vraagje

Gestart door Elzenga, 30/03/2013 | 09:07 uur

wakeboarder219

http://en.wikipedia.org/wiki/Span_of_control

De wetenschappers zijn het er niet helemaal over eens maar de meesten zeggen dat het van een aantal variabelen afhankelijk is, en er dus geen absoluut getal te geven is.

Ros

Citaat van: Elzenga op 30/03/2013 | 09:07 uur
Er is ooit eens een onderzoek geweest...waaruit naar voren kwam hoe groot de maximale groep is die iemand kan "controleren"...als leidinggevende of manager. Waar er nog sprake is van een directe band e.d.

Weet iemand hier nog hoe groot die groep dan is?

Bepalend is de taak/functie van de groep.  Een sergeant kan een groep van 30, 50 of 60 man laten exerceren, Dezelfde sergeant heeft zijn/haar handen vol aan het leiden van een infanteriegroep van 9 mensen.

Een "norm" bestaat volgens mij niet.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser op 15/04/2013 | 19:59 uur
Vandaar de Gripen  :crazy:
Oh ik dacht dat ik hier steeds pleit dat kwantiteit ook een kwaliteit op zich is ;) Nee Jurrien...je kunt niet alles goed maken met hoe je hem gebruikt... :big-smile:

Elzenga

Citaat van: Flyguy op 15/04/2013 | 19:47 uur
Ga je een kabouterleger beginnen?  ;D
nee wil er iemand mee verrassen die op zijn werk in kisten liep maar dat sinds kort niet meer mag....kan hij er voortaan naar kijken of ze aan zijn sleutelbos hangen ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 15/04/2013 | 19:47 uur
Ga je een kabouterleger beginnen?  ;D

Vandaar de Gripen  :crazy:

Flyguy

Ga je een kabouterleger beginnen?  ;D

Elzenga

En nog een vraagje...

Heeft iemand wel eens ergens hele kleine legerkisten gezien? liefst miniatuur...voor zeg aan sleutelhanger.

En bergschoenen?

Elzenga

Er is ooit eens een onderzoek geweest...waaruit naar voren kwam hoe groot de maximale groep is die iemand kan "controleren"...als leidinggevende of manager. Waar er nog sprake is van een directe band e.d.

Weet iemand hier nog hoe groot die groep dan is?