Kletsmajoor moet zwijgen

Gestart door A.J., 13/12/2013 | 19:27 uur

irma

Citaat van: Lex op 13/12/2013 | 22:01 uur
Of het gerucht waar is of niet, lijkt me niet relevant. Waar het om gaat is het feit dat ook een werknemer/werkneemster bij, in dit geval defensie, in staat moet worden gesteld om op persoonlijke titel over diverse zaken een mening te kunnen geven. Aan de ene zijde wordt het defensie personeel aangemoedigd om actief deel te nemen aan discussies via de social media, terwijl aan de andere kant dit tegen hen gebruikt kan worden. Dit is dus een dilemma voor hen die zich actief begeven op de social media.
Er is voor het defensie personeel een richtlijn, maar het zou mij niet verbazen als deze achterhaald is.

En natuurlijk dient defensiepersoneel omzichtig om te gaan met gevoelige (geklassificeerde) informatie.
Helemaal mee eens!
Privacy....ik heb niets te verbergen maar dat hoeven ze niet te weten ....  (Loesje)

Ros

#11
Als het maar pro-Defensie is....... mag het  :angel:

Denk zelfs dat er hier ook word (mee) gekeken naar de bijdrage van actief dienende militairen. "Aunt H. is watching you"!

Lex

Of het gerucht waar is of niet, lijkt me niet relevant. Waar het om gaat is het feit dat ook een werknemer/werkneemster bij, in dit geval defensie, in staat moet worden gesteld om op persoonlijke titel over diverse zaken een mening te kunnen geven. Aan de ene zijde wordt het defensie personeel aangemoedigd om actief deel te nemen aan discussies via de social media, terwijl aan de andere kant dit tegen hen gebruikt kan worden. Dit is dus een dilemma voor hen die zich actief begeven op de social media.
Er is voor het defensie personeel een richtlijn, maar het zou mij niet verbazen als deze achterhaald is.

En natuurlijk dient defensiepersoneel omzichtig om te gaan met gevoelige (geklassificeerde) informatie.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 13/12/2013 | 21:35 uur
misschien had hij wel gelijk en was het gerucht wel waar?! ;)

Aan zoiets had ik ook al gedacht.

Elzenga

Citaat van: A.J. op 13/12/2013 | 21:08 uur
Dat betrokkene zijn account verdampt is geeft wel aan dat er iets meer aan de hand is.
misschien had hij wel gelijk en was het gerucht wel waar?! ;)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 13/12/2013 | 21:08 uur
Dat betrokkene zijn account verdampt is geeft wel aan dat er iets meer aan de hand is.

In ieder geval vond iemand het "wijsheid" om deze account op te heffen.

A.J.

Citaat van: DvdW op 13/12/2013 | 20:33 uur
Als je de Telegraaf op zi'n (Germaans) blauwe ogen vertrouwt wel ja, maar de Televaag kennende zal de waarheid wel iets anders zijn...

Dat betrokkene zijn account verdampt is geeft wel aan dat er iets meer aan de hand is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: A.J. op 13/12/2013 | 20:09 uur
Kortom, defensie leest met je mee en als je buiten de lijntjes kleurt kun je hakken maken.

Niets wat niet bekend was... nu is dit natuurlijk vreselijk gemakkelijk als je keek naar de volgers van deze Twitteraar, waaronder ondergetekende. los daarvan: alles wat je op het internet plaats (zelfs als je het verwijderd) wordt opgeslagen en is blijvend inzichtelijk.

Als voorbeeld:

http://www.coosto.com/nl/over-coosto

http://www.coosto.com/


SMI de Boer

De Telegraaf EN twitter.... :mad:
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

DvdW

Citaat van: A.J. op 13/12/2013 | 20:09 uur
Kortom, defensie leest met je mee en als je buiten de lijntjes kleurt kun je hakken maken.
Als je de Telegraaf op zi'n (Germaans) blauwe ogen vertrouwt wel ja, maar de Televaag kennende zal de waarheid wel iets anders zijn...
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

A.J.

Kortom, defensie leest met je mee en als je buiten de lijntjes kleurt kun je hakken maken.

A.J.

Kletsmajoor moet zwijgen

Een hoofdofficier bij de Defensiestaf in Den Haag is tot zwijgen gebracht op Twitter nadat hij openlijk speculeerde over het naderende vertrek van zijn minister Jeanine Hennis.

Landmachtmajoor Thijs Jansen, die zich op het internetmedium bedient van het pseudoniem @zwaankleefaan, zat onlangs nog aan bij een door Hennis zelf geleid seminar voor de vijftig meest actieve twitteraars binnen Defensie. Daar werd verteld dat militairen grote vrijheid hebben op sociale media, mits ze geen gevoelige operationele informatie openbaren.

Hieronder vallen blijkbaar ook speculaties over een afscheid van de minister, want na een tweet van vorige week is de kletsmajoor stevig op de vingers getikt. Hij was al vaker gewaarschuwd. Als militair moet je oppassen met dergelijke zaken, aldus een zegsman op het departement.

Telegraaf