzerland's security requirements in full.

With over 160,000 flight hours under its belt, Gripen has proven its worth in Sweden, Hungary, the Czech Republic, Thailand and South Africa. The single engine fighter has significant advantages over its twin-engine competitors in terms of costs, future technical developments, environmental impact and suitability for a military force:

•The procurement cost for Gripen is 40% lower than the competition.

•Gripen's operating costs are a quarter of the competitor's.

•Due to high reliability and quick repair times, Gripen gives the air force more time in the air.

•The Swedish government guarantees continued future developments.

•Gripen has a significantly lower environmental impact than its competitors.

•Saab is creating jobs and long-term business in Switzerland and guarantees industrial participation with Swiss industry to a value greater than 100% of the purchase price.

•Sweden is offering Switzerland a comprehensive defence cooperation package and use of training facilities in Sweden.

•Saab is a successful and broadly diversified defence technology group that operates worldwide.

http://www.gripenblogs.com/Lists/Posts/Post.aspx?ID=562

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 22/02/2013 | 10:11 uur
Achter jullie forumnamen gaan Dijselbloem en Rutte schuil?

Als dat zo zou zijn, dan liet ik mij vorstelijk compenseren door zowel Boeing als LM  :devil:

dudge

Citaat van: jurrien visser op 22/02/2013 | 08:27 uur
Mooi... wij zijn er uit, dan kan er bijna een slotje op het topic.... toch?  :lol:

Achter jullie forumnamen gaan Dijselbloem en Rutte schuil?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Flawed F-35 Fighter Too Big to Kill as Lockheed Hooks 45 States

By Kathleen Miller, Tony Capaccio & Danielle Ivory - Feb 22, 2013
.
http://www.bloomberg.com/news/2013-02-22/flawed-f-35-fighter-too-big-to-kill-as-lockheed-hooks-45-states.html

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 22/02/2013 | 08:21 uur
+1 ... Vandaag bestellen ..... voor 2018 de eerste geleverd en extra F-16V's  (met dezelfde motoren en AESA-radar)


Mooi... wij zijn er uit, dan kan er bijna een slotje op het topic.... toch?  :lol:

Harald

Citaat van: jurrien visser op 21/02/2013 | 23:50 uur
Citaat van: IPA NG op 21/02/2013 | 23:35 uur
24 F-15SE 8)

Nog beter.... morgen bestellen (+ 48 F16V of Gripen E)

+1 ... Vandaag bestellen ..... voor 2018 de eerste geleverd en extra F-16V's  (met dezelfde motoren en AESA-radar)


IPA NG

Omdat minder landen leidt tot minder onenigheid, het kiezen van de locatie zal gemakkelijker zijn en het kiezen van een gezamenlijke F-16 vervanger ook. Daarnaast is België zuid-Nederland. Wij moeten de banden met onze broeders zo veel mogelijk aanhalen, vind ik.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)


dudge

Citaat van: IPA NG op 21/02/2013 | 23:43 uur
Ik zie niks ingedeelde eigendom. Een constructie waarbij meerdere landen dezelfde toestellen kopen en poolen is prima zolang er maar geen gezamenlijk eigendom is. Met de Belgen moet een prima vliegschool opgezet kunnen worden met een stuk of 24 turboprops, een vergelijkbaar aantal lichte jets en tot slot een stel Gripen F's. Andere landen wil ik er niet bij betrekken.

Waarom niet? Met welwillende landen voorwaards. Maar bedenk je dat het nu ook niet lukt. We hebben beter luchtruim nodig. En dat is binnen de BeNeLux niet afdoende beschikbaar. Het zijn geen oorlogstoestellen, maar trainingsmiddelen. En dan kunnen we dan moeten kiezen, kunnen we beter samenwerken met de Duitsers dan met de Belgen.

IPA NG

Citaat van: Thomasen op 21/02/2013 | 23:40 uur
Dan moet je je zeer goed bewust zijn van de capabilities.
Daarbij is het maar de vraag of je voor die 24 toestellen wel zelf piloten moet opleiden. Misschien het 'European Advanced Jet Pilot Training' programma weer eens nieuw leven inblazen. Blijft een beetje trekken aan een dood paard, maar toch, als meerdere landen echt moeten...

Ik zie niks ingedeelde eigendom. Een constructie waarbij meerdere landen dezelfde toestellen kopen en poolen is prima zolang er maar geen gezamenlijk eigendom is. Met de Belgen moet een prima vliegschool opgezet kunnen worden met een stuk of 24 turboprops, een vergelijkbaar aantal lichte jets en tot slot een stel Gripen F's. Andere landen wil ik er niet bij betrekken.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

dudge

Citaat van: IPA NG op 21/02/2013 | 23:35 uur
24 F-15SE 8)

Maar ik zelf zie liever minimaal 68 Gripen en dan iets van lead in fighter trainers met daarin een AESA radar zodat ze ook als poor man's jager gebruikt kunnen worden. De A-50 of de F/A-50 (mocht die nog steeds als trainer schikt zijn) is betaalbaar, leverbaar met Vixen 500E (broertjes van de Raven) en dezelfde motor als de Gripen. Mijn voorkeur ging eerst uit naar de L-159 maar ik heb nog even zitten kijken en de Golden Eagle is de enige op de markt die ik een lucht-lucht confrontatie in zou durven sturen.

Dan moet je je zeer goed bewust zijn van de capabilities.
Daarbij is het maar de vraag of je voor die 24 toestellen wel zelf piloten moet opleiden. Misschien het 'European Advanced Jet Pilot Training' programma weer eens nieuw leven inblazen. Blijft een beetje trekken aan een dood paard, maar toch, als meerdere landen echt moeten...

IPA NG

#3
Citaat van: jurrien visser op 21/02/2013 | 23:32 uur
We kunnen een gelijksoortig voorstel doorvoeren met een mix van F35A en F16V en ja.... zelfs de Gripen E. (al we tenminste meer dan 60 vliegtuigen kunnen/mogen/willen bestellen. (24 F35A en 48 Gipens?)  :angel:
Zeker als we de kosten met de Belgen delen.

24 F-15SE 8)

Maar ik zelf zie liever minimaal 68 Gripen en dan iets van lead in fighter trainers met daarin een AESA radar zodat ze ook als poor man's jager gebruikt kunnen worden. De A-50 of de F/A-50 (mocht die nog steeds als trainer schikt zijn) is betaalbaar, leverbaar met Vixen 500E (broertjes van de Raven) en dezelfde motor als de Gripen. Mijn voorkeur ging eerst uit naar de L-159 maar ik heb nog even zitten kijken en de Golden Eagle is de enige op de markt die ik een lucht-lucht confrontatie in zou durven sturen.
Militaire strategie is van groot belang voor een land. Het is de oorzaak van leven of dood; het is de weg naar overleven of vernietiging en moet worden onderzocht. --Sun Tzu

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: IPA NG op 21/02/2013 | 23:27 uur
Net als in de goeie ouwe tijd toen we nog een mix van NF-5 en F-16 hadden :devil:.


We kunnen een gelijksoortig voorstel doorvoeren met een mix van F35A en F16V en ja.... zelfs de Gripen E. (al we tenminste meer dan 60 vliegtuigen kunnen/mogen/willen bestellen. (24 F35A en 48 Gipens?)  :angel:

Zeker als we de kosten met de Belgen delen.

Lex