Liquitatie Amsterdam, 1,5 jarig kind is erbij

Gestart door SMI de Boer, 09/01/2014 | 18:34 uur

SMI de Boer

In het verkeer loop je nog steeds meer risico want die teller staat op 700 per jaar. En we stappen allemaal weer lachend in ons nieuwe wapen iedere dag, zonder ook maar ergens bang voor te zijn. Terwijl die kans 800 keer zo groot is, met op iedere hoek vaak wel 10 potentiele moordenaars. Soms met een KKW in de vorm van een Aygo, soms met Artillerie in de vorm van een 40-tons Scania
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Oorlogsvis

Wij hoeven ons ook niet onveiliger te voelen..het zijn zuiver afrekeningen onderling in het criminele milieu. Als je je geld verdient met rip-deals
moet je niet raar opkijken als je voor je flikker wordt geschoten door mensen waarvan jij hebt geript zo werkt dat.
In de burgermaatschappij krijg je van je baas ontslag na een blunder..in het criminele milieu wordt je afgeknalt ..maar goed dat weet toch iedereen zelf ook wel.

Ros

Een gedoogzone waar de boefjes elkaar naar hartelust mogen neerknallen lijkt mij een ideale oplossing  :silent:

SMI de Boer

Ondanks verminderde capaciteit zullen liquidaties wel geregistreerd worden, 't is effe wat anders dan een fietsendiefstal.

Onveilig heb ik me in 020 nog nooit gevoeld. Ten eerste ligt die grens bij mij op een ander niveau, ten tweede zie ik mijzelf niet als potentieel slachtoffer. Maar op het moment dat ik ze achter me hoor inslaan heb ik nog het idee dat ze niet voor mij waren.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Zeewier

Citaat van: Alpha Kilo op 09/01/2014 | 23:47 uur
Maar dalen die misdaadcijfers door minder registratie van incidenten(door bezuinigingen, gesloten bureau's, minder capaciteit etc.) of door daadwerkelijk minder misdaad?
De misdaadcijfers dalen landelijk. O er zal vast ook minder gerapporteerd worden in dunbevolkte gebieden met minder "blauwe dekking". In de grote steden als Amsterdam en Rotterdam blijft criminaliteit en geweld een blijvend probleem. Dat is inherent aan de toegenomen urbanisatie. Misschien is het beter met elkaar eens te worden welk percentage criminaliteit we als maatschappij acceptabel genoeg vinden. Want wat nu gebeurd is dat de Burgemeester (hoofd brandweer en politie) altijd in staat voor zijn personeel maar ook de burger constant wilt dienen in de belofte dat de veiligheid gegarandeerd wordt. De belofte dat er minder op straat geschoten zal worden door topcriminelen valt niet te garanderen. De mafia is tuig dat toch nooit wilt deugen, daar helpt geen straat of wijkplan tegen. Met wortel en tak uitroeien is ijdele hoop, met regelmaat kort trimmen is haalbaar.

Het gekke is dat met de toegenomen veiligheid nooit een klopje op de schouders van Neerlands dienders terecht is gekomen. Die ondervinden juist steeds meer geweld tégen hen. Wat dat betreft is Nederland anarchistischer geworden. En anarchisten delen nooit maar dan ook nooit complimenten uit.

Alpha Kilo

Citaat van: Zeewier op 09/01/2014 | 22:10 uur
Echt, 9 liquidaties voor een hoofdstad in een snel urbaniserend land is niets. Journalisten horen de jaarlijkse (dalende) misdaadcijfers te weten voordat ze over misdaad gaan berichten.

Maar dalen die misdaadcijfers door minder registratie van incidenten(door bezuinigingen, gesloten bureau's, minder capaciteit etc.) of door daadwerkelijk minder misdaad?

Zeewier

En direct een voxpopje op straat: voelt u zich onveilig?
Nou, ik voel me nu na de liquidatie van gister inderdaad steeds meer onveilig. Zo mogen er wel eens wat aan doen. En wat doet de politiek?

En zo is een liquidatie direct verworden tot schuldvraag aan de overheid bij ieder nieuwsitem. Die overheid heeft onze schijnveiligheid zogenaamd laten versloffen. Dus nog meer geld moet er aan camerabewaking besteed worden. De veiligheidsindustrie verdiend goud geld aan onze aangemeten onveiligheid.

Echt, 9 liquidaties voor een hoofdstad in een snel urbaniserend land is niets. Journalisten horen de jaarlijkse (dalende) misdaadcijfers te weten voordat ze over misdaad gaan berichten.

Flyguy

Citaat van: SMI de Boer op 09/01/2014 | 19:10 uur
Geloof dat dat vrij algemeen begint te worden
Ik wist het niet. Beetje raar, het is (bijna) een staatsbedrijf.

SMI de Boer

Citaat van: Flyguy op 09/01/2014 | 19:00 uur
Mag je van de NOS de artikelen niet meer kopieren?  :mad:

Geloof dat dat vrij algemeen begint te worden
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Flyguy

Mag je van de NOS de artikelen niet meer kopieren?  :mad:

SMI de Boer

http://nos.nl/artikel/593869-politie-schietpartij-liquidatie.html

Artikel kopieren mag geloof ik niet niet meer.

Ik wil me er niet in verdiepen, maar ik geloof dat het gaat om 9 man die geliquideerd worden, in 020, per jaar.

Dan is Afghanistan ineens echt niet meer zo onveilig...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend